warto znać portal ekspercko biznesowy logo

Warto Znać – to portal biznesowo-ekspercki skierowany do przedsiębiorczych kobiet, mężczyzn, a także do osób, które poszukują inspiracji. Na stronie WWW znajdziesz merytoryczne i wartościowe treści dotyczące prowadzenia biznesu. Pojawią się artykuły, poradniki, prezentacje różnych marek i osób. Nie zabraknie felietonów i wywiadów. Głównym celem portalu jest dostarczenie wiedzy poprzez istotne treści pisane przez ekspertów z różnych branż.

Osobowość miesiąca

84% celów kończy się porażką. Jak skutecznie realizować cele w biznesie?
Ekonomia behawioralna w praktyce – co przedsiębiorcy powinni wiedzieć o podejściu behawioralnym?
Jak współpraca kobiet w biznesie wpływa na rozwój kariery i  sukces?

Najnowsze wywiady

AI w biznesie, czyli zarabiaj więcej dzięki sztucznej inteligencji
84% celów kończy się porażką. Jak skutecznie realizować cele w biznesie?
Jak współpraca kobiet w biznesie wpływa na rozwój kariery i  sukces?

Raport: „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?”

Zbuduj przewagę konkurencyjną w obszarze digital shelf dzięki CX

Brandly360 zaprezentowało Raport: „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?”, zawierający wyczerpującą analizę kluczowych trendów i kierunków zmian w zjawisku doświadczenia Klienta i wpływie CX na obszar zarządzania cyfrową półką (digital shelf). Diagnoza teraźniejszości, wizja przyszłości zarówno w zakresie architektury sklepów, logistyki zamówień, oferty jak i cen, a także tego, jak do zakupów podchodzą rozmaite pokolenia i płcie — to i o wiele więcej zagregowano w publikacji. Materiał współtworzą Partnerzy: Główny Patron medialny: Forbes, Mobile Institute, który odpowiada za realizację, e-Izba Gospodarki Elektronicznej (sprawująca patronat merytoryczny nad materiałem), opiniotwórcze media oraz Ekspertki i Eksperci rynku e-commerce.

Jak tworzyć realną wartość w interakcji z klientem? O trendach w CX

Brandly360 dostarcza materiał stanowiący merytoryczną, bogatą analizę procesów zakupowych oraz zachowań konsumentów. Customer Experience – co potwierdza badanie – to szeroki obszar i nie bez znaczenia na jego postrzeganie są post pandemiczne wybory klientów, inflacja, zmiany technologiczne, jakość rozwiązań w architekturze sklepów, logistyka i procesy płatności. A także subiektywne odczucia konsumenta względem oferty, ceny, promocji i sposobu ich wyeksponowania. Jak się okazuje, Polacy chwalą ekosystem handlu digital za: wygodę (31%), dostępność ofert 24/7 (31%), niskie ceny (31%) i atrakcyjne promocje (30%).

W publikacji ujęto przekrojowe spojrzenie za preferencje zakupowe polskich konsumentów, pytając także, czy istnieje idealny zakup oraz czym jest pozytywne doświadczenie klienta w interakcji z marką. Materiał agreguje wyniki badań na temat tego, jak oceniamy e-commerce i co na tę ocenę wpływa. Jak wynika z analiz – ta perspektywa nie zawsze jest łaskawa i różnie handel internetowy interpretują pokolenia. Inne preferencje mają:

  • Zenialsi, twórcy trendów, natywni cyfrowo.
  • Milenialsi, obyci z technologią i naturalnie z nią obcujący.
  • Silver Power, pokolenie dojrzałych klientów, liczne demograficznie i otwarte na innowacje, i ekosystem zakupów digital.

W analizie oczekiwań i zachowań reprezentantów generacji, autorzy raportu zauważają, że Zenialsi kupują tam, gdzie mają do czynienia z nowoczesnością. Silversi z kolei robią zakupy dla przyjemności. Zenialsi też najwięcej porównują przed samym zakupem, a zatem rynkowi najtrudniej o nich zawalczyć. Co jeszcze implikuje te wybory? Jak pozyskać klienta, który przecież reprezentuje różne style zakupowe (czasem kupuje pragmatycznie, czasem utylitarnie, a czasem dla przyjemności) i czym go zmotywować? Pobierz raport!

Jak pokazuje badanie, preferencje i oceny pokoleń wobec e-commerce są różne. A tym, co łączy ankietowane różne generacje w ocenie architektury sklepu, jest negatywne podejście do zawiłych formularzy zakupowych. Co 5. nie toleruje długich formularzy i braku zapamiętywania go jako klienta między kanałami, czyli zarówno w e-sklepie, jak i w aplikacjach. A ponadto część kupujących skorzysta z koszyka, a mimo to nie kupi produktu. Dlaczego? I co będzie wartościowym impulsem, aby ta interakcja przekształciła się w transakcję? O tym opowiada raport. Inspiruje, wyznacza trendy i wskazuje na korzyści optymalizacji działań. W tym obszarze pod uwagę wzięto relacje pomiędzy technicznymi aspektami e-commerce (w tym stosowaniem AI, technologii AR, VR, blockchain) a spojrzeniem na subiektywne doświadczenia klienta, oraz dostarczeniem mu wysokie zindywidualizowanych interakcji z marką.

Jakość danych w obszarze cyfrowej półki a przewaga konkurencyjna

Przepytany w badaniu Brandly360 management zauważa, że CX to nieustanna praca. Filar długofalowej strategii, która obejmuje iteracyjne doskonalenie produktów i skupienie się na tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy za pomocą rekomendacji. Zwłaszcza że autorzy raportu poddają w wątpliwość istnieje lojalności konsumenckiej. W procesach pozyskania klienta ważna jest analiza danych o jego potrzebach. W tym obszarze aż 67% menedżerów podkreśla znaczenie weryfikacji danych opartych na Big Data. Ważne będą tutaj odpowiedni system CRM, pozwalający na tworzenie unikalnych, spersonalizowanych relacji. Testy produktów i prototypowania z klientami docenia, i stosuje w praktyce 39% badanych menedżerów. Menedżerowie w raporcie Brandly360 potwierdzili również, że odpowiedzialność za wdrażanie CX w firmie powinna być idealnie rozłożona na jak największą liczbę pracowników.Opinię tę podziela 67% liderów e-commerce. Jak tego dokonać? Inspiracji dostarczy raport. Management, zapytany też o digital shelf i monitorowanie zawartości cyfrowej półki w kontekście budowania pozytywnych doświadczeń, zwraca uwagę na właściwe eksponowanie produktu na liście kategorii (istotne dla 61% badanych) oraz precyzyjne, kompleksowo pokazujące parametry produktu opisy (ważne aż dla 72% menedżerów). Te elementy pozostają wyznacznikiem sukcesu dla badanych i tutaj rola narzędzi monitorujących obszar digital shelf może w przyszłości wzrastać.

Inspiracja i wiedza o CX

Brandly360, jako dostawca narzędzia monitorującego cyfrową półkę, chce zainspirować e-commerce do spojrzenia na doświadczenie konsumenckie jako wyznacznik przewagi konkurencyjnej. W syntetycznej publikacji ujmuje więc perspektywy rozwoju dedykowane markom, producentom, oferentom e-commerce i samym kupującym. Znamiennym jest bowiem, że preferencje konsumentów, wskazujące na personalizację, zaangażowanie, precyzję oferty oraz łatwość i szybkość zakupów, będą kształtować ten sukces.

Raport można pobrać tutaj: https://brandly360.com/pl/raport-trendy-cx/

Brandly360 wsparli:

Ekspertki i Eksperci Raportu

Główny Patron medialny: Forbes.

Realizacja: Mobile Institute, Patronat merytoryczny: e-Izba Gospodarki Elektronicznej.

Patroni medialni: Customer Experience Manager, ekomercyjnie, Express Biznesu, Portal Flexi, Marketing Przy Kawie, Sprawny Marketing, Warto Znać

Partnerzy: Zaufane

O Brandly360

Brandly360 to unikalne, kompleksowe rozwiązanie do zarządzania cyfrową półką (digital shelf). Produkt dostarcza rozwiązań kompleksowo analizujących rozmaite aspekty cyfrowej półki (digital shelf), na którą składają się m.in.: monitoring cen i dostępności produktów, jakość treści związanej z produktem w e-commerce, ocena sentymentu i poszczególnych opinii o produktach. Rozwiązanie weryfikuje także działania promocyjne marki w sklepach internetowych, umożliwiając najbardziej efektywne pozycjonowanie wśród konkurencji. Celem Brandly360 jest nieustanne dostarczanie klientom danych najwyższej jakości, które pomogą im podejmować właściwe decyzje biznesowe.

Materiały prasowe

warto znać portal ekspercko biznesowy logo
Redakcja Warto Znać

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *