– Decyzja o reaktywacji magazynu „Law Business Quality” po 3 latach przerwy wynika z kilku kluczowych powodów i jest odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby rynku. Przez te wszystkie lata przerwy, otrzymywałam zapytania od naszych czytelników oraz partnerów biznesowych, wyrażających zainteresowanie powrotem magazynu. To pokazało mi, że „Law Business Quality” zyskał silną pozycję i zaufanie na rynku. Powrót do drukowanej wersji pisma to dla mnie także nawiązanie do tradycji, za którą bardzo tęskniłam. – mówi Ilona Adamska, redaktor naczelna i wydawca Law Business Quality.
Ewelina Salwuk-Marko: Co skłoniło Cię do decyzji o reaktywacji gazety LBQ po kilku latach przerwy?
Ilona Adamska: Decyzja o reaktywacji magazynu “Law Business Quality” po 3 latach przerwy wynika z kilku kluczowych powodów. Jest odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby rynku. Przede wszystkim, zauważyłam rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości treści dotyczące prawa i biznesu, ale też rozwoju osobistego. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i ekonomicznym, przedsiębiorcy oraz profesjonaliści coraz częściej poszukują rzetelnych źródeł informacji, które pomogą im nawigować w złożonym świecie regulacji i strategii biznesowych.
Po drugie, przez te wszystkie lata przerwy otrzymywałam liczne zapytania od naszych czytelników oraz partnerów biznesowych, którzy wyrażali zainteresowanie powrotem magazynu. To pokazało mi, że “Law Business Quality” zyskał silną pozycję i zaufanie na rynku, co było dla mnie dodatkową motywacją do wznowienia wydawnictwa. Kolejnym istotnym czynnikiem była chęć kontynuowania naszej misji edukacyjnej i wspierania środowiska biznesowego z sektora MŚP. Pragniemy dostarczać treści, które nie tylko informują, ale również inspirują do podejmowania odważnych decyzji i wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
Ponadto w obliczu cyfrowego przesytu, wielu z nas zaczyna odczuwać nostalgię za papierowymi wydaniami, które oferują wyjątkową, namacalną wartość. Powrót do drukowanej wersji naszego magazynu to dla mnie nawiązanie do tradycji. Do czegoś za czym bardzo tęskniłam. Magazyny wydawane przez małe wydawnictwa mają szczególną wartość – wyróżniają się unikalnym stylem i duszą. Nie jesteśmy mainstreamowi; nasze wydania mają charakter i tożsamość, które nie są często spotykane w większych, masowych publikacjach. Jako niezależny wydawca mogę sama decydować o treściach i tematach publikowanych w swoim tytule.
Ponowne uruchomienie “Law Business Quality” to także odpowiedź na ewolucję rynku mediów i technologii. Nowoczesne narzędzia cyfrowe pozwalają nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców, oferując im dostęp do treści zarówno w formie tradycyjnej, jak i online. To pozwala na bardziej efektywne i interaktywne przekazywanie wiedzy. Magazyn będzie dostępny więc w wersji drukowanej oraz elektronicznej, a część materiałów dodatkowo promowanych na portalu magazynlbq.pl, który właśnie odświeżamy.
Muszę też dodać, że osobą, która namówiła mnie do reaktywowania pisma był mój narzeczony, który widział, jak często oglądam w domu archiwalne wydania. Jak z sentymentem wracam do czasów, gdy pismo pojawiało się w wersji drukowanej. Sam też wyraził chęć pomocy i współtworzenia pisma. Będzie prowadził w magazynie męski dział w którym będzie rozmawiał z autorytetami na tematy związane z męskością, ojcostwem, relacjami i biznesem.
Jakie wyzwania napotykasz podczas procesu reaktywacji gazety?
Przede wszystkim oczekiwania czytelników. Dzisiejsi czytelnicy mają kompletnie inne oczekiwania niż kilka lat temu, co wymaga przemyślenia i przeprojektowania formatu oraz zawartości gazety, aby sprostać ich potrzebom i aktualnym trendom.
