Jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług dzięki kampaniom Google Ads?

Co pozostawiła nam po sobie pandemia? Większość firm, aby przetrwać musiałoa przenieść się do sieci. Przełożyło się to bezpośrednio na zwiększenie ilości stron www i sklepów w intrenecie. W 2022 r. liczba sklepów internetowych w Polsce wzrosła o 10,7 proc., do 57,9 tys. – jak wynika z danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland, zebranych dla „Rzeczpospolitej”.

Duża konkurencyjność usług i produktów niesie dla konsumentów pozytywne skutki, bowiem stali się cennym łupem dla przedsiębiorców prześcigających się w sposobach skutecznego dotarcia do klienta i finalizacji zakupu. Spośród wielu możliwości reklamy, nadal jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klienta są systemy płatnych kampanii Google Ads (dawniej Google Adwords).

Google to światowy monopolista na rynku wyszukiwarek internetowych. Ma kontrolę nad 91% globalnego rynku. Potentat przetwarza 3,5 mld wyszukiwani dziennie (źródło: Internetowe statystyki na żywo), ponad 100 tys. zapytań na sekundę. Znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwarki jest zatem celem i marzeniem każdego przedsiębiorcy.

Jak to zrobić?

Wpisując wyszukiwaną frazę w Google otrzymujesz wyniki organiczne i sponsorowane:

Pierwsze dwa/trzy wyniki oraz obrazy po prawej stronie to wyniki sponsorowane. Zobaczysz przed nimi adnotację „sponsorowane” lub „ad”.

Kolejne strony to wyniki organiczne. Na tą pozycję wpływa m.in. jakość strony, odpowiednie SEO, oraz to jak wyszukiwarka ocenia dostosowanie do urządzeń mobilnych, szybkość ładowania strony, unikatową zawartość i wiele innych parametrów.

Ostatnie dwa/trzy wyniki to ponownie treści sponsorowane.

Jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług dzięki kampaniom Google Ads

System reklamowy Google pozostawia nam do dyspozycji kilka formatów kampanii płatnych. Na potrzeby tego artykułu skupimy się na dwóch rodzajach. Na temat wszystkich typów kampanii możesz przeczytać na oficjalnej stronie Google: https://support.google.com

Najbardziej istotną zaletą reklamy Google jest fakt, iż docierasz do osób, które aktualnie szukają twoich produktów i usług w interencie.

Reklama w sieci wyszukiwania

Jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług dzięki kampaniom Google Ads

Reklama w sieci wyszukiwania to najbardziej popularny rodzaj reklamy.  

  1. Tworząc swoją kampanię określasz słowa kluczowe, na które chcesz pokazywać się w wyszukiwarce. Google wyświetli Twoją firmą pośród wyników wyszukiwania, a także stronach partnerskich Google, które korzystają z tego silnika wyszukiwania jak np. Onet.

Np. jeżeli jesteś fotografem prowadzącym działalność w Krakowie możesz skorzystać z słów: fotograf karków/ fotograf dziecięcy kraków/ sesje biznesowe małopolska. Możesz również skorzystać z wykluczeń, aby nie tracić budżetu na kliknięcia, które nie dotyczą Twojej firmy np. fotografia produktowa

  • Oprócz słów kluczowych targetujesz swoich potencjalnych odbiorców: np. demografia / zainteresowania / wiek.
  • Wybierasz budżet dzienny kampanii, po jego wykorzystaniu Twoje kampanie przestają się wyświetlać do kolejnego dnia.
  • Wybierasz obszar, na którym chcesz prezentować swoją firmę:

     kraj / województwo / miasto

  • Masz wpływ również na czas i miejsce wyświetlanych reklam: np. urządzenia mobilne / godz. 10:00-18:00
Jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług dzięki kampaniom Google Ads

Wszystkie wybrane ustawienia kampanii możesz w dowolnej chwili zmieniać, a co ważne masz stały podgląd do wszystkich wyników i analiz na żywo na swoim koncie.

Reklama produktowa

Wyniki po prawej stronie i w zakładce „zakupy” (zdjęcie 1)

Jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług dzięki kampaniom Google Ads

Dzięki kampanii masz możliwość zaprezentowania swoich produktów i bezpośrednio przekierować potencjalnych klientów do Twojego sklepu. Klient, który odwiedzi Twoją stronę pozostaje w systemie, gdzie później możesz kierować do niego kampanie remarketingowe, będące rozwiązaniem na problem porzuconych koszyków, z którymi borykają się sklepy online. Aby uruchomić kampanię w tej sytuacji nie wystarczy już założenie konta Google Ads. Najpierw musisz przesłać zawartość Twojego sklepu do Google Merchant Center, ale nie przerażaj się, nie jest to skomplikowana czynność, z którą sobie nie poradzisz. Tutaj podobnie jak w poprzedniej kampanii wybierasz budżet resztę w reszcie czynności pomoże Ci sam system.

Nie martw się wysokością swojego budżetu, nie zawsze jego wielkość zdecyduje o pojawieniu się wyżej w wyszukiwarce. Każde wyszukiwanie to osobna aukcja, w której biorą udział reklamodawcy. Jeżeli jakość twojej reklamy, trafność wyszukiwania i jakość strony docelowej Google uzna za bardziej wartościowy niż reklamodawcy z większym budżetem to Ty pojawisz się przed nim.

Dobrze skonfigurowana kampania przyczyni się do natychmiastowego zwiększenia sprzedaży Twoich produktów i usług oraz dostarczy Ci niezbędnych danych do opracowania dalszych strategii sprzedaży.

Poznasz między innymi: wiek, płeć, status rodzicielski twoich klientów. Zobaczysz jakie zakładki odwiedzane są najczęściej, ile potencjalny klient spędza czsu na Twojej stronie, w jakich godzinach sklep generuje największy ruch oraz co niezwykle ważne zobaczysz z jakim reklamodawcą wygrałeś/łaś lub przegrałeś/łaś aukcję. A to z pewnością pomoże Ci popracować nad własnym sklepem.

Rekomenduje Ci korzystanie z tej formy reklamy, która dobrze prowadzona nie ma sobie równych w szybkości działania i wielkości generowanych przychodów. 

Agata Borkiewicz-Cielica

Agata Borkiewicz-Cielica

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku „Prawo” oraz „Zarządzania i Marketingu” Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Właścicielka marki ABC Markeignu, miejsca, w którym dzieli się z przedsiębiorcami darmową wiedzą z zakresu marketingu i reklamy w sieci. Pasjonatka kampanii płatnych Google, neuromarketingu i montażu video. Na co dzień pomaga przedsiębiorcom dbać o spójny wizerunek, tworzy i optymalizuje strony i sklepy internetowe, tworzy grafiki oraz szkoli z obsługi social mediów i kręcenia krótkich formatów video (reels). Prywatnie mama dwóch córek, szczęśliwa żona i zapalony fan sportów motorowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *