fbpx

Czy home staging to dobry pomysł na biznes?

Home staging to profesjonalne przygotowanie mieszkań i domów do obrotu na rynku sprzedaży lub wynajmu. Wykonane przez osobę, która potrafi skutecznie pokazać potencjał danej nieruchomości i dzięki temu, podnieść jej wartość. W home stagingu, chodzi przede wszystkim o osiągnięcie maksymalnego efektu jak najbardziej ekonomicznym sposobem – zatem nie jest to generalny remont, a drobne naprawy, odświeżenie, pozbycie się nadmiaru przedmiotów i wreszcie odpowiednie wystylizowanie pomieszczenia – do sesji zdjęciowej i prezentacji. Kluczowe znaczenie ma ustalenie grupy docelowej, do której kierujemy daną ofertę, gdyż determinuje to wybór aranżacji i pomysłu na wnętrze.

A czy warto zaczynać w tym biznesie? Jak najbardziej!

Oto kilka przykładów dlaczego:

Home staging jest stosunkowo od niedawna obecny na polskim rynku, a jednocześnie bardzo dynamicznie się rozwija. Standardy i zasady współpracy w tym zawodzie wciąż się tworzą, masz zatem duży wpływ na to, jak chcesz pracować. Jedni homestagerzy łączą swoją profesję z pośrednictwem nieruchomości, inni inwestują w zdobycie umiejętności z zakresu fotografii wnętrz i samodzielnie wykonują sesje zdjęciowe, jeszcze inni współpracują z inwestorami. Jednak niezależnie od wybranej strategii – jest jeszcze dużo miejsca na tym rynku.

Homestager

Zawód homestagera ściśle łączy się z obrotem nieruchomościami, a jest to branża niezmiennie dobrze prosperująca, także w trakcie pandemii. Rośnie również świadomość i wymagania klientów korzystających z usług pośrednictwa i oczekujących odpowiednio przygotowanych nieruchomości, a co za tym idzie – będzie rósł popyt na usługę home stagingu.

Każdy może wybrać model pracy jaki mu najbardziej odpowiada.

Chcesz połączyć home staging z etatem? Zacznij od stworzenia oferty konsultacji dla osób indywidulanych lub biur nieruchomości. Wówczas po przeprowadzeniu diagnozy nieruchomości klient dostanie twoje zalecenia, ewentualnie listę zakupową i będzie gotowy dalej działać samodzielnie. Jeśli natomiast widzisz się w realizowaniu całego procesu home stagingu – od stworzenia koncepcji, poprzez zakupy potrzebnych mebli i dodatków, koordynowanie ekipy naprawczo-remontowej, aż do końcowej stylizacji – możesz podjąć się zadania wykonania zlecenia „pod klucz”.

Nie musisz zakładać firmy

Zakładanie działalności gospodarczej nie jest warunkiem koniecznym, aby zacząć w branży home stagingu. Na początek możesz rozważyć rozliczanie się na kilka innych sposobów, na przykład wybierając umowę o dzieło czy korzystając z inkubatora przedsiębiorczości – więcej o tych opcjach dowiesz się z mojego podkastu, czyli Wieczorowej Szkoły Stagingu Agaty Witkowicz.

Możesz pracować również zdalnie

Pandemia pokazała ile usług możemy zrealizować bez wychodzenia z domu, między innymi projektowanie wnętrz czy właśnie home staging. Jeśli będziesz mieć w swojej ofercie konsultację zdalną, nie ogranicza cię już lokalizacja ani twoja, ani klienta. Po dostarczeniu przez zleceniodawcę potrzebnych informacji (dokładnych zdjęć, wymiarów, rzutu mieszkania itp.), jesteś w stanie bez wizyty w danym lokalu pomóc w jego przygotowaniu do obrotu na rynku – oczywiście przy ścisłej współpracy z klientem.

Nie musisz być absolwentem architektury, ani pokrewnych kierunków

Oczywiście niezbędne jest zainteresowanie tematyką wnętrzarską, poczucie estetyki i kreatywność. Natomiast poznanie zasad home stagingu wskaże, jak szukać atutów danej nieruchomości i jak je podkreślać – nawet przy ograniczonym budżecie.

Nie potrzebujesz dużych nakładów na początek

Możesz trenować robienie stylizacji w swoich czterech ścianach, możesz pomóc rodzinie lub znajomym w przygotowaniu ich mieszkania do sprzedaży/wynajmu. Dzięki temu zdobędziesz pierwsze doświadczenia (oraz zdjęcia do swojego portfolio!) i zorientujesz się, czy home staging to coś dla ciebie.

Istnieje wiele szkoleń i kursów z tego zakresu, a także grup wsparcia, gdzie możesz zadać nurtujące cię pytania oraz znaleźć wiele ciekawych rozwiązań – zarówno z zakresu stylizacji, jak i strategii biznesowej. Zapraszam cię na stronę homestagerki.online – to dobre miejsce aby zacząć!

Agata Witkowicz

Agata Witkowicz

Homestagerka, stylistka wnętrz, edukatorka w branży home stagingu. Autorka ebooka „Ta współpraca się opłaca. Home staging z biurem nieruchomości” i podcastu Wieczorowa Szkoła Stagingu.

Kompleksowo wspiera przedsiębiorcze kobiety w spełnianiu marzenia o zostaniu homestagerką. Uczy jak prowadzić prosperujący biznes w branży home stagingu. Uczestniczki jej szkoleń doceniają zarówno umiejętności stylizacyjne jak i biznesowe doświadczenie i wsparcie na każdym etapie ich zawodowej drogi.

Z wykształcenia magister matematyki. Wielbicielka dobrego designu i dobrych książek.

Strona WWW: https://homestagerki.online/

Facebook: https://www.facebook.com/homestagerkionline/

Polub ten artykuł i podaj dalej!
fb-share-icon
Tweet 20
fb-share-icon20

Jeden komentarz do “Czy home staging to dobry pomysł na biznes?

Skomentuj Mariola Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

https://www.facebook.com/wartoznacportal
https://www.linkedin.com/in/ewelina-salwuk-marko-339859152/
https://www.instagram.com/wartoznacbiznes/