Publikujesz posty regularnie, spędzasz dużo czasu na Instagramie, a Twój profil dalej nie osiąga zamierzonych efektów? Twoje posty trafiają do małej ilości osób? Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel – po publikacji każdego posta, powinnaś wykonać kilka technik, dzięki którym dotrze on do większej ilości osób. Są to proste i przede wszystkim bezpłatne techniki. Warto je poznać, aby profil zaczął się rozwijać. Zasięgi postów na Instagramie – jak to zrobić?
Ale oprócz tych technik, warto jeszcze podjąć kilka działań przed publikacją posta.
Co zrobić przed publikacją, aby post dotarł do większej ilości osób?
1. Aktywność na Instagramie.
Bądź aktywna na profilu swoim i innych użytkowników. Dodaj Stories w którym zachęcisz odbiorców do czekania na nowy post. Zbuduj napięcie i zainteresowanie nowym postem. Pod postami innych użytkowników pisz komentarze i wchodź w dyskusje. Dlaczego warto to robić? Kiedy już dodasz nowego posta – osoby, którym komentowałaś zdjęcie najprawdopodobniej będą chciały się odwdzięczyć, więc wejdą na Twój profil i również skomentują Twój nowy post.
2. Chwytliwe nagłówki.
To dzięki nim przyciągniesz uwagę odbiorców na nowy post. Nagłówki powinny być ciekawe, intrygujące i przede wszystkim krótkie.
Teraz przejdźmy do omówienia, co warto zrobić, aby post po publikacji zobaczyło więcej osób?
Kieruj ruch z innych miejsc.
Wykorzystaj ruch zewnętrzny, aby zwiększyć zaangażowanie oraz widoczność posta.
Jakie źródła zewnętrzne warto wykorzystać?
1. FACEBOOK:
- Post na profilu firmowym i osobistym.
- Post na Fanpage.
- Post na grupie tematycznej/
- Link do posta w komentarzu, np. Na grupie
- Link w opisie profilu lub Fanpage
- Post na własnej grupie.
- Omówienie najważniejszych elementów posta w relacji.
- Poproszenie znajomych o udostępnienie posta.
2. LINKEDIN:
- Link do posta w opisie profilu.
- Post na profilu.
- Zachęcenie innych do przeczytania posta, np. W komentarzach, w wiadomościach prywatnych.
3.PINTEREST:
- Link w opisie profilu.
- Zdjęcie posta na tablicy.
4. STRONA INTERNETOWA:
- Dodanie kanałów Social Media na stronie.
- Wspomnienie o nowym poście we wpisie blogowym.
5. NEWSLETTER:
- Informacja o nowym poście.
- Zrobienie skrótu posta – zbiór najważniejszych informacji. Zachęcenie do przeczytania całości – link do profilu.
- Wysłanie jednej najważniejszej informacji z posta. Reszta jak w podpunkcie powyżej.
Nie musisz wykorzystywać wszystkich sposobów i kanałów na raz. Wybierz kilka, które sprawdzą się u Ciebie i testuj różne rozwiązania wraz z dodawaniem nowych postów.
Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoje posty zobaczyła większa ilość osób – warto poświęcić 30-60 minut na dodatkowe, DARMOWE promowanie posta na zewnętrznych kanałach.
Przejdźmy teraz do drugiej części wpisu – czyli jak wykorzystywać swoje stare posty/wpisy?
Kiedy brakuje Ci weny na nową publikację, warto przejrzeć swoje stare wpisy i napisać je na NOWO. To jest właśnie recykling treści, czyli nic innego jak ponowne wykorzystanie stworzonych już wpisów.
Nie chodzi tutaj o to, aby powielić cały tekst i zmienić jedynie grafikę.
Warto wykorzystać ten sam temat, jednak przedstawić go w innej perspektywie. Jeśli mowa o Instagramowych postach, to treść z posta możesz powielić na Stories i szerzej opowiedzieć dany temat.
Jak jeszcze możesz wykorzystać stare wpisy?
- Stwórz posta ze wpisu na blogu. Podziel wpis blogowy na mniejsze części i stwórz eksperckiego posta na Social Media.
- Zaktualizuj starego posta. Porusz nowe zagadnienia z danej tematyki, publikuj nowości oraz inne rzeczy, które zmieniły się w danym temacie. Napisz posta na ten sam temat, ale na nowo.
- Stwórz lead magnet. Stare treści możesz także wykorzystać jako skuteczny lead maget. Wystarczy zebrać kilka najlepszych wpisów i złożyć w całość, np. W darmowego e-booka.
Dzięki recyklingowi treści Twoi odbiorcy od razu zauważą, że jesteś “na czasie” i cały czas śledzisz zmieniające się trendy.
Ponadto oszczędzisz czas na myśleniu o dobrym temacie posta. W tym przypadku tematy są już gotowe, tylko wymagają odświeżenia.
Kiedy wykorzystasz techniki zwiększania ruchu na profilu, oraz recykling treści – Twój profil w końcu zacznie osiągać wyznaczone cele i mocno się rozwinie.
Maja Łakomy
Specjalistka ds. Social Media i Content Marketingu.
Moją specjalnością jest marketing dla małych i średnich firm. Tworzę content na firmowe profile, strony www i inne treści, zależnie od potrzeb. Ponadto uczę innych jak skutecznie wykorzystywać Social Media do wsparcia sprzedaży i wzrostu firmy. Moim celem jest pomoc przedsiębiorcom w zdobywaniu klientów, oraz zwiększaniu popularności ich marek w internecie.
Strona www: https://majalakomy.com/
Instagram: https://www.instagram.com/mrs.procontent/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/maja-%C5%82akomy-1248201a5/
Kontakt: majalakomy02@onet.pl
Ciekawe porady, dziękuje za przypomnienie 🙂