fbpx

Skąd czerpać pomysły na content? Czym jest content i dlaczego jest taki ważny? 35 Pomysłów!

Content Marketing czyli marketing treści jest dziś jednym z filarów działalności nie tylko twórców internetowych, ale również firm i przedsiębiorstw. W komunikacji z klientem sama reklama produktu to zdecydowanie za mało. Jeśli chcemy przebić się przez ogrom konkurencji, wszystkich informacji które krążą w internecie i zbudować silną markę musimy działać wielotorowo. Jednym z ważniejszych filarów takiego działania jest właśnie marketing treści. Obejmuje on zarówno informacje na stronie internetowej, zdjęcia, video, jak i wszystkie treści prezentowane w mediach społecznościowych, nawet tak ulotne jak widoczne wyłącznie przez 24 godziny Insta Stories. Skąd czerpać pomysły na content? Czym jest content i dlaczego jest taki ważny? Dowiecie się z poradnika.

Musimy pamiętać, że te treści nie tworzą się same. Wymaga to czasu i zaangażowania, a przy większych firmach – sztabu ludzi lub zewnętrznych firm wspierających te działania.

Co w momencie gdy zaprezentowaliśmy już produkty lub usługi, naszą misję i zaczynają nam się kończyć pomysły na tworzenie nowych angażujących treści?

Jest to problem niejednej firmy, zwłaszcza jeśli nie zmieniamy naszych produktów czy usług co sezon. 

Skąd zatem czerpać pomysły na nowe treści? 

Oto kilka rad jak sobie radzić z brakiem inspiracji.
  • Rób burze mózgów – poświęć czas, żeby usiąść i zapisać wszystkie pomysły jakie przyjdą Ci do głowy, jeśli pracujecie w grupie, zwołaj zespół chociaż raz w miesiącu, żeby stworzyć bazę pomysłów.  Ważne jest założenie, że żaden pomysł nie jest zły! Nie odrzucaj pomysłów z góry, bo nawet najbardziej szalony pomysł, można zmodyfikować i może pociągnąć za sobą inne ciekawe rozwiązanie. Myślenie nietuzinkowe i kreatywne jest w takim procesie podstawą!
  • Zawsze zapisuj pomysł jeśli tylko przyjdzie Ci do głowy – może to być notatnik w smartfonie lub notes. Bardzo często zdarza się, że zapominamy o czym myśleliśmy i potem ciężko nam do tego wrócić.
  • Internet – nigdy nie kopiuj cudzych pomysłów! Nie oznacza to, że nie powinniśmy czujnie przypatrywać się co robią inni, nawet nie związani z naszą działalnością. Media społecznościowe są ogromnym pochłaniaczem czasu, ale jeśli będziemy korzystać z nich świadomie, mogą okazać się świetnym źródłem inspiracji. 
  • Znajdź podpowiedzi na kontach prowadzonych przez specjalistów w zakresie mediów społecznościowych. Szukaj profili, które Cię zainspirują, wyedukują i podpowiedzą w jaki sposób zainteresować odbiorcę. Bardzo często znajdziemy tam spis inspiracji na treści.
  • Zastanów się co Ty lubisz oglądać u innych. Zobacz jakie treści prezentują największe firmy i agencje na świecie i obserwuj które z nich wywołują największe zainteresowanie. 
  • Czerp inspiracje z książek, filmów na Youtube’ie czy Pinteresta. Może nie czujesz, że to miejsce dla Ciebie, ale również Tik Tok, na którym znajduję się  mnóstwo młodych twórców jest pełen kreatywnych i niebanalnych pomysłów np. na video.
  • Pamiętaj o różnorodności. Nie wstawiaj tych samych treści na wszystkie kanały. To co nadaje się na stronę internetową przepisane na Insta Stories może okazać się zbyt oficjalne! Z drugiej strony na Stories możesz pokazać trochę więcej pracy “od kuchni”, co pozwala klientowi lepiej poznać Ciebie i Twoją firmę.

Nie wszystkie treści muszą być oficjalne, ale powinny być profesjonalnie przygotowane i chociaż w jakiś sposób związane z działalnością. Czasem lepiej nie dodać nic, niż dodać treści “na siłę”. Pamiętaj, że najważniejsze jest zatrzymanie odbiorcy na swoim profilu jak najdłużej, a konkurencji nie brakuje! Staraj się, aby treści, które dodajesz były interesujące i miały wartość (merytoryczną, rozrywkową, wizualną). W przeciwnym wypadku Instagram od razu “zanotuje” duży odsetek wyjść z profilu i obetnie zasięgi! Budowanie społeczności i zaangażowania to najlepszy sposób na rozwój i pozyskiwanie nowych klientów.

