Newsletter to narzędzie, które wspiera sprzedaż, gromadząc na swojej liście e-mail naszych idealnych potencjalnych Klientów. Ci użytkownicy, którzy trafiają do naszych newsletterów to osoby, które z czasem mogą stać się Twoimi Klientami. Może nie będzie tak od razu, ponieważ tutaj podobnie, tak jak na innych social mediach, musimy najpierw zbudować relację, zdobyć zaufanie odbiorcy.
Chciałabym tym artykułem pokazać Ci, jak potężnym narzędziem do rozwoju marki online może być newsletter. Mam nadzieję, że choć odrobinę przekonam Cię do tego narzędzia.
Jak wyglądają etapy tworzenia newslettera?
- Lead generation – czyli pozyskiwanie kontaktów – np. poprzez reklamę na Facebooku, przeniesienie użytkowników z Instagrama na stronę lądowania (Landing page), zaproszenie na grupie na Facebooku etc.
- Lead nurturing – budowanie relacji – tworzenie treści, które pokazują nas jako człowieka, przedsiębiorcę, osobę, która mierzy się z podobnymi problemami co nasz odbiorca
- Sale – sprzedaż – wysyłanie do naszych odbiorców konkretnych maili sprzedażowych.
E-mail marketing, newsletter to narzędzie, które może pomóc budować Ci Twój wizerunek. Tworząc freebie – czyli darmowy produkt np. webinar, e-book zapraszasz użytkowników do zapisu przez formularz i zaczynasz KOMUNIKACJĘ. To niezwykle ważny element.
Typy e-maili, które można wysyłać przez newsletter
- Automatyczna sekwencja powitalna po zapisie,
- automatyczne sekwencje podnoszące zaangażowanie,
- regularne e-maile – np. raz w tygodniu lub co 2 tygodnie,
- maile, które są elementem kampanii sprzedażowej,
- sekwencje po “Zdarzeniu” – po odpowiednim zachowaniu użytkownika np. po Kliknięciu link maila,
- odnawianie subskrypcji,
- porzucony koszyk.
Automatyczne sekwencje to dobry moment, aby pokazać nowemu użytkownikowi kim jesteś i czym się zajmujesz. Możesz zaprojektować sekwencję maili, opierając się na tych etapach, które wpisują się w lead nurturing.
1. Know me – czyli poznaj mnie – Kim jesteś, czym się zajmujesz, dlaczego ktoś mógłby zostać z Tobą.
2. Like me – polub mnie – tu zależy nam na tym, aby pokazać swoją osobowość, zdradzić trochę jacy jesteśmy.
3. Trust me – te osoby muszą Cię zaufać. Możesz wykorzystać np. opinię o pracy z Tobą, case studies, Twoją historię.
Ostatni etap, Pay me to element części sprzedażowej – dopiero gdy wzbudzisz zaufanie i zainteresowanie swoją osobą, produktem to obserwujący mogą zacząć kupować Twoje produkty. Śmiało wspominają swój produkt już na początku swojej komunikacji, pamiętaj, aby to nie było nachalne.
Co jeszcze może Cię przekonać?
Mailerlite (na rok 2021) to narzędzie bezpłatne do tysiąca subskrybentów. Pomyśl sobie, że masz 1000 ZAANGAŻOWANYCH odbiorców w jednym miejscu, a lista ta (jeśli jest poprawnie zbierana, to jest Twoją własnością – nie stracisz jej, jak możesz stracić np. konto na Instagramie czy Facebooku.
źródło:https://www.mailerlite.com/pricing
TIP: Regularnie pobieraj kontakty ze swojej listy i przechowuj je w odpowiednim miejscu. Pamiętaj jednak, że każdy z użytkowników musi znaleźć się na tej liście DOBROWOLNIE i musi POTWIERDZIĆ zapis na newsletter. Jeśli masz takie potwierdzenie, to spokojnie możesz prowadzić komunikację do tych użytkowników.
Podsumowując – cieżko zebrać wszystkie informacje w jednym wpisie, ale mam nadzieję, że choć trochę zainteresowałam Cię tym narzędziem i jeśli jeszcze z niego nie korzystasz, to przyjrzysz się temu narzędziu. Ja dzięki temu wspieram na co dzień swoją sprzedaż, Ty też zacznij!
Joanna Kryger
Strateg biznesu, ekspertka od e-mail marketingu
Wspieram kobiety w rozwoju ich marek online, poprzez tworzenie skutecznych ścieżek dotarcia do Klienta. Używam do tego prostego narzędzia do e-mail marketingu jakim jest MailerLite. Jako certyfikowany ekspert MailerLite stworzyłam swój autorski kurs, który od A do Z pokazuje jak pracować z tym narzędziem i jak prosto wykorzystać go do rozwoju biznesu online!
Moja strona: https://creativevibes.pl
Kurs: https://creativevibes.pl/kurs-mailerlite
Instagram: https://instagram.com/creativevibes_pl
Podcast: https://open.spotify.com/show/1KM3eiL0dyyV2Go0KXIuZF
… [Trackback]
[…] Read More: wartoznac.pl/mailerlite-jako-narzedzie-do-rozwoju-marki-online/ […]