Dzięki zdobywaniu wiedzy i umiejętności możemy pomagać innym w osiąganiu ich celów! Wywiad

Nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu we współczesnym świecie jest marketing, szczególnie ten online. Dziś możliwości jakie daje nam internet są ogromne. Różne kanały reklamowe, content, dotarcie do klientów poprzez social media i wiele więcej. Marketing nieustannie się zmienia, pojawiają się różne nowe możliwości. Jak być na bieżąco? Jak odpowiednio podnosić swoje kompetencje, na co zwracać uwagę szukając szkoleń? Na te i inne pytania, odpowie ekspertka od marketingu online Magdalena Pawłowska.

Ewelina Salwuk-Marko: Jesteś ekspertką od szeroko pojętego marketingu, od lat dzielisz się swoją wiedzą, nie tylko w social mediach, artykułach czy wywiadach, ale także podczas szkoleń. Jak wg Ciebie wybierać dziś szkolenia odpowiednie dla nas? Na co zwracać szczególną uwagę?

Magdalena Pawłowska: Tak to prawda. Jestem autorką książek, robię szkolenia online oraz stacjonarne. Kiedy szukamy szkoleń dla siebie,  warto przemyśleć kilka kluczowych aspektów, aby wybrać te, które będą dla nas najbardziej odpowiednie. 

Po pierwsze określ swoje cele i potrzeby. Zastanów się, jakie umiejętności chcesz zdobyć lub rozwinąć,  jakie cele zawodowe lub osobiste pragniesz osiągnąć. Wybierz szkolenia, które odpowiadają tym potrzebom. Jeśli chcesz sprzedawać online idź na takie szkolenie, które tego uczy i nie rozpraszaj się na inne opcje. 

Po drugie zwróć uwagę na zakres tematyczny i metodologię. Upewnij się, że tematyka szkolenia jest zgodna z Twoimi oczekiwaniami oraz, że metody nauczania są właściwe dla Twojego stylu uczenia się. Dla mnie ważna jest, jeszcze kompetencja prowadzącego czy prowadzącej takie szkolenie. Zwracam też uwagę na energię i styl bycia takiej osoby. 

Będąc szkoleniowcem, musisz być na bieżąco cały czas, szczególnie z nowościami z branży, różnymi narzędziami czy technikami. Jak to robisz, jak się edukujesz?

Ważne jest, aby znać swoją niszę i na tym się skupić, nie musisz i nawet jest to niemożliwe, aby być ekspertem we wszystkim więc wybierz i skup się na pozyskiwaniu wiedzy oraz doświadczenia z tego obszaru. Celem dla mnie było, aby być najlepszą ekspertką od promocji i sprzedaży produktów cyfrowych w Polsce i są na to potwierdzenia wyników kampanii, że nią jestem.To był i jest proces, który wciąż jest w etapie rozwoju. Ja mam swoich mentorów w USA, to stamtąd uczę się od 2013 roku marketingu i biznesu online dlatego moje podejście na rynku w Polsce jest innowacyjne i nieszablonowe. Staram się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom, dostarczać wiedzy i różnych nowości jak najszybciej i jak najszybciej uczyć tego innych na różnych kursach czy szkoleniach. Edukacja, podnoszenie kompetencji, ma dla mnie szczególne znaczenie. Jest elementem mojej pracy. Nie zamykam się, a staram się rozwijać, doskonalić różne możliwości. Tym bardziej, w świecie który ma przed dnami tyle możliwości i w ciągu ostatnich lat wiele się zmieniło i pojawiło różnych, nowych narzędzi. 

Właśnie, edukacja powinna być jednym z naszych priorytetów. Szczególnie, jeśli ktoś ukończył studia 15 lat temu, czy zrobił kurs 5 lat temu. Ta wiedza może być już niewystarczająca. Twoim zdaniem, dlaczego warto podnosić swoje kompetencje?

Jako osoba, która uczy jak tworzyć kursy online, dostrzegam wiele korzyści płynących z podnoszenia swoich kompetencji. Oto kilka powodów, dla których warto inwestować w rozwój osobisty i zawodowy: Większa konkurencyjność na rynku pracy. W dzisiejszym świecie, gdzie rynek pracy staje się coraz bardziej konkurencyjny, posiadanie odpowiednich kwalifikacji i umiejętności jest niezwykle ważne. Inwestując w rozwój swoich kompetencji, zwiększasz swoje szanse na zdobycie większej liczby klientów, a jeżeli pracujesz na etacie lepszej pracy lub awansu. Osoby, które nieustannie podnoszą swoje kompetencje, zyskują szacunek i uznanie w oczach innych. Dzięki temu łatwiej nawiązują relacje zawodowe, a także zyskują możliwość wprowadzania swoich pomysłów i innowacji.

Dzięki zdobywaniu wiedzy i umiejętności możemy pomagać innym w osiąganiu ich celów. Przekazując swoje doświadczenia, stajemy się lepszymi nauczycielami, mentorami i liderami. Podnoszenie swoich kompetencji jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w życiu zawodowym i osobistym. Warto inwestować w rozwój, aby sprostać wymaganiom współczesnego rynku pracy oraz dążyć do samorealizacji i satysfakcji.

Jak widzisz, są tego same plusy (uśmiech).

Magdalena Pawłowska ekspertka od marketingu online

W ostatnim czasie bardzo modne stało się pojęcie “kapitału ludzkiego”, który jest ważnym elementem funkcjonowania firmy. Niestety nierzadko, różni szefowie czy właściciele przedsiębiorstw, nie chcą inwestować w rozwój pracowników. Wg danych PARP: Ponad połowa MSP (dokładnie 56,7 %) nie podnosi kwalifikacji swoich pracowników. Jak to zmienić? Jak ty (teoretycznie) przekonałabyś pracodawcę do tego?

Słyszałam taką opinię, że lepiej nie podnosić kompetencji pracownika, bo się za dużo nauczy i odejdzie – takie podejście wynika z lęku, a nie miłości do swojego biznesu i chęci jego rozwoju. Jako przedsiębiorcy zawsze powinniśmy mieć najlepszych pracowników, aby mieć najlepsze możliwe rezultaty i jeśli to oznacza, że trzeba zainwestować, to trzeba. A jak ktoś ma odejść to i tak odejdzie, może nie dlatego, że się nauczy, ale dlatego, że nie ma w tej firmie dla niego perspektyw .. a to już sprawa właściciela/ki. To bardzo złożony temat, jeśli pracodawca nie inwestuje w pracowników, to tak jakby nie inwestował w firme, nie chciał przeskoczyć pewnego pułapu i nie zależy mu na rozwoju. 

Twoim zdaniem, dlaczego niektórzy nie chcą podnosić swoich kompetencji?

Mają fixed mindset (uśmiech).  Dr Dweck [dłek] stworzyła terminy fixed mindset – umysł zamknięty i growth mindset – umysł otwarty. Opisała podstawowe przekonania ludzi na temat uczenia się i inteligencji. Nastawienie na rozwój oznacza, że wierzysz, że Twoja inteligencja i talenty mogą się rozwijać z czasem. Zamknięty sposób myślenia oznacza, że wierzysz, że inteligencja jest stała – więc jeśli nie jesteś w czymś dobry, możesz uwierzyć, że nigdy nie będziesz w tym dobry.

Kiedy uczniowie wierzą, że mogą stać się mądrzejsi, rozumieją, że wysiłek czyni ich silniejszymi. Dlatego wkładają dodatkowy czas i wysiłek, a to prowadzi do wyższych osiągnięć.

Czasy się zmieniają, dziś nie zawsze liczy się cena danego kursu czy szkolenia. Ważna dla kursanta jest wiedza, możliwości, to co z tego wyniesie. Z Twojego doświadczenia, czego od Ciebie jako szkoleniowca oczekują kursanci?

Przede wszystkim pomocy w osiągnięciu ich celu – w moim przypadku jest to stworzenie dochodowego biznesu online opartego o sprzedaż produktów cyfrowych. Przychodzą do mnie i chcą pomocy w stworzeniu takiego produktu oraz nauki jak się komunikować w internecie, aby taki produkt efektywnie sprzedać 

Już niedługo Twoje topowe szkolenie, kolejna edycja Kampanii WOW. 3 dni, znani goście. Wiem, że Twoje szkolenia są bardzo dynamiczne. To nie tylko siedzenie i słuchanie, to też praca z workbookiem. Jak to wygląda?

Tak, Kampania WOW to konferencjo – warsztat, czyli po przekazaniu wiedzy, każdy uczestnik będzie mieć czas na zrobienie ćwiczeń tj stworzenie swojej kompleksowej strategii dochodowego biznesu online bezpośrednio na szkoleniu .To jedyna taka konferencja w Polsce, gdzie jednocześnie słuchasz, uczysz się i robisz coś dla siebie, dla firmy w której pracujesz, czy którą tworzysz. Wiem, że ta edycja będzie wyjątkowa, przygotowałam wiele różnych możliwości, opracowałam konkretne tematy i ćwiczenia, na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń, ale też dzięki efektom moich podopiecznych. Oni także pojawią się na Kampanii Wow i opowiedzą o swojej historii, drodze. Myślę, że to będzie bardzo motywacyjne i inspirujące spotkanie.

kampania wow

Wybrane osoby, które skorzystały z  Twoich kursów i szkoleń, pojawią się na Kampanii Wow. Stworzyły dochodowe biznesy, ich zarobi nierzadko przekroczyły milion w krótkim czasie. I z tego co wiem, nie pracowały w pocie czoła 24h dziennie przez 7 dni w tygodniu

Tak, miały konkretną strategię. Wiedziały jak krok po kroku, realizować swój cel. Co robić. Wiedziały też, jak wyciągać wnioski. Te osoby były przygotowane na różne sytuacje i wiedziały co robić. Miały czas na odpoczynek, na spokojną analizę. Wszystko co zaplanowały robiły z pełną świadomością, tak aby osiągnąć swój cel. I chce, aby takich osób było więcej, aby nie robiły na wyczucie, bez pomysłu i strategii. Aby zaczęły działać konkretnie, aby wiedziały z jakich narzędzi korzystać. I to oferuje im Kampania WOW.

Czyli przez 3 dni tak naprawdę, uczestnicy podnoszą kwalifikacje i robią konkrety dla siebie, dla swojej marki czy firmy w której pracują.  To także świetna okazja do networkingu!

To jest 20h szkoleniowych, to jest sporo czasu na edukację, ale właśnie jest go na tyle wystarczająco, aby przyswoić sobie konkretną wiedzę i opracować strategie. 

Tak, to świetne miejsce do networkingu, będzie ponad 200 osób, które chcą coś zmienić w swoim życiu, podnieść kompetencje i zrobić coś dla firmy. Można wymienić się doświadczeniami, podyskutować na różne tematy i nawiązać relacje. 

Dziękuję za rozmowę.

Magdalena Pawłowska

Magdalena Pawłowska

Prekursorka kursów online w Polsce, przedsiębiorczyni, autorka bestsellerowej książki Jedna kampania do wolności (nominowanej w TOP10 najlepszych biznesowych książek 2018 roku w konkursie Economicus) oraz współautorka wraz z Ewą Chodakowską książki Moja Pasja Mój Biznes, prowadząca podcast Marketing MasterClass®, twórczyni Kampanii WOW – największego w Polsce biznesowego szkolenia o kursach online.

Na swoim koncie ma wielomilionowe kampanie sprzedażowe. Pomogła setkom osób wydać kursy i zbudować dochodowe biznesy online. Jej podopieczni regularnie osiągają wyniki 100 000 zł w sprzedaży kursów, a wielu przebiło już pierwszy MILION!

Współpracuje z ekspertami, pomagając im w budowaniu biznesów opierających się na sprzedaży e-produktów. Znani autorzy, trenerzy i osobistości ze świata show-businessu korzystają z jej rad, aby zmonetyzować swoją obecność w internecie.

Magdalena na swoim koncie ma wiele udanych kampanii, m.in. dla jednego z klientów, dostarczyła klientów o wartości zakupowej 2,4 miliona PLN podczas dwumiesięcznej kampanii online, przy innej ponad 1 milion PLN przychodu w 15 dni, oraz 600 tysięcy PLN przychodu w 5 dni.

Współtworzyła strategie digital marketingowe dla najpopularniejszego psychologa w Polsce – Mateusza Grzesiaka, i dwie z nich przeprowadziła jako project manager.

Jej motto: Dobrze prosperujący biznes jest fundamentem szczęśliwej rodziny.

Więcej na:
www.magdalenap.com
www.fb.com/magdalenamarketing
www.instagram.com/magdalena_pawlowska

Magdalena Pawłowska
kampania wow

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *