Dobrze wiem, że liczba osób śledzących nas na fanpage’u marki nie jest najważniejsza. Ważne jest to, czy ci fani angażują się i zostają naszymi klientami, czy są jedynie liczbą niemającą wpływu na naszą sprzedaż. No właśnie… liczby. Rozsądek mówi: „Nie nadmuchuj fanpage’a pustymi liczbami, to nie zwiększy sprzedaży”, a ego odpowiada: „Ale im większa liczba fanów, tym większe wrażenie robi on na innych”. Postanowiłam przygotować wskazówki, które pomogą Ci rozwijać profil firmowy na Facebooku z zadbaniem o odpowiedni dobór nowych fanów, gdyż ostatecznie to właśnie im będziesz ogłaszać zapisy na kursy czy też otwarcie sprzedaży nowych szkoleń. Interesuje cię zwiększenie zasięgu organicznego? Przeczytaj!

1. Nie zapraszaj wszystkich znajomych z Facebooka do polubienia Twojego fanpage’a

Wiem, że bardzo kuszące jest zaproszenie znajomych, aby polubili profil Twojej firmy. Musisz jednak wiedzieć, że zdecydowana większość z nich nie będzie reagować na Twoje firmowe posty, tym samym będą zaniżać Twoje zasięgi organiczne, które i tak już są skandalicznie niskie.

Jeżeli jednak masz wśród znajomych osoby, które mogą być zawodowo lub prywatnie zainteresowane Twoimi treściami firmowymi, to oczywiście ich zaproś. Z pierwszych 100 osób utwórz grupę niestandardowych odbiorców na Facebooku i wykorzystaj ich do pozyskania kolejnych. Algorytm wyciągnie dla nich części wspólne. Takie działanie pozwoli Ci budować dobrze dobraną społeczność, która będzie zainteresowana Twoimi kursami.

2. Osadzaj na swojej stronie filmy z kanału, który promujesz

Fantastycznym sposobem na przekierowanie osób na Twój fanpage jest umieszczanie live’ów z Facebooka na stronie internetowej. Osoby, które klikną osadzone wideo, zostaną przeniesione na Twój fanpage.

Krok 1 – Wybierz film z Twojego fanpage’a.

zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku

Krok 2 – Kliknij trzy kropeczki, aby zobaczyć więcej opcji.

zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku

Krok 3 – Wybierz opcję „Osadź”.

zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku

Krok 4 – Skopiuj cały link, który osadzisz na swojej stronie. To koniec działań na fanpage’u.

zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku

Krok 5 – Na zapleczu swojej strony w zakładce, gdzie chcesz osadzić film z fanpage’a, wybierz „Tekst”

zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku

Krok 6 – Wklej kod. I gotowe!

zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku

3. Udzielaj się w grupach o profilu zainteresowań zbliżonym do Twoich kursów

Jest wiele tematycznych grup, na których użytkownicy Facebooka wzajemnie się wspierają. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś do nich dołączył.

Jest natomiast kilka ważnych zasad, których warto przestrzegać:

  • Nie spamuj reklamami, chyba że ogłoszono w grupie akcję, która na to pozwala, lub masz zgodę administratora grupy.
  • Osoby, które będą czytać Twoje posty lub komentarze, sprawdzą w pierwszej kolejności Twój profil prywatny – zadbaj o niego i umieść na nim informacje o tym, czym się zajmujesz, oraz link do fanpage’a.
  • Na początek wybierz 3–4 grupy i daj się w nich zauważyć: komentuj, doradzaj, pomagaj, dziel się wiedzą z innymi członkami.

4. Monitoruj media społecznościowe i pomagaj użytkownikom

Wzmianki na temat Twojej marki lub zapytanie o pomoc w dziedzinie, w której się specjalizujesz, mogą się pojawić w wielu różnych grupach lub na rozmaitych profilach. Jak wiesz, niemożliwe jest odnalezienie wszystkich tego typu wątków. Wiele marek korzysta z programów, które przeczesują Internet i wyszukują frazy lub słowa związane z firmą lub kursami, które tworzy. Korzystając z tego rozwiązania, możemy udzielać się w miejscach, o których wcześniej nawet nie wiedzieliśmy, że istnieją.

Docieranie do nowych grup, oferowanie pomocy i udzielanie porad w komentarzach pozytywnie wpłynie na rozbudowę Twojej społeczności.

5. Wydarzenia na Facebooku związane z naszym szkoleniem czy wyzwaniem

Osobiście najbardziej lubię w wydarzeniach na Facebooku fakt, że sugeruje on znajomym osób, które już dołączyły, nasze wydarzenie jako proponowane. Dzięki temu więcej użytkowników Facebooka może je zobaczyć, a tym samym odwiedzić nasz fanpage.