Jakie korzyści daje nam content marketing?

Zwiększenie świadomości marki

Klienci coraz częściej chcą identyfikować się z marką. Pokazanie swojej misji, działań, historii i nawiązywanie kontaktu z obserwatorami pomoże Ci nawiązać relację i pozyskać więcej klientów.

Wzrost zaangażowania i zaufania

Transparentność, pokazanie etapów produkcji, pracowników, czy siebie i swojej pracy sprawia, że zyskujemy zaufanie. Twarze i osobowości jakie kryją się za marką sprawią, że zwiększycie swoją wiarygodność.

Wsparcie dla SEO

Tworzenie i dodawanie nowych, wartościowych treści np. na blogu firmowym poprawi Waszą widoczność w wyszukiwaniach. Warto uwzględnić zasady SEO przy tworzeniu treści na stronę internetową.

Wzrost  sprzedaży

Zwiększenie ruchu na stronie może przełożyć się bezpośrednio na wzrost sprzedaży.

Zdobywanie klientów różnymi kanałami

Wykorzystując wszelkie kanały mediów społecznościowych zwiększacie prawdopodobieństwo trafienia w sieci na Wasze treści i tym samym możecie dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.

Budowanie wizerunku eksperta

Wartościowe treści oparte o wiedzę i doświadczenie potwierdzą nie tylko Wasze kompetencje, ale też przekonają klientów, że jesteście najlepszym wyborem, niekoniecznie ze względu na cenę, ale przede wszystkim jakość.

Na koniec 35 gotowych pomysłów na content. Nawet jeśli nie wszystkie pasują do Twojej działalności, to część z nich na pewno Ci się przyda!

