Na początku warto zapoznać się z samym pojęciem „outsorucing”. Słowo powstało z połączenia skrótów trzech angielskich słów: outside – resource – using i w biznesowym rozumieniu oznacza przejęcie przez wyspecjalizowany podmiot części obowiązków innej firmy na podstawie umowy. Co daje przedsiębiorcy skorzystanie z takich usług?
Oddelegowanie specjalistycznych czynności na zewnątrz to spora oszczędność finansowa i czasowa
Po pierwsze unikamy inwestycji w doszkalanie pracowników, oszczędzamy czas na naukę i nabywanie przez nich doświadczenia w nowych czynnościach. W zamian otrzymujemy natychmiast gotowy do pracy zespół specjalistów, którzy nie tylko dają gwarancję wysokiej jakości usług, ale również biorą na siebie odpowiedzialność za wykonywaną pracę. Najczęściej takie zewnętrzne przejęcie zadań możemy zauważyć w usługach: księgowych, szkoleniowych, audytów czy IT.
Coraz popularniejszą formą outsourcingu stają się również zewnętrzne działy handlowe.
Dlaczego ? Wróćmy do roku 2019… Każdy przedsiębiorca wie, że sprzedaż jest sercem firmy. To ona napędza obroty i generuje zyski. Działy handlowe wykonują ciężką i mozolną pracę. Pracodawcy stają przed zadaniami takimi jak: rekrutacja, szkolenia, wdrażanie i kontrola nad pracownikami. Pozyskanie dobrego handlowa to również wysoki koszt i związanie się umową o pracę. I wszystko zasadniczo składa się w spójną, dobrze działającą całość kiedy nagle wybucha pandemia COVID-19. Gospodarka szaleje, rząd zamyka nas w domach, a koszty prowadzenia firmy nie znikają. Rośnie frustracja i potrzeba poszukiwania oszczędności i redukcji kosztów. Kiedy wszystkie działania nadal nie pomagają, warto zabezpieczyć się przed nagłym spadkiem obrotów. Tu z przychodzi z pomocą całkowicie nowa możliwość prowadzenia części handlowej firmy. Można podzielić ją na część stricte sprzedażową i obsługę klienta.
Część sprzedażowa
Sprzedaż bezpośrednia i umawianie spotkań biznesowych. W zależności od rodzaju Twojej działalności możesz skorzystać z personalizowanych i w pełni dostosowanych do Twoich potrzeb, grupy docelowej i budżetu kampanii telemarketingowych.
Odbywa się to w kilku krokach:
Analiza potrzeb, opracowanie grupy odbiorców, opracowanie skryptu rozmowy, zakup profilowanej bazy i działania sprzedażowe.
Co dostajesz w zamian?
Spływające w czasie rzeczywistym leady sprzedażowe, czyli w skrócie zainteresowani zakupem klienci. Dodatkowo masz możliwość odsłuchu wszystkich wykonanych rozmów i integrację swojego CRM z systemem IT firmy zewnętrznej.
Obsługa klienta
Działy handlowe to nie tylko aktywna sprzedaż, ale również obsługa obecnych klientów i obsługa posprzedażowa np. reklamacje.
Tutaj również wszystkie działania skupiają się w kilku obszarach:
- Obsługa infolinii,
- Obsługa maili,
- Obsługa sms,
- Obsługa live chat,
- Obsługa social mediów,
- Przyjmowanie zamówień / reklamacji / help desk.
Co otrzymujesz?
Integrację wszystkich kanałów komunikacji swojej firmy. Nie stracisz żadnej szansy sprzedażowej, bo Twój telefon firmowy nigdy nie będzie zajęty czy niedostępny. Dzięki obsłudze e-commerce ograniczysz ilość zwrotów, gdyż Twój klient wyjaśni na chacie w czasie rzeczywistym swoje wątpliwości zakupowe.
Pewnie zastanawiasz się dlaczego ma to być dla Ciebie opłacalne?
Całkowicie likwidujesz problem zwolnień lekarskich, urlopów macierzyńskich czy wypoczynkowych, poszukiwanie, szkolenie czy wdrażanie pracowników. Płacisz tylko za efektywny czas pracy konsultantów, nie za ich gotowość do pracy. Dodatkowo na wszystko otrzymujesz fakturę kosztową, dzięki czemu dostajesz również korzyści podatkowe. A kiedy nie chcesz korzystać z usług dodatkowych, po prostu tego nie robisz. Możesz efektywniej kontrolować budżet firmy i korzystać z usług zewnętrznych w tym czasie, kiedy rzeczywiście ich potrzebujesz. Dynamicznie rozwijająca się sytuacja pandemiczna zmusza nas przedsiębiorców do wychodzenia ze strefy komfortu, starych przyzwyczajeń i szukania nowych alternatywnych źródeł wspierania biznesu.
Agata Borkiewicz-Cielica
Prezes Zarządu i Dyrektor Kreatywny ICC Sp. z o.o.
Przedsiębiorca. Od zawsze lubi wyzwania i poskramia rzeczy niemożliwe. Pracoholik i kreatywna dusza. Od początku drogi zawodowej związana z rynkiem faktoringowym i pośrednictwem finansowym. Od 2020 w branży call center. Prezes i Dyrektor kreatywny Spółki ICC profesjonalnego contact center dla biznesu. Firmy specjalizującej się w pozyskiwaniu i obsłudze klientów. UX/UI i Web designer, certyfikowany specjalista Google od reklamy w sieci wyszukiwania i reklamy produktowej. Na co dzień tworzy wizerunki marki i pomaga w strategiach marketingowych. W wolnych chwilach rękodzielniczka, mama dwóch córek i fanka sportów motorowych.
Strona www: www.callcenter-icc.pl
Facebook: https://www.facebook.com/icccallcenter
[…] Outsourcing sprzedaży – jako sposób na ograniczenie kosztów […]