Po drugie proces reaktywacji LAW BUSINESS QUALITY wymaga stworzenia kompetentnego zespołu redakcyjnego, który posiada odpowiednie umiejętności. Jestem szczęśliwa, bo część osób, które tworzyło pismo ze mną kilka lat temu, ponownie dołącza do redakcji. Będziemy mieć natomiast nowego grafika, który projektuje właśnie nową szatę graficzną magazynu. Kluczowe jest także nawiązanie współpracy z czołowymi ekspertami w swojej branży, którzy mogliby dostarczyć wartościowe analizy, komentarze i artykuły. Na szczęście, dzięki prowadzeniu Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu oraz kampanii społecznej Nie hejtuję-motywuję, poznałam w ciągu ostatnich kilku lat świetnych ekspertów. Kilku z nich zaprosiłam właśnie do współpracy. Jestem przekonana, że jubileuszowe wydanie będzie prawdziwą perełką.
Nie mogę też nie wspomnieć o wyzwaniach typowo technologicznych. W dzisiejszych bowiem czasach, obecność w przestrzeni cyfrowej jest niezbędna. Wymagało to inwestycji w nową, odświeżoną stronę internetową, którą zaprezentujemy jeszcze w te wakacje (www.magazynlbq.pl). Reaktywacja gazety wiąże się z koniecznością pozyskania odpowiednich środków finansowych. Wymaga to przygotowania solidnego biznesplanu, oferty reklamowej oraz znalezienia reklamodawców, którzy dostrzegą wartość w naszym magazynie.
Dla mnie, jako osoby, która od początku sama budowała markę magazynu, największym wyzwaniem jest obecnie odbudowanie świadomości marki LAW BUSINESS QUALITY wśród potencjalnych czytelników, reklamodawców oraz w poszczególnych branżach np. prawniczej.
Jakie zmiany planujesz wprowadzić?
Reaktywacja magazynu to dla mnie doskonała okazja do wprowadzenia szeregu zmian, które nie tylko odświeżą wizerunek, ale również zwiększą atrakcyjność dla naszych czytelników. Po pierwsze zmieni się częstotliwość wydawania. Do tej pory byliśmy kwartalnikiem. Na ten moment chcemy wydawać tylko 2 magazyny drukowane w roku i bardzo mocno rozwijać portal. Po drugie – wprowadzenie nowych działów oraz nowych doświadczonych dziennikarzy i redaktorów specjalizujących się w różnych dziedzinach prawa, biznesu, coachingu, ekonomii. Chcę, aby zespół redakcyjny składał się z ekspertów, którzy wniosą świeże spojrzenie i nową energię do gazety.
Kompleksowa zmiana szaty graficznej pisma, aby była bardziej nowoczesna i atrakcyjna wizualnie. Nowy design będzie bardziej przejrzysty, z intuicyjną nawigacją, co ułatwi czytelnikom przyswajanie treści. Miesiąc temu otworzyłam nowy profilu magazynu „Law Business Quality” na Instagramie, który będzie prowadzony w zupełnie nowy sposób, z większym naciskiem na wizualne przedstawienie treści, interaktywność i zaangażowanie społeczności.
Moim marzeniem jest stworzenie w przyszłości kanału LAW BUSINESS QUALITY na YouTube oraz zapraszanie gości do profesjonalnego studia podcastowego. Chciałabym, aby nasze treści były dostępne w różnych formatach, które pozwolą dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Na pewno od roku 2025 planuję organizowanie regularnych webinariów i szkoleń online z udziałem ekspertów, które będą dostępne dla subskrybentów magazynu. Chcę, aby magazyn „Law Business Quality” stał się nie tylko źródłem informacji, ale także profesjonalną platformą edukacyjną.
Jakie są główne cele i misja gazety LBQ w obecnym czasie?
Przede wszystkim edukacja i rzetelne źródło wiedzy. Dostarczanie aktualnych, dokładnych i praktycznych informacji dotyczących prawa, biznesu, rozwoju osobistego, które wspierają profesjonalistów w ich codziennej pracy oraz rozwoju zawodowym. Promowanie wiedzy i świadomości biznesowej wśród naszych czytelników poprzez inspirujące artykuły, analizy, wywiady i opinie ekspertów. Naszym celem jest także promowanie i wspieranie przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet w biznesie. Mój cel na kolejne 2 lata to zwiększenie liczby subskrybentów i regularnych czytelników poprzez dostosowanie treści do ich potrzeb oraz aktywność w mediach społecznościowych. Dążenie do tego, aby LBQ stało się jednym z wiodących źródeł informacji i opinii w branży prawniczej i biznesowej. Utrzymanie najwyższych standardów dziennikarskich to mój must have.
Jakie znane i wybitne postacie ze świata biznesu pojawią się w pierwszym numerze reaktywowanego magazynu?
Już dziś mogę zdradzić pierwsze nazwiska, które pojawią się na łamach urodzinowego wydania. Wywiadów udzielą nam m.in.: dr Irena Eris, Marta Manterys, Olga Kozierowska, Agnieszka Rynkowska – członek zarządu T-Mobile Polska, Monika Marcinkowska, Przewodnicząca Rady Nadzorczej ING BANK ŚLĄSKI oraz Paweł Tkaczyk, Dariusz Duma, Jacek Santorski i Piotr Szczerkowski. Ponadto w magazynie pojawią się wywiady z 10 inspirującymi kobietami biznesu, które zaprosiłam do udziału w sesji okładkowej.
Jubileuszowe wydanie „Law Business Quality” będzie naprawdę wyjątkowe i pełne niespodzianek! Chcemy uczcić ten ważny moment w historii naszej gazety w naprawdę wielkim stylu.
Jakie są Twoje oczekiwania i plany na przyszłość dla gazety LBQ w kontekście dynamicznie zmieniającego się rynku mediów?
Jeśli chodzi o plany, to powtórzę: stawiam na multimedialne rozszerzenie treści. Szczególnie w kontekście tworzenia inspirujących podcastów na kanale You Tube i stworzenia wokół pisma platformy edukacyjnej. Planuję regularne zapraszanie gości do profesjonalnego studia podcastowego, gdzie będziemy omawiać najważniejsze i najciekawsze tematy z zakresu prawa i biznesu. Podcasty będą dostępne na różnych platformach, co pozwoli dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Jeśli czas na to pozwoli to na pewno organizacja konferencji i spotkań branżowych, które pozwolą na wymianę doświadczeń i nawiązywanie kontaktów. Warto wspomnieć, że LAW BUSINESS QUALITY jest właścicielem marki „Lwice Biznesu”, która przeszła w maju rebranding i teraz posiada nowy portal lwicebiznesu.pl. Chcemy, aby ta platforma była nowoczesna i przyjazna dla użytkowników, dostarczając wartościowe treści i narzędzia dla kobiet w biznesie. Strona „Lwice Biznesu” oferuje kobietom możliwości budowania swojego contentu i rozpoznawalności w mediach. Dlatego mocno stawiam na jej rozwój i oferowanie naszym Klientkom pakietów reklamowych – zarówno w magazynie Law Business Quality, jak i na stronie lwicebiznesu.pl.
Ilona Adamska
Wydawca, redaktor naczelna Imperium Kobiet, Law Business Quality, Szczypta Luksusu, W męskim kręgu, Be-Art, Planeta Kobiet. Właścicielka Adamska Media. Autorka i pomysłodawczyni 16 projektów książkowych, prezes Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu. Twórczyni prestiżowych plebiscytów jak Lwice Biznesu czy Diamenty Kobiecego Biznesu.