Jak napisać skuteczny Call To Action. Najlepsze pomysły!

Bez względu na strategię sprzedaży, działania marketingowe lub reklamowe, prowadzą do tego samego celu: wywołania pewnej reakcji lub działania. W rzeczywistości Twoja firma, jej współczynniki konwersji, zyski i ogólne przychody ostatecznie zależą od Twojej zdolności do przekonania odbiorców, do podjęcia określonego działania. Nie ma lepszego sposobu niż zachęta, której celem jest skłonienie użytkownika do określonej reakcji Call To Action (CTA) np. wysłania maila, kliknięcia w link itd.

Jak to działa?

Cóż, opiera się to na tym, że Twoje Call To Action służy jako skuteczne przejście między różnymi fazami podróży kupującego. W tym miejscu, Twoja firma ostatecznie przekonuje potencjalnych klientów do podjęcia działania, takiego jak przejście do Twojej witryny, zapisanie się do newslettera lub obserwowanie Twojej strony. Jednak wezwanie do działania to coś więcej niż wpisanie „Kliknij tutaj”.

Sposoby na skuteczne Call To Action

Zaangażowanie

Twoja zdolność do wyróżnienia się wśród szumu informacyjnego jest w pełni zależna od tego, jak zaangażowana i responsywna jest Twoja społeczność. Wyjątkowe korzyści czerpią marki, które potrafią skutecznie przyciągnąć zaangażowanie do swoich postów czy strony www. Ważne jest, aby poprzez ciekawe i inspirujące treści zwrócić ich uwagę. A przy tym zachęcić do obserwowania, polubienia, udostępniania, subskrybowania, a nawet komentowania.

Skupienie się na zaangażowaniu społecznościowym, poprzez CTA pomoże poszerzyć zasięg Twojej firmy, co oznacza, że ​​Twój profil będzie faworyzowany przez algorytmy mediów społecznościowych.

Przykład: Napisz na grafice: “Zapisz ten post na później jako małe przypomnienie!”

Call to action
Przykład

Kliknięcia

Ta forma działania jest co prawda nieco trudniejsza do osiągnięcia, ale przynosi świetne rezultaty. Skłonienie odbiorców do kliknięcia z Twojej kampanii, profilu lub reklamy na inną stronę jest wyjątkowym posunięciem. Oznacza to zachęcanie odbiorców do zaniedbywania wszelkich działań, które wcześniej wykonywali na rzecz poznania Twojej firmy i jej oferty!

Przykład: Naciesz oczy ekskluzywną zapowiedzią naszej najnowszej wersji.

Call to action
Przykład

Rejestracja

Celowe umieszczenie Call to action związanego z rejestracją, doprowadzi poszczególne osoby do koszyka na Twojej stronie, a następnie konwersji i sprzedaży. Intencją tego formatu „Kup teraz” jest zachęcenie osób do faktycznego inwestowania w Twój produkt lub usługę.

Sekretem tego typu CTA jest wykorzystanie mądrego języka opartego na działaniu. Chodzi również o pokazanie oferty, która rozwiąże problem, pozwoli ludziom cieszyć się ofertą z limitowanej edycji lub uzyskać dostęp do ekskluzywnych produktów lub usług.

Przykład: Przejdź do strony zakupu, aby otrzymać spersonalizowany kod rabatowy do rejestracji!

Call to action
Przykład

Generowanie leadów

Pod wieloma względami to wezwanie do działania jest stosunkowo oczywiste. Celem jest tutaj pozyskanie jak największej liczby realnych leadów. Wprowadzanie tego rodzaju ruchów ze strony odbiorców oznacza zachęcanie ich do zapisania się na wydarzenie, poproszenia o wycenę lub udostępnienia informacji pozwalających nam na kwalifikację leada. W zamian za dzielenie się informacjami, klienci otrzymują dostęp do dodatkowych korzyści specjalnie dla nich.

Przykład: Jeśli chcesz otrzymać indywidualną wycenę, kliknij link!

CTA w działaniu

W rzeczywistości doskonalenie sztuki wezwania do działania opiera się na wielu próbach i błędach, co oczywiście pochłania zarówno czas, jak i pieniądze. Aby pomóc Ci w kierowaniu działaniami klientów we wszystkich kanałach, oto kilka z nich, które nadal przewyższają nasze testy marketingowe i A/B.

„Niech to będzie Twoja aplikacja”

Powodem, dla którego to konkretne wezwanie do działania działa tak dobrze, jest brak ogólnego podejścia do zachęcania klientów do pobrania aplikacji. Jest napisany z myślą o Twoim kliencie. Dodanie nowej aplikacji do czyjegoś ekranu głównego może wydawać się inwazyjną prośbą. Dodanie poczucia personalizacji, takiego jak „odbieranie” aplikacji, pozwala potencjalnym klientom czuć się wyjątkowym.

„Otwórz drzwi do wielkości”

Sekretem świetnego Call To Action jest zrównoważenie naszego celu z przejrzystością. Trzeba przyznać, że może to być trudna równowaga do osiągnięcia, ale kiedy już ją zdobędziesz, po prostu wiesz, że trafiłeś na złoto. To CTA oferuje nieco więcej tajemnicy wokół tego, co może kryć się za przyciskiem Call To Action, który z kolei zachęca odbiorców do dowiedzenia się więcej! Promuje również bardzo potrzebne poczucie pilności.

„Zacznij tutaj”

Stosując to miękkie CTA, nie tylko zachęcasz potencjalnych klientów do przesłania formularza, ale zostawiasz pewną tajemniczość. Oznacza to również pewien poziom pomocy i wsparcia podczas całej podróży. Działa to fantastycznie w przypadku ecommerce.

Podsumowanie

Jest całkowicie zrozumiałe, dlaczego firmy używają te same Call To Action na wszystkich swoich platformach. Jest to łatwe i wymaga bardzo niewielkiego wysiłku. Jednak jeśli nie wykorzystujesz tego potencjału, zamykasz się na nowych klientów. To świetna opcja w zakresie współczynników konwersji i skutecznego pisania takiego wezwania do działania. Celem tutaj nie jest jednak jedynie przedstawienie listy CTA, ale raczej stworzenie spersonalizowanych zdań, które odzwierciedlają Twoją firmę i inicjują działania odbiorców. Dobrze jest przygotować kilka różnych możliwości z wykorzystaniem różnych haseł na Call to action, tak aby je przetestować i sprawdzić, który sprawdza się najlepiej.

Po utworzeniu wysoce motywujących wezwań, strategicznie przeformułujemy je i dostosujemy do odpowiednich platform, na których będą się znajdować. Obejmuje to strony docelowe witryny, rolki na Instagramie i wszystko pomiędzy.

Zrób to to, ponieważ w ostatecznym rozrachunku w CTA Twojej firmy nie chodzi o umieszczanie słów na ekranie, ale o wkładanie pomysłów w głowy ludzi i działania w ich ręce!

Renata Kamińska

Renata Kamińska

Jest polsko-brytyjskim przedsiębiorcą, ekspertem w dziedzinie międzynarodowego marketingu, właścicielką agencji marketingowej Kamreno, mentorem w London Centre for Entrepreneurs i Intercell Network, członkinią Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu i Women’s Business Link (WBL), autorką edukacyjnych książek dla dzieci o przygodach psa Hektora, działaczką społeczną, laureatką nagrody Przedsiębiorca Roku Uniwersytetu Warszawskiego w kategorii Przedsiębiorca Społeczny oraz finalistką konkursu BOLD Awards III w kategorii projektów Crowdfundingowych 2022 w Wenecji. Pracowała dla takich marek jak Discovery Channel, Pirelli, KPMG, IBM, Centrum Badań Kosmicznych PAN oraz brała udział w rebrandingu Eurosport i Kaspersky.

WWW: https://www.kamreno.com/

Facebook: https://www.facebook.com/renata.kaminska.359

LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/renatakaminska/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *