Kreowanie wizerunku to szereg długofalowych działań wspierających się o metody działania PR, prowadzących do postrzegania firmy przez innych zgodnie z naszymi założeniami. W przypadku budowania wizerunku marki, firmy bądź produktu, działania wesprzeć mogą agencje PR czy dział public relations. Jeśli jednak chodzi o personal branding, czyli budowanie marki osobistej, ogrom obowiązków zostaje w naszych rękach. Niezwykle korzystny w kreowaniu wizerunku marki osobistej jest udział w projekcie Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości. Dlaczego kobiety przedsiębiorcze powinny rozważyć w udział w nim?
Personal branding a kreowanie wizerunku
Przeanalizujmy jednak wcześniej, co wpływa na nasz wizerunek i czym on właściwie jest?
Wizerunek to nie tylko to, jak wyglądamy. Niepodważalnie wygląd, styl, ubranie lub prezencja mają istotne znaczenie, jednak istnieje kilka innych elementów, które wpływają na to, jak jesteśmy postrzegani przez innych. Olbrzymie znaczenie ma także mowa ciała, umiejętność budowania relacji z innymi, sztuka porozumiewania się i intonacji głosu, etykieta i zasady savoir-vivre, a także umiejętności interpersonalne.
Aspektem wiążącym wszystkie przytoczone elementy jest szacunek. To właśnie on jest filarem tego, jak wszyscy nas postrzegają i w jaki sposób sami postrzegamy siebie. Jeśli na umówione spotkanie dotrzemy niepunktualnie i niechlujnie ubrani, może to świadczyć o naszym braku szacunku do osoby, z którą mieliśmy się spotkać.
Kreujemy wizerunek nie tylko w relacji face-to-face, ale i wykorzystując online marketing, co jest zdecydowanie trudniejsze, albowiem jesteśmy poddawani analizie bardzo dużemu gronu odbiorców. Należy zatem, w pierwszej kolejności zastanowić się, jak chcemy być postrzegani przez innych, jakich użytkowników chcemy skupiać wokół siebie, co chcemy osiągnąć budowaniem własnej marki? Te zasadnicze pytania pozwolą nam określić zakres działań, które będziemy musieli rozpocząć i podejmować bezustannie, by kreować wyrazistą, rzetelną i spójną markę osobistą.
Budowanie marki osobistej
W budowaniu marki osobistej duże znaczenie ma networking, czyli budowanie sieci wzajemnych kontaktów biznesowych, które służą do wymiany wiedzy, zasobów, obopólnego wsparcia oraz możliwości rozwoju.
Zasadnicze stanowisko ma też strategia docierania do nowych odbiorców. Nie można oczekiwać, że w oceanie konkurencji użytkownicy sami nas odnajdą. Wobec tego warto systematycznie pojawiać się w mediach internetowych, które stanowią najpopularniejszą i często najtańszą formę promocji. Udzielanie wywiadów, wypowiadanie się w roli eksperta bądź publikowanie materiałów tematycznie powiązanych z dziedziną, w której pracujemy to znakomite formy reklamy marki osobistej i swojego biznesu. Szczególnie przydatny w tworzeniu wizerunku kobiety sukcesu jest również udział w programie Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości.
Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości
Udział w programie Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości rozpoczyna się wysłaniem zgłoszenia na stronie www.kwiatkobiecejprzedsiebiorczosci.pl Następnym etapem jest przygotowanie wizytówki na stronie projektu, która weźmie udział w plebiscycie podsumowującym edycję. Plebiscyt pozwoli wyłonić trzy zwyciężczynie, które otrzymają tytuł Kobiety Przedsiębiorczej, pamiątkową statuetkę oraz pakiet działań PR.
Uczestniczki projektu mają szansę pojawienia się w ebooku “50 definicji sukcesu” oraz korzystania z powierzonych uczestniczkom projektu stawek zniżkowych na zamieszczanie materiałów na łamach ogólnopolskich serwisów informacyjnych i branżowych i portali internetowych.
Udział w projekcie Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości zapewnia:
- Wizytówkę promującą biznes na stronie projektu,
- Udział w plebiscycie Kobieta Przedsiębiorcza,
- Możliwość przedstawienie własnej historii sukcesu w e-booku “50 definicji sukcesu”
- Dostęp do platformy szkoleniowej w obszarze: marketingowym, sprzedażowym i mentalnym,
- Ceny zniżkowe na publikacje na łamach kilkudziesięciu ogólnopolskich portali i serwisów,
- Możliwość nawiązania kontaktów biznesowych,
- Możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców.
Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości uczestniczy w promocji biznesów z sektora MŚP, ale również wspiera rozwój kobiet przedsiębiorczych, bowiem uczestniczki projektu zyskają dostęp do platformy szkoleniowej, która poruszy zagadnienia związane z pozyskiwaniem klientów, docieraniem do odbiorców, funkcjonalnością strony www, ale także motywacją, asertywnością i organizacją czasu.
– Kwiat Kobiecej Przedsiębiorczości skierowany jest do kobiet stawiających pierwsze kroki w biznesie lub szukających pomysłu na rozwinięcie swoich skrzydeł. Z każdą zainteresowaną projektem kobietą rozmawiamy indywidualnie. Zależy mi, by każda uczestniczka określiła swoje cele i czynniki, które blokują lub spowalniają jej rozwój, a my przedstawimy jej rozwiązania dostosowane do jej potrzeb. Wierzę, że uda mi się stworzyć społeczność silnych, niezależnych kobiet, które będą się wzajemnie wspierać i uzupełniać – przyznaje pomysłodawczyni projektu Honorata Dyjasek, właścicielka agencji reklamowej, organizatorka akcji charytatywnych i laureatka wielu nagród biznesowych.
Więcej szczegółów o projekcie na stronie www.kwiatkobiecejprzedsiebiorczosci.pl
Patronat medialny www.wartoznac.pl