fbpx

CHAT GPT – czy może pomóc w budowaniu marki osobistej?

Budowanie marki osobistej w wirtualnym świecie nie jest łatwe. Wiele osób szuka sposobów i narzędzi, by ich działania były jak najbardziej efektywne, a oni sami: rozpoznawalni. Czy sztuczna inteligencja może w tym pomóc? O tym przeczytasz poniżej. 

Niedawno świat obiegła informacja o programie sztucznej inteligencji opracowanym przez firmę OpenAI – organizację promującą odpowiedzialne wykorzystywanie sztucznej inteligencji w sposób bezpieczny dla ludzkości. Mowa o Chat GPT, którym zachwyciły się tłumy. Okazało się jednak, że równie duża jest społeczność, która takie wykorzystanie sztucznej inteligencji skrytykowała. 

CHAT GPT – co to takiego?

To darmowy program, dostępny dla każdego, kto się zarejestruje na stronie https://chat.openai.com. Poprzez wykorzystanie algorytmów Chat GPT symuluje rozmowę z prawdziwym człowiekiem. Ty wpisujesz pytanie, a chat bot, analizuje jego treść i generuje odpowiedź: sensowną i adekwatną do kontekstu, dzięki czemu w pierwszej chwili masz poczucie, że rozmawiasz z drugim człowiekiem. Oczywiście, im dłużej taka „konwersacja” potrwa, tym bardziej to poczucie się rozmyje, jednak nadal będziesz otrzymywał odpowiedzi na temat.

Dzięki algorytmom przetwarzania języka naturalnego narzędzie to jest wykorzystywane w różnych aplikacjach, czatach na żywo, serwisach klienckich czy wirtualnych asystentach. Chat bot może także zbierać informacje dotyczące Twoich klientów – analizować ich pytania, preferencje, wybory, opinie.

Czy CHAT GPT może pomóc w budowaniu marki osobistej? 

Jak najbardziej! Chat bot stwarza ogromne możliwości! Na pewno nie zastąpi Cię w opracowaniu strategii działania ani nie stworzy za Ciebie persony czy produktu w postaci e-booka. Może Cię jednak wesprzeć m.in. w tworzeniu: 

  • nowych, angażujących treści na social media, w tym: chwytliwych, przykuwających uwagę nagłówków do postów;
  • wpisów na bloga;
  • pomysłów na grafiki do postów;
  • skutecznych hashtagów, pozwalających dotrzeć do nowych odbiorców;
  • newsletterów.

Jak przekonują zwolennicy tego narzędzia, umiejętne korzystanie z Chat GPT i formułowanie precyzyjnych komend pozwala zaoszczędzić czas, zwiększyć skuteczność działania, a także dopasować ofertę czy content do faktycznych oczekiwań klientów. 

przykład wykorzystania CHAT GPT
Przykład wygenerowania postu przez CHAT GPT

Sztuczna inteligencja czy realny człowiek?

Pamiętaj, że korzystając z Chat GPT, polegasz na sztucznej inteligencji. Nawet jeśli stworzysz post/wpis blogowy/artykuł na portal, usiądź i na spokojnie go przeczytaj, przeanalizuj, zweryfikuj i zmodyfikuj. Dodaj swój punkt widzenia, opinię, wzbogać o własną wiedzę i doświadczenie. W końcu w Twojej dziedzinie to Ty jesteś ekspertem, prawda? A sztuczna inteligencja, jak się okazuje, może się mylić.

I tak jak zachęcam Cię do wypróbowania Chat GPT, to równie gorąco namawiam do zachowania zdrowego rozsądku. Nic nie zastąpi Twojemu klientowi bezpośredniego kontaktu z Tobą jako właścicielem firmy czy z Twoim pracownikiem. Tylko kontakt 1:1 z realnym człowiekiem da klientowi poczucie, że jest ważny, potrzebny i wysłuchany. A Twoja energia, autentyczność, uśmiech i życzliwość przyciągną do Ciebie klientów znacznie łatwiej niż sztuczna inteligencja. 

dobór hasztagów przez chat GPT
Dobór hasztagów przez CHAT GPT

Budujesz markę osobistą? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów!

Sztuczna inteligencja to narzędzie, które może usprawnić działania w wielu branżach, szczególnie dotyczących powtarzalnych zadań czy analizowania i przetwarzania danych. Warto pamiętać, że budowanie silnej marki to dynamiczny, czasem nieprzewidywalny proces, polegający w dużej mierze na nawiązaniu i utrzymaniu relacji z odbiorcą. Dlatego też zamiast w 100% polegać na algorytmach i chat botach, warto rozważyć współpracę z agencją marketingową lub specjalistą od budowania marki osobistej, szczególnie na początku drogi. Zamiast suchego tekstu od Chat GPT zyskasz przestrzeń do wymiany pomysłów, energii, burzę mózgów, kreatywność oraz wiedzę, jak w praktyce wykorzystywać różne narzędzia, w tym to najważniejsze: własny intelekt.

Jeśli nie do końca wiesz, jak przyciągnąć do siebie odbiorców, jakie treści tworzyć, jak wprowadzić w życie swoje pomysły lub wciąż zastanawiasz się, w którą stronę pójść, zapraszam do kontaktu i skorzystania z bezpłatnej konsultacji dotyczącej rozwoju własnej marki. 

Izabela Tomiczek-Pitlok

Kobieta pełna mocy, inspiratorka, nieustannie motywująca innych do działania. Zawodowo: specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online, pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, redaktor naczelna portalu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”. 

Kontakt:

kontakt@kobiecychallenge.com

https://kobiecychallenge.com/

https://swiatkobiecejmocy.com/

https://kobiecychallenge.com/produkt/ksiazka-swiat-kobiecej-mocy-niezwykle-historie-11-kobiet-ktore-odwazyly-sie-zmienic-swoje-zycie/

Polub ten artykuł i podaj dalej!
fb-share-icon
Tweet 20
fb-share-icon20

Jeden komentarz do “CHAT GPT – czy może pomóc w budowaniu marki osobistej?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

https://www.facebook.com/wartoznacportal
https://www.linkedin.com/in/ewelina-salwuk-marko-339859152/
https://www.instagram.com/wartoznacbiznes/