Wykorzystaj Chat GPT i zbuduj silną markę online!
Chat GPT budzi wiele kontrowersji. Jedni cieszą się z darmowego narzędzia, inni je krytykują, obawiając się tego, w jaki sposób może być użyte w przyszłości. Niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość, pewne jest to, że sztuczna inteligencja pomoże Ci zbudować silną markę osobistą. W jaki sposób? O tym poniżej.
Budowanie własnego biznesu w świecie online nie jest łatwe. Wymaga odpowiedniej strategii, czasu, nakładów finansowych oraz przede wszystkim: pomysłu. Pomysłu na publikacje, posty, grafiki, relacje. Jeśli masz z tym trudność, a także nie stać Cię na zatrudnienie sztabu ludzi, którzy zrobią to za Ciebie, skorzystaj z możliwości, jakie oferuje AI.
Przeczytaj również: https://wartoznac.pl/chat-gpt-czy-moze-pomoc-w-budowaniu-marki-osobistej/
Sztuczna inteligencja a social media
Prowadzenie firmowego fanpage’a stanowi wyzwanie dla wielu osób. Przygotowanie angażujących postów, wymyślanie chwytliwych nagłówków, dobór odpowiednich do danej grupy odbiorców treści bywa frustrujące i zabiera dużo czasu. Na szczęście można to wszystko usprawnić, wykorzystując Chat GPT. Z jego pomocą tworzenie contentu na portale społecznościowe jest znacznie prostsze, a budowanie wokół siebie zaangażowanej społeczności staje się źródłem satysfakcji.
Sztuczna inteligencja może także wspomóc Cię w opracowaniu strategii Twoich działań w social mediach czy w kontakcie z Twoimi odbiorcami (generowanie odpowiedzi na zapytania na Messengerze). Chat GPT w kilkanaście sekund przygotuje dla Ciebie harmonogram publikacji postów na Fb, Instagramie czy LinkedIn: podpowie, o czym możesz pisać w poszczególne dni tygodnia.
Jak formułować komendy w Chat GPT?
Jeśli zależy Ci na tym, by w pełni wykorzystać potencjał, jaki kryje w sobie sztuczna inteligencja, naucz się w odpowiedni sposób formułować komendy. W tym celu:
- pisz polecenia w precyzyjny sposób: bądź konkretny, podaj kontekst oraz dodatkowe informacje, które umożliwią wygenerowanie najlepszej odpowiedzi;
- zleć Chatowi GPT stworzenie listy, np.: „Podaj 5 pomysłów na posty na Fb o tematyce…”, „Podaj 3 sposoby na…”
- bądź konsekwentny – jeżeli odpowiedź, jaką przygotował dla Ciebie chatbot, Cię nie satysfakcjonuje, poproś o kolejne; sformułuj inaczej pytanie lub podziel je na mniejsze zagadnienia.
Aby łatwiej było Ci zrozumieć, jak to wygląda w praktyce, poniżej znajdziesz listę przykładowych komend do wykorzystania.
- „Podaj 5 pomysłów na content na Fb o tematyce coachingu.”
- „Podaj 10 inspirujących cytatów do wykorzystania na fanpage’u dotyczącym budowania marki osobistej.”
- „Stwórz 3 przyciągające uwagę nagłówki i posty na Instagram na temat modowych trendów w 2023 roku.”
- „Podaj 10 hashtagów do posta na Instagram o tematyce dbania o siebie.”
- „Stwórz harmonogram publikacji postów na fanpage dotyczący literatury.”
Chat GPT i SEO
Jeżeli posiadasz własną stronę internetową lub prowadzisz firmowego bloga, na pewno zainteresuje Cię fakt, że sztuczna inteligencja może pomóc Ci w lepszym pozycjonowaniu w sieci.
Wystarczy, że wpiszesz w Chat GPT dwa proste polecenia:
- „Utwórz listę słów kluczowych dla witryny o… (wpisz swoją branżę)”;
- „Stwórz pomysły na artykuły na podstawie słowa kluczowego: (podaj wybrane słowo kluczowe)”.
Chat GPT, dzięki zdolności do analizy danych, pomoże Ci dostosować Twój tekst: wpis blogowy lub np. artykuł na portal ekspercki do wymogów SEO. W ten sposób to właśnie Twoje publikacje będą wyskakiwały na samej górze Google, a potencjalni odbiorcy znajdą Cię bez problemu.
Sztuczna inteligencja, właściwie wykorzystana, stanowi narzędzie, dzięki któremu zbudujesz silną markę online oraz rozwiniesz swój biznes. Warto przyjrzeć się jej bliżej i przekonać osobiście, w których aspektach Twojej pracy może Cię wspomóc. Na pewno jest ich mnóstwo. Sprawdzisz?
Izabela Tomiczek-Pitlok
Kobieta pełna mocy, inspiratorka, nieustannie motywująca innych do działania. Zawodowo: specjalistka od budowania marki osobistej, właścicielka agencji marketingowej wspierającej kobiece i męskie biznesy w budowaniu marki online, pomysłodawczyni i założycielka międzynarodowego projektu „Kobiecy Challenge”, redaktor naczelna portalu Świat Kobiecej Mocy, współautorka książki „Świat Kobiecej Mocy. Niezwykłe historie 11 kobiet, które odważyły się zmienić swoje życie”.
kontakt@kobiecychallenge.com
Pingback: CHAT GPT – czy może pomóc w budowaniu marki osobistej? - Portal ekspercko-biznesowy