6. Kiedy ktoś polubi Twój post lub live – zaproś go do polubienia fanpage’a

Pod każdym postem czy transmisją na żywo masz możliwość zobaczyć, kto zostawił serduszko, like’a itp. Kiedy klikniesz te interakcje, wyświetli Ci się lista osób, które zareagowały na Twoje treści wraz z informacją, czy są już fanami czy też nie. Jeżeli nie są, możesz im wysłać zaproszenie do polubienia Twojego profilu.

zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku
zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku

7. Oznaczaj inne osoby i udostępniaj ich treści

Udostępnianie naszych postów przez innych użytkowników portalu pomoże Ci docierać do nowych odbiorców, nawet jeśli będziesz stosować tylko zasięg organiczny. Z tego właśnie powodu warto tak tworzyć posty, aby ich treść była chętnie udostępniana.

Niestety możesz tworzyć bardzo dobre treści, które mają mnóstwo wartości, a mimo to Twoi odbiorcy nie będą ich udostępniać. Jest to sytuacja często spotykana w przypadku firm świadczących usługi oraz szkolenia B2B.

Możesz zacząć od udostępniania postów innych osób oraz oznaczania ich w treści wraz z rekomendacją ich materiału – istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zaczną również polecać i Twoje treści.

8. Wywiady na Twoim fanpage’u

Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu pozycji eksperta oraz powiększaniu swojej społeczności, zacznij zapraszać gości do wywiadów na Twoim fanpage’u. Takie osoby chętnie udostępnią posty, w których zapowiadasz ich jako gościa. Zgodzą się również z pewnością na wspólną transmisję live z ich wywiadem.

Do współdzielonych transmisji na żywo możesz wykorzystać takie programy, jak streamyard.com czy be.live.

9. Udzielaj gościnnie wywiadów lub prelekcji

Wiem, że niełatwo na początku swojej drogi zostać zaproszonym na wywiad czy być poproszonym o gościnny wpis na blogu. Możesz zaproponować twórcom, którzy też zaczynają, „wywiad za wywiad”, czyli wzajemne dzielenie się wiedzą na swoich kanałach.

Krok po kroku. Im więcej będziesz działać i zapraszać również do siebie, tym prędzej zaczną się pojawiać propozycje od innych osób.

10. Pop-up na stronie internetowej

Masz stronę firmową lub blog? Umieść tam pop-up lub przycisk, który przekieruje odwiedzających do Twoich pozostałych kanałów społecznościowe. Możesz też dopisać informację, że zobaczą tam treści, których nie publikujesz na blogu czy stronie.

11. Info w firmie stacjonarnej – polub nas

Jeżeli Twoja firma ma lokal, koniecznie umieść na drzwiach informację typu: „Polub nas i poznaj ciekawe treści”, „Polub nas i zostań z nami w kontakcie”.

Znaczek „polub nasz fanpage” (z jego nazwą) umieść na plakatach, ulotkach, voucherach itp.

12. Dodawaj linki na blogu, pod filmami na YT, w stopce e-maila

Nigdy nie wiesz, kto i gdzie zobaczy Twoje treści, dlatego warto zawsze dodawać linki kierujące do Twojego fanpage’a. Ja zamieszczam je wszędzie, gdzie tylko było to możliwe – gwarantuję, że w żaden sposób nie odciągają uwagi użytkowników od celu danych materiałów. Pamiętaj, aby ujednolicić nazwy Twoich miejsc w sieci! Ciężko jest zapamiętać odmienne nazwy kont w wielu różnych kanałach społecznościowych.

Działania w mediach społecznościowych mają na celu budowanie rozpoznawalności Twojej marki, tworzenie zaufania oraz pozyskiwanie nowych klientów – zadbaj o spójność nazw oraz całego wizerunku.

Olga Wilczyńska

Olga Wilczyńska

Pierwszy biznes otworzyła w wieku dwudziestu lat z pasji do nauczania. W kolejnych latach rozwijała kolejne marki związane z edukacją: Ogólnopolski Konkurs Przedmiotowy Leon, jezykowo.org – nauka niemieckiego online, „Lider Branży Edukacyjnej” oraz kivo.pl – platforma do zarządzania firmami edukacyjnymi. Wydawca magazynu Lider Branży Edukacyjnej, autorka książki “Zarabiaj więcej. Sprzedawaj w social mediach lekko i bez poczucia wstydu”. Mama dwóch córek, przedsiębiorczyni, szkoleniowiec, twórca kursów online, prelegentka, współautorka książki do nauki niemieckiego. Pasją Olgi jest sprzedaż w social mediach.

Facebook: https://www.facebook.com/LiderBranzyEdukacyjnej

Strona www: liderbranzyedukacyjnej.pl 

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *