Twoja pierwsza strona do sprzedaży kursu online. Sprawdź, co na niej zamieścić.

Tworzenie strony sprzedażowej, szczególnie dla osób, które po raz pierwszy chcą wystartować z produktem online nie jest łatwe. Hasło, typu “stwórz dobrą stronę sprzedażową” niewiele im mówi. Bo w ich głowach pojawia się pytanie, jakie informacje warto na takiej stronie zamieścić, aby bardziej przekonywała do zakupu. Bo taki jest cel, przekonać osobę zainteresowaną kursem do dokonania transakcji.

Jakie informacje warto zamieścić na stronie?

Jeśli po raz pierwszy stoisz przed wyzwaniem stworzenia strony, to spróbuj odpowiedzieć sobie na poniższe pytania. To właśnie te odpowiedzi będę stanowiły punkt wyjścia. Układ pytań jest przypadkowy.

  1. Jaki problem rozwiązuje kurs? Czego dotyczy, co chciałbyś, aby uczestnik osiągnął po ukończeniu. W jakim miejscu się znalazł i jak to zmieniło jego życie. Oczywiście te zmiany nie muszą być zawsze “wzniosłych lotów”. Ważne, aby były istotne dla twojej grupy.
  2. Jakich umiejętności nabędzie uczestnik po kursie? Czego się nauczy, i w jaki sposób przybliży to jego do osiągnięcia tej zmiany.
  3. Co zawiera kurs? Tutaj warto zamieścić agendę kursu, aby użytkownik mógł się dokładnie zapoznać z poruszanymi tematami. I tym samym zweryfikować, czy są to rzeczy, które go interesują. Jeśli oprócz nagrań wideo oferujesz coś jeszcze, to również o tym wspomnij (pdf-y, workbooki)
  4. Dla kogo jest kurs? Odpowiedź na to pytanie, jeszcze lepiej pozwoli Ci zobrazować sobie tego końcowego klienta w głowie.
  5. Czy ktoś już ukończył kurs? Jeśli nie posiadasz jeszcze grona zadowolonych uczestników, to możesz ten temat rozwiązać na dwa sposoby: udostępnić zainteresowanym osobom dostęp do kursu, w zamian za pozostawienie opinii. Umieścić recenzje dotyczące twojej osoby, które uzyskałeś przy innych współpracach z klientami.
  6. Ile kosztuje ten kurs? Podaj cenę kursu. A także nie zapomnij o przycisku umożliwiającym dokonanie zakupu.
  7. Kim jesteś? Użytkownicy naprawdę chcą wiedzieć, z kim przyjdzie im pracować.
  8. Pytania? Jeśli domyślasz się, jakie odpowiedzi mogą interesować użytkowników to możesz już na nie odpowiedzieć. Dzięki temu “na wejściu” rozwiążesz wątpliwości innych. Często użytkownicy mają pytania, dotyczące nie samej tematyki kursu. Ale spraw organizacyjnych, typu: czy otrzymam fakturę, jak długo będę miał dostęp do kursu, kiedy zostanie przyznany mi dostęp, itp.
  9. Kontakt do siebie. Niektórzy mogą mieć dodatkowe pytania, na które nie znaleźli odpowiedzi na stronie. Dlatego ułatw im ten kontakt i zostaw do siebie maila.

Warto sobie na początku uzmysłowić jeszcze jeden fakt. Trudno jest stworzyć dobrą stronę sprzedażową za pierwszym razem. Do tematu tworzenia warto podejść, jak do procesu. A niestety bardzo często przyjmowana jest strategia – zrobiłem stronę, zadanie wykonane. Wynika ona przede wszystkim z tego, że chcemy mieć etap tworzenia landing page za sobą i nie mamy czasu na jego późniejsze poprawianie. A szkoda, bo naprawdę warto to robić. Dlaczego? Bo przy pierwszym podejściu, nie wiedzieliśmy tego wszystkiego, co wiemy po puszczeniu pierwszej kampanii. A także nie wiedzieliśmy tego, co wiemy po przerobieniu kursu przez pierwszych uczestników. I właśnie dlatego warto poświęcać czas na optymalizację, aby strona jeszcze bardziej przekonywała i lepiej uderzała w problemy naszej grupy docelowej.

Co zatem warto robić?

Monitorować i rozmawiać.

Monitorować:
  • jak użytkownicy poruszają się po stronie. Przy, jakich informacjach zatrzymują się najdłużej. Będzie to dla ciebie sygnał, które treści interesują ich najbardziej i które ewentualnie dopracować.
  • ilu użytkowników wchodzi na stronę, a ilu przechodzi do dokonywania płatności. Warto poznać ten współczynnik konwersji, aby wiedzieć jak on wyglądał na początku, a jak po dokonaniu zmian.
Rozmawiać z osobami, które:
  • były zainteresowane, ale nie dokończyły zakupu (tzw. porzucony koszyk). Dowiesz się, dlaczego na ostatnim etapie się rozmyśliły. I być może rozwiążesz ich wątpliwości.
  • świeżo kupiły kurs. Dowiesz się, co ich przekonało do zakupu, jakie mają oczekiwania.
  • ukończyły kurs. Dowiesz się, co zmieniło się w ich życiu oraz zdobędziesz opinię.

Naprawdę niektóre odpowiedzi mogą cię zaskoczyć albo utwierdzić w tym, że swoim komunikatem trafiłeś w ich “problem”, który chcą rozwiązać.

Mam nadzieję, że te kilka wskazówek ułatwi ci pracę nad stroną. I tworzenie kolejnych okaże się o wiele łatwiejsze.

Natalia Bliźniuk

Współzałożycielka platformy do sprzedaży kursów online i innych produktów cyfrowych, Skyier. Na co dzień pomaga klientom tworzyć platformy, wspierając ich dodatkowo w budowaniu stron sprzedażowych, konfiguracji narzędzi analitycznych czy ustawianiu automatyzacji. Pasjonatka pracy zdalnej i nowych rozwiązań technologicznych. Prywatnie mama Edka i miłośniczka czytania/słuchania książek.

WWW: https://skyier.com/pl

Facebook: https://www.facebook.com/skyiercom/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *