LinkedIn to potężne narzędzie umożliwiające nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych, budowanie marki, generowanie leadów, czy pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów. Nie da się ukryć, iż stworzenie własnej marki rozpoznawalnej na tej platformie wymaga czasu — bez względu na to, czy chodzi o profil firmowy LinkedIn, czy personal branding marki własnej. Dlatego też kuszącym wydaje się korzystanie z różnych botów i narzędzi, które mogą automatyzować całą pracę — począwszy od wysyłania wiadomości, tworzenia treści na platformie LinkedIn, skończywszy na szybkim budowaniu sieci kontaktów. Wiele działań marketingowych jest jednak uznawane za niezgodne z regulaminem platformy. Jakich błędów unikać, gdy opracowuje się marketing na LinkedIn, aby nie ponieść z tego tytułu poważnych konsekwencji?
- Marketing na LinkedIn — automatyzacja z pomocą botów
- Masowe wysyłanie wiadomości typu SPAM
- Fałszywe dane profilowe
Marketing na LinkedIn — automatyzacja z pomocą botów
Prowadząc działania marketingowe na LinkedIn należy pamiętać o tym, iż zgodnie z regulaminem platformy nie można wysyłać wiadomości za pośrednictwem narzędzia automatyzującego. Mimo iż niektórzy uważają to za dobry sposób na szybkie zdobywanie nowych klientów lub kontrahentów, to jednak profile zakładane na tej stronie muszą być prowadzone przez prawdziwych pracowników lub użytkowników.
Prowadząc marketing na LinkedIn, należy unikać korzystania z takich narzędzi, ponieważ ich działanie jest uważane za nieautentyczne. Ogranicza się również do zera kontakt pomiędzy prawdziwymi osobami, przez co potencjalny klient jest wprowadzany w błąd.
Nie można zatem wykorzystać LinkedIn w taki sposób. Jest to działanie znacząco podważające elementarne zasady budowania zaufania, promowanie autentyczności i oszukiwanie innych użytkowników w sieci uważanej za rzetelne źródło kontaktów biznesowych.
Warto poczytać Sales Robots opinie, a także poznać sposób działania takich automatów, aby za ich pośrednictwem przypadkiem nie kliknąć w podejrzany link, który może być połączony ze złośliwym oprogramowaniem.
Masowe wysyłanie wiadomości typu SPAM
Kolejna praktyka, która może odbić się negatywnie na wizerunku i nie jest dobrze postrzegana w świecie biznesu, to wysyłanie setek niechcianych wiadomości. Najmniej tolerowane wiadomości to te o charakterze promocyjnym i sprzedażowym. Mogą one spotkać się z negatywnymi reakcjami odbiorców. W razie częstego wysyłania takich komunikatów użytkownik może zostać zgłoszony do administracji LinkedIn.
Należy mieć na uwadze, iż konto służy promocji Twojej branży w danej dziedzinie na profilu użytkownika, promocji strony firmowej i jej działań. Jednak kontakt bezpośredni przez wysyłanie wiadomości nie powinien skupiać się na zaśmiecaniu skrzynki obecnych na LinkedIn profesjonalistów ofertami sprzedażowymi (szczególnie osobom o całkiem odmiennych zainteresowaniach i obszarach biznesowych). Jest to platforma, która ma służyć do promowania wartościowych treści (np. artykuły eksperckie) i zaprezentowaniu swojej oferty, na którą inni użytkownicy mogą odpowiedzieć w razie potrzeby. Tylko wtedy można liczyć na budowanie autentycznych i długofalowych relacji biznesowych.
Fałszywe dane profilowe
Na profilu LinkedIn nie zezwala się również na tworzenie nieprawdziwych kont. LinkedIn marketing i digital marketing musi opierać się na wiarygodnych informacjach. Zabronione jest zatem tworzenie fałszywych tożsamości, wykorzystywanie czyichś zdjęć bądź fotografii generowanych przez sztuczną inteligencję. W takich mediach społecznościowych, jak LinkedIn, nie wolno wyolbrzymiać swojego doświadczenia zawodowego, czy wskazywać na uczelnie, których się nie ukończyło. Dotyczy to także stanowisk pracy, których nigdy dotąd się nie piastowało.
W opracowaniu strategii marketingowej pomocna może okazać się firma marketingowa. Najlepiej będzie także skupić się na budowaniu dobrych relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi przez spersonalizowane i osobiste podejście, które jest zgodne z zasadami platformy.
Artykuł sponsorowany