Prezentacja marki Flexi.pl
Data powstania marki
Portal Flexi.pl jako marka, powstał w 2020 roku.
Historia marki
Powstanie Flexi.pl poprzedziły obserwacje Katarzyny Łakińskiej, twórczyni portalu, przedsiębiorczyni z 30-letnim doświadczeniem, że osoby 50 plus z jej otoczenia: aktywne, o imponującym dorobku zawodowym, dysponujące kompetencjami, wiedzą i zasobami, trafiały na margines rynku pracy. I albo ich kariery definitywnie kończyły się, albo przechodziły w okres stagnacji i niejakiego uśpienia (i nie był to efekt decyzji i świadomych wyborów, a smutna konieczność).
Managerowie, liderzy, ale nie tylko — po prostu pracownicy o wielkim potencjale tracili zatrudnienie lub trafiali na stanowiska o niższym zakresie odpowiedzialności i mniejszym wpływie na organizację, nie mając alternatywy, na to się decydowali. Bo wybiła im 50. Jakby ten wiek oznaczał cezurę, po której wszystko się zmienia. Obserwacje te plus postępująca demografia, wskazująca na starzenie się społeczeństw, były pretekstami, by coś zmienić. Przecież usługodawcy, pracodawcy, branża marketingowa itd. muszą zwrócić uwagę na generację osób 50+. Twórczyni Flexi.pl uznała, że kierunek pt. tracenie potencjału osobowości jej pokolenia (otwartego na nowe możliwości: i te zawodowe, i te w obszarze prywatnym) trzeba odwrócić. I stworzyć przestrzeń, która zaadresuje potrzeby. I pozostanie przy tym pomostem do tego, by mówić: „Nie” ostracyzmowi i stereotypom, wykluczającym ze względu na wiek.
Skąd pomysł na stworzenie marki?
Obserwacje Katarzyny Łakińskiej i doświadczenia otoczenia aktywnych 50-latków oraz inspiracja filmem z Robertem De Niro pt. „Praktykant” o wymownym przesłaniu, że „Doświadczenie się nie starzeje” sprawiły, że światło dzienne ujrzał projekt Flexi.pl, platforma internetowa o zasięgu ogólnopolskim. Portal, który jest przestrzenią inspiracji dla aktywnych przedstawicieli generacji 50+. Pokolenie, wciąż otwarte na możliwości i ich ciekawe, ale też mające tę wartościową możliwość, aby naocznie korzystać ze zmian, Łakińska zdefiniowała jako Pokolenie Flexi. Jak podkreśla: „Przeszliśmy przez epokę kalkulatora, maszyny do pisania, faksu, po komputer, smartfon aż do sztucznej inteligencji, a to tylko przykład ewolucji technicznej, której jesteśmy realnymi uczestnikami. Rewolucja dokonała się też w innych dziedzinach, jak ekonomia, kultura, społeczeństwo. Wszystkie te obszary to cenne źródła i z nich warto zrobić użytek. Tak powstał portal Flexi.pl, który adresuje potrzeby pokolenia 50+, mojego pokolenia”. Na Flexi.pl znajdują się zatem oferty pracy, propozycje aktywności (wolontariat, wydarzenia kulturalne, działalność Uniwersytetów Trzeciego Wieku), ale też ciekawe treści poradnikowe, lifestylowe i wywiady z nietuzinkowymi osobami. Można też pokazać swoje doświadczenie, publikując profil Specjalisty, co zrobił np. Prezydent-Noblista i inne ciekawe osobowości z generacji. Jako Flexi.pl zachęcamy do autoprezentacji — to też przejaw mówienia „nie” mitom na temat ludzi 50+, którzy potrafią zawalczyć o swoje!
Flexi.pl to też przestrzeń dla managerów i HR-owców. Mogą tutaj dotrzeć do wiedzy na temat trendów w rekrutacji i sprzężeń, które zachodzą pomiędzy nią a demografią, ale przede wszystkim zrekrutować lojalnego, doświadczonego pracownika. Aby budować w swojej organizacji kulturę różnorodności opartą także o wiek.
Misje, cel marki
Flexi.pl, jako organizacja społecznie odpowiedzialna, chce przełamywać stereotypy na temat ludzi po 50. roku życia. Podkreślamy, że w temacie krzywdzących stereotypów na temat Pokolenia Flexi jest wiele do zrobienia, a przeciwdziałanie ageizmowi to proces i wymaga wielu działań, przede wszystkim systemowych. Misją portalu jest zmiana społecznego przyzwolenia na marginalizację ludzi 50 plus, tylko ze względu na to, że osiągnęli pewną cezurę wiekową. Pokazujemy sylwetki osób, które swoim imponującym działaniem, przeczą tym mitycznym wizjom. I imponują każdemu pokoleniu, bo wiek pozostaje tylko liczbą i wykładnikiem w dokumentach czy numerach PESEL. Krzewiąc przesłanie o Pokoleniu Flexi, aktywnej generacji, zwracamy też uwagę na to, jak postępuje demografia. Społeczeństwo nieuchronnie się starzeje i wg danych Banku Światowego i Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) nasz średni wiek życia to dziś 72,5 roku, co stanowi o 20 lat więcej niż w roku 60 XX wieku. Komisja Europejska podaje, że w 2060 roku co trzeci mieszkaniec starego kontynentu będzie miał więcej niż 65 lat. Trend ten nie omija też Polski. GUS prognozuje, że ludzie po 60. roku życia do 2050 będą stanowić 45% z całej naszej populacji. Potęga tych zmian oraz model aktywności, który promuje coraz większą dbałość o formę i zachowanie dobrej kondycji, nie mogą pozostać niezauważone. I tutaj, jako Flexi.pl — portal gromadzący społeczność aktywnych osób 50+, które nie czują się seniorami, a z nimi bywają utożsamiani, włączamy się w tę dyskusję. A rozwijając ofertę, chcemy te potrzeby adresować.
Plany na najbliższy rok
„Starzejące się społeczeństwo to jeden z najważniejszych trendów na świecie, to potężna siła nie tylko społeczna, ale i ekonomiczna” — podkreśla Bill Novelli, założyciel Global Social Enterprise Initiative, profesor wykładający praktykę biznesu na McDonough School of Business in Georgetown University. Generacja będzie rosła w siłę, a sytuacja geopolityczna oraz recesja gospodarcza będą implikować nowe wyzwania. Rynek pracy czeka wiele zmian, które już u progu 2023 roku widać. Jako Flexi.pl, chcemy wspierać pokolenie 50+, dostarczając nowe oferty pracy i zapraszając do grona społeczności firmy i organizacje, które chcą budować otwierającą kulturę pracy i wspierać różnorodność wiekową. Rozwój oferty to także nowe możliwości znalezienia aktywności, coraz więcej inspirujących historii ciekawych osobowości 50+, a wszystko to po to, by wspierać łamanie stereotypów na temat pokolenia, które:
- chętnie doskonali umiejętności cyfrowe, jest obecne w tym świecie (65% kupuje przez Internet przynajmniej raz na miesiąc),
- ceni sobie rozwój (co potwierdza popularność UTW),
- nie tylko chętnie korzysta z social mediów, ale zaznacza swój wpływ na społeczność i bryluje w Internecie (wystarczy wspomnieć o influecerkach 50+),
- lubi aktywność i dba o formę (lub zwiedza świat kamperem),
- chce pokazywać swoje umiejętności (co widać w Bazie Specjalistów na Flexi.pl),
- ma wiele #DoPowiedzenia, dlatego w naszym autorskim cyklu rozmów o potencjale osób 50+, z reprezentantami generacji i przede wszystkim o tematach im dedykowanych (rynek pracy, aktywność, dbanie o dobrostan i wiele innych), zobaczymy nowe, inspirujące osobowości.
Flexi.pl będzie też obecne na wydarzeniach, eventach, konferencjach, które podejmując temat zawodowych wyzwań, trendów na rynku zatrudnienia, wymiany międzypokoleniowej, próbują zdefiniować kondycję współczesnego świata. I sankcjonują przy tym rolę Pokolenia Flexi w dzisiejszym świecie. Mamy w planie także organizację projektów, dzięki którym aktywna społeczność skupiona wokół portalu, w naturalny sposób się powiększy. I wybrzmi w nich przesłanie o wartości aktywności, która zdejmuje ciężar numerów PESEL. Bo „Najlepsze przed Tobą”.
Linki do www, social media.
https://www.facebook.com/flexipl/
https://www.linkedin.com/company/flexi-pl/
https://www.youtube.com/channel/UC–XIpeY-fm7oIAHFLK3wiA
Dowiedz się więcej o Flexi.pl: https://flexi.pl/aktywnosc-50plus/dlaczego-flexi-pl-1491
Dołącz do naszej społeczności. Zapisz się do newslettera: https://flexi.pl/newsletter
Beata Ryba
Marketing director portalu Flexi.pl
Zarządza rozwojem marki, dbając o każdy detal w projekcie. W codziennej pracy wykorzystuje doświadczenie w zakresie content marketingu, public relations, product managementu i wprowadzania, oraz koordynacji nowych produktów na rynek, a także HR. Autorka publikacji, koordynatorka projektów zwiększających świadomość marki, widzi potencjał w relacjach i kulturze opartej na budowaniu współpracy, synergii pokoleń. Ma za sobą udział w konferencji praktyków marketingu i wystąpienia, w którym przedstawiła realne, imienne wyniki przeprowadzonego audytu oraz wprowadzonych wdrożeń, które koordynowała.