Coraz częściej pracodawcy prześcigają się w najróżniejszych benefitach dla swoich pracowników. Karta Multisport czy opieka medyczna już nie wystarcza. Weszło to w standard. Pokoje relaksu, pokoje gier, hamaki, dodatkowe szkolenia, o czym jeszcze zapomniałam? Aaaa! O zdrowiu psychicznym. Zdecydowanie warto zadbać o tę sferę życia swojego pracownika. Wszelkie działania mindfulness oraz lifebalance są teraz na wagę złota. Tak, sporo tego w ostatnim czasie się pojawiło i bardzo dobrze. Czasy nie należą do najłatwiejszych. Dlatego warto wykazać się większą empatią, która teraz jest potrzebna jak nigdy wcześniej. Zastanawiasz się o co jeszcze warto zadbać? Podpowiem Ci! A może o finanse pracowników?
Budżet pracowników
Być może zauważyłeś, że Twoi pracownicy nie potrafią obchodzić się ze swoimi pieniędzmi? Mimo podwyżki, nagrody czy awansu ciągle narzekają na ich brak? Ciągle rozmawiają o zakupach, imprezach czy rozrywce? Być może obawiają się o swoją przyszłość, chcieliby ale nie potrafią zarządzać swoimi finansami? Żyją od pierwszego do pierwszego? Z resztą nie ma się co dziwić, koszty życia bardzo wzrosły w ostatnim czasie.
Naucz swojego pracownika/członka zespołu zarządzać swoimi pieniędzmi.
Ty sam osobiście nie możesz poprawić sytuacji w jakiej się znalazł. Nie wszystko rozwiąże kolejna podwyżka, nagroda czy awans. Nie ma przecież takich pieniędzy, których nie dałoby się wydać! Podnieś jego inteligencję finansową na wyższy poziom. Uświadom, że życie poniżej swoich możliwości finansowej to priorytet i zasada nr 1, którą warto się kierować podejmując wiele decyzji konsumenckich. Podaruj swoim pracownikom narzędzia, dzięki którym spojrzą inaczej na swoje dochody i zmienią podejście do swoich pieniędzy. Jako pracodawca masz realny wpływ na to, by Twoi pracownicy zmienili swoje podejście do finansów i aby nauczyli się zarządzać swoim budżetem domowym. Wiele osób o tym myśli, ale mało kto otwarcie się do tego przyznaje.
Badania przeprowadzone na początku lipca tego roku przez Santander Bank pokazują, że 1/3 Polaków w ogóle nie ma oszczędności. Nie odkłada także na swoją przyszłość. Co oznacza, że stresuje ich czy niepokoi każdy niezaplanowany, większy wydatek. Kolejna 1/3 ma oszczędności w wysokości dwu lub trzykrotności swojego wynagrodzenia – to wciąż za mało! Eksperci podpowiadają, że nasza poduszka finansowa powinna nas zabezpieczyć przynajmniej na pół roku. Kto ma dzisiaj takie oszczędności?
Warto pomyśleć o swojej przyszłości już dziś. Wyobraź sobie, że masz wyżyć za 1/3 swojego obecnego wynagrodzenia. Tak! 1/3!!! Tyle na dzień dzisiejszy ma wynosić nasza emerytura. Jak będzie naprawdę – tego nikt nie potrafi przewidzieć. To jest prosta matematyka. Zapisz sobie tą kwotę na kartce…i jak? Daje do myślenia?
Szkolenia z zarządzania pieniędzmi dla pracowników
Dzięki nabytym umiejętnościom podczas szkolenia pracownicy będą lepiej zarządzać swoim domowym budżetem, nauczą się ograniczać niepotrzebne wydatki, znajdą dziury w swoim budżecie co pozwoli czy wręcz ułatwi im oszczędzanie, a w dłuższej perspektywie także inwestowanie. Rzadziej przyjdą po podwyżkę lub premię. Będą bardziej skupieni na pracy i nie będą ich rozpraszać pozazawodowe problemy finansowe. Pracownicy będą wdzięczni pracodawcy, że o nich zadbał, a dzięki temu będą bardziej skorzy do większego zaangażowania się w obowiązki. Będą mieć większą satysfakcję z życia prywatnego i zawodowego. Ułatw im edukację finansową, zatroszcz się o ich finansową przyszłość! Pokaż, że finanse pracowników, są ważne dla Ciebie!
To jak, chcesz się wyróżnić na rynku pracy jako pracodawca i pokazać że finanse pracowników są dla ciebie ważne? Zapraszam do kontaktu!
Izabela Kulesza
Edukatorka Finansowa Kobiet, Certyfikowany Trener Mentalny. Pomaga Kobietom zarządzać budżetem domowym tak, aby w ich portfelach zostało więcej pieniędzy na realizację ich marzeń. Prowadzi warsztaty edukacyjne dla kobiet, firm oraz sesje indywidualne także dla par i małżeństw.
Strona WWW: www.izabelakulesza.pl
Facebook: https://www.facebook.com/IzabelaJ.Kulesza
Instagram: https://www.instagram.com/izabelaj.kulesza