Pomysły na content

  1. Początki – opowiedz jak zacząłeś swoją działalność, skąd pomysł i pasja akurat do wybranej branży.
  2. Droga do miejsca, w którym jesteś. Napotkałeś jakieś trudności, a może dopisało Ci szczęście? Podziel się swoją historią z obserwatorami!
  3. Zabawne fakty – o Tobie lub Twoim biznesie. Może na swojej drodze wydarzyło się coś śmiesznego, jakaś pomyłka, którą do dziś wspominasz?
  4. #TBT – Throwback Thursday popularny czwartkowy hasztag, który oznacza wracanie wspomnieniami do przeszłości? Może masz jakieś zdjęcia z początków swojej działalności?
  5. Q&A daj możliwość odbiorcom zadawać Tobie pytania! 
  6. Grono followersów się powiększa? Przywitaj się i zapoznaj nowe osoby ze swoją firmą! Opowiedz kim jesteś i czym się zajmujesz.
  7. Szykują się jakieś zamiany? Dochodzą nowe produkty, zmieniasz ofertę, a może lokalizację? Koniecznie podziel się tą informacją z klientami.
  8. “Za kulisami”. Pokaż klientowi jak pakowany jest jego towar, jak pracujesz, jak wygląda Twoje biuro. Mnie zawsze to ciekawi! Może zainteresuje też innych odbiorców?
  9. Budujesz markę osobistą? Podziel się swoimi ulubionymi książkami, twórcami, inspiracjami, czy nawet ulubionym kanałem na You Tube.
  10. Co było dla Ciebie zawodową lekcją, która odmieniła Twoją karierę? Podziel się tym czego się nauczyłeś.
  11. Zostałeś oznaczony na relacji zadowolonego klienta? Uzyskałeś dobrą opinię? Warto się tym podzielić.
  12. Jesteś specjalistą w swojej dziedzinie, a Twój produkt lub usługa rozwiązuje jakiś problem? Zastanów się czy są jakieś rady, którymi możesz się podzielić. Może w formie darmowego pdf dostarczanego po zapisaniu się do newslettera?
  13. Odpowiedz na FAQ
  14. Utwórz tutorial – krok po kroku (może dotyczyć np. korzystania  z produktu)
  15. Zwróć uwagę na detale – zaprezentuj czym odróżniasz się od konkurencji, pokaż swój produkt z bliska.
  16. Jak to jest zrobione? Tworzysz rękodzieło? Stwórz video z procesu tworzenia. Czasami nie zdajemy sobie sprawy ile wysiłku i czasu wymaga stworzenie czegoś od zera!
  17. „Przed i po” – nie musi dotyczyć tylko efektu odchudzania, nowej fryzury, czy wyczyszczenia metalowej klamki. Zastanów się jak kreatywnie możesz zaprezentować swoją usługę.
  18. Przedstaw osoby, z którymi współpracujesz. 
  19. Twój produkt nadaje się na prezent? Zaprezentuj unboxing.
  20. Utwórz kreatywne stories z dwoma opcjami do wyboru i dowiedz się co wolą Twoi klienci.
  21. Bestseller, top, pro – może dotyczyć produktów, usług, ale też porad, np. 5 sposobów na..
  22. Zaprezentuj w jaki sposób Twój produkt/usługa rozwiąże problem klienta. Stwórz tutorial.
  23. Podziwiasz innych? Znajdź partnera do wzajemnego polecania się w sieci. Tak zwane crossy mogą pozwolić Wam na wymianę klientów i dojście do szerszego grona odbiorców.
  24. Prowadzisz treningi lub uczysz języków? Nagraj video, które zachęci klientów do ćwiczeń właśnie z Tobą.
  25. Stwórz quiz na stories, to zawsze dobry sposób na zwiększenie zaangażowania.
  26. Podziel się motywującym cytatem.
  27. Budujesz markę osobistą – pokaż swoją codzienną rutynę, nawyki, sposoby na wydajną pracę lub relaks
  28. Planujesz wprowadzenie nowych produktów lub usług? Chcesz zmienić kolor produktu, zdjęcie profilowe lub logo? Zapytaj obserwatorów o radę! Gwarantuję, że każdy lubi jak jego zdanie jest brane pod uwagę i ma na coś realny wpływ.
  29. Utwórz checklistę dla Twoich obserwatorów – może dotyczyć np. treningu, miejsc do odwiedzenia albo zadań do wykonania
  30. Poproś innych twórców/ influencerów o opinię lub podzielenie się swoją perspektywą. Może to być kilka zdań lub chociażby zdjęcie z produktem.
  31. Lista najczęściej popełnianych błędów – może dotyczyć np. ćwiczeń, pielęgnacji, fotografii lub błędów językowych.
  32. Nowe trendy w Twojej branży
  33. “Must have” masz całą gamę produktów i usług, bez których Twój klient nie będzie mógł się obejść, a może warto połączyć siły z innymi i znaleźć branżę, której usługa jest inna, ale świetnie połączy się z Twoją. Stwórzcie pakiet.
  34. Święta, aktualne wydarzenia – złóż życzenia swoim klientom lub odnieś się do bierzących trendów lub wydarzeń. W sieci trwa jakieś wyzwanie – dołącz do niego jak najszybciej i wykorzystaj zasięg trendu.
  35. Przygotuj dla klientów konkurs lub specjalną ofertę.

Joanna Matejko

Specjalistka w budowaniu marki na Instagramie oraz prowadzeniu mediów społecznościowych. Swoją karierę zaczęła 9 lat temu od pracy w brytyjskiej korporacji, gdzie jak wspomina nauczyła się dobrej organizacji, dyscypliny i profesjonalnego kierowania projektami. Od 3 lat działa na własną rękę współpracując z firmami z różnych branży takich jak fitness, gastronomia, moda, motoryzacja nie tylko prowadząc konta na Facebook’u czy Instagramie, ale również pracując nad licznymi projektami, sesjami fotograficznymi i kampaniami marketingowymi. “Moje mocne strony to dobry kontakt z ludźmi, kreatywność i masa pozytywnej energii! Jako nastolatka działałam w organizacji charytatywnej gdzie przez 7 lat prowadziłam grupy wolontariuszy oraz organizowałam eventy, akcje i wydarzenia bez jakiegokolwiek budżetu. Nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych!”

Szukasz porad na temat prowadzenia konta na Instagramie?

Zapraszam na mój profil – @matejko.online https://www.instagram.com/matejko.online/

Strona www https://www.asiabymatejko.pl/matejko-online/

Facebook: https://www.facebook.com/asiabymatejko/

Polub ten artykuł i podaj dalej!
fb-share-icon
Tweet 20
fb-share-icon20

4 komentarze do “Skąd czerpać pomysły na content? Czym jest content i dlaczego jest taki ważny? 35 Pomysłów!

Skomentuj Małgosia Mikja nauka szycia Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

https://www.facebook.com/wartoznacportal
https://www.linkedin.com/in/ewelina-salwuk-marko-339859152/
https://www.instagram.com/wartoznacbiznes/