Dlaczego warto prowadzić blog?

Wzrastająca liczba blogerów i firm, które decydują się prowadzić swój blog to nie tylko moda. To również szereg korzyści zarówno dla autorów, jak i czytelników. Przekonaj się, dlaczego powinieneś zainwestować swój czas w prowadzenie bloga! Dzięki artykułowi poznasz również 5 wskazówek, dzięki którym blog skutecznie dotrze do Twoich odbiorców.

Content is a king!

Czasy i rynek się zmieniają, ale to hasło nie traci na swojej aktualności, a wręcz przeciwnie – zyskuje! Content, czyli po polsku marketing treści to na przykład wpisy blogowe, o których więcej dowiesz się z tego artykułu. Marketing treści to bardzo ważny element strategii marketingowej. Wartościowe wpisy na blogu to szereg korzyści zarówno dla dopiero wchodzących na rynek marek, jak i tych obecnych na rynku od lat. To doskonały sposób na umacnianie biznesu dla dynamicznie rozwijających się firm lub tych, które przeżywają kryzys i dopiero zamierzają odkryć moc contentu. Dlaczego blog sprawdzi się we wszystkich tych przypadkach? Internet nie zapomina wartościowych treści, a co więcej bardzo je ceni i wyżej pozycjonuje. Ciekawy, angażujący i unikalny content dla grupy Twoich odbiorców zwiększy rozpoznawalność marki i przyczyni się do wzrostu lojalności klientów. Dodatkowo takie treści chętnie będą wyszukiwali internauci.

Czemu służy blog?

Większość osób na to pytanie odpowiada: „dostarczeniu informacji”. Niewątpliwie jest to poprawna odpowiedź, ponieważ blog powinien być miejscem transferu wiedzy. Niejednokrotnie to również miejsce wymiany doświadczeń użytkowników i okazja do bezpośredniego dialogu z klientem. W wielu branżach furorę robią blogi poradnikowe, które dostarczają czytelnikowi praktycznych porad. Wpisy blogowe dotyczące aktualności spełniają inne zadanie, ale również podtrzymują więź z czytelnikiem. Rodzaj contentu powinien być spójny z obraną strategią marketingową i przede wszystkim dopasowany do grupy docelowej. Funkcje, jakie spełnia blog doskonale objaśnia model marketingowy AIDA, a konkretnie jego dwa pierwsze szczeble. Przyciągnięcie uwagi, czyli „A” (ang. attention) oraz zainteresowanie „I” (ang. interest).

Przyciągnięcie uwagi to początek, czyli najważniejszy moment dla konsumenta. Zwrócenie uwagi na markę, ofertę i produkt to pierwszy z 4 etapów prowadzących do sprzedaży. To bardzo ważny, dzięki któremu marka zaczyna istnieć w świadomości odbiorców. Jeśli nie przyciągniemy uwagi klienta, to możemy zapomnieć o zainteresowaniu naszymi produktami czy usługami. Zainteresowanie to pójście o krok dalej. Na tym etapie to konsument przejmuje inicjatywę i zaczyna szukać Twojej marki. To doskonały moment na przedstawienie najważniejszych informacji oraz wykorzystanie silnych argumentów sprzedażowych.

5 złotych zasad prowadzenia bloga

Wiesz już, że warto prowadzić bloga, ale kolejną kwestią jest to, jak prowadzić bloga. Może tu Cię rozczaruję…nie zawsze warto. Jeśli nie masz czasu pisać i nie planujesz regularnie publikować, to nie rób tego. Masz wtedy 3 wyjścia:

  • Czekasz na swój czas, w którym prowadzenie bloga będzie jedną z Twoich rutynowych aktywności.
  • Zostawiasz na blogu najbardziej wartościowy wpis/wpisy i rezygnujesz z publikacji kolejnych wpisów na jakiś czas.
  • Angażujesz do współpracy copywritera – dobrego copywritera.

Jeśli jednak jesteś tym szczęśliwcem, który posiada chęci i czas to musisz pamiętać o kilku kwestiach:

1. Unikalność

Podstawowa zasada to „no duplicate content”. Nie kopiuj, nie cytuj i nie wzoruj się na treściach konkurencji. Kopiowanie to słaba zagrywka, która nie tylko ujawni brak strategii marketingowej Twojej firmy, ale również negatywnie wpłynie na pozycjonowanie strony. Podsumowując, wyszukiwarka Google i użytkownicy nie lubią braku unikalności.

2. Grupa docelowa

Zanim zaczniesz pisać musisz wiedzieć, kto jest Twoją grupą docelową. Bez tego dobry tekst nie powstanie! Podczas współpracy z Klientami, widzę że mają oni właśnie z tym największy problem. Poznaj grupę swoich odbiorców – gdzie mieszają, w jakim są wieku, czym się interesują, jak spędzają wolny czas i jakie wyznają wartości. Odkryj ich preferencje i obiekcje wobec Twojej oferty.

3. Język dostosowany do grupy docelowej

Kolejny problem, dzięki któremu Twój blog nie osiągnie sukcesu to niedopasowanie języka do odbiorców. Inaczej pisze się do 16-latków, a inaczej do młodych matek, a jeszcze inaczej do biznesmenów w średnim wieku. To tylko przykłady, które można mnożyć. Nie znając języka
i odpowiedniego żargonu Twojej grupy docelowej, treści nie będą dla nich atrakcyjne.

4. Wartość ponad sprzedaż

Myśląc wyłącznie o sprzedaży i opisywaniu zalet produktu, nie zbudujesz więzi z Twoim potencjalnym Klientem. Blog to miejsce transferu wartości i wymiany doświadczeń. Zastanów się, jakie Twoja marka wyznaje wartości, a następnie zbuduj wokół nich treści. Przeanalizuj zachowania Twoich klientów – czego szukają, o co najczęściej pytają, czym się interesują. Ciekawy content to taki, którego potrzebują Twoi odbiorcy!

5. Wybierz odpowiedni rodzaj contentu

Blogowanie oferuje wachlarz możliwości. To może być ułatwienie, ale również zagrożenie, ponieważ łatwo o zły dobór contentu. Wszystko niestety w tej kwestii – zależy, a wiele od branży, w której działasz i działań Twojej konkurencji. Jeśli Twoja konkurencja prowadzi vlogi, to warto również rozważyć ich prowadzenie, pod warunkiem że będziesz publikował wysokiej jakości filmy. Dobrze znaleźć również wyróżnik wśród konkurencji. Niezależnie od tego, czy jest to vlog czy blog- obowiązuje ta sama zasada – „no duplicate content”. Modne są również audioblogi, na których są publikowane podcasty. Próbuj, ulepszaj, uatrakcyjniaj, eksperymentuj!

Mam nadzieję, że tym wpisem zachęciłam Cię do spróbowania swoich sił w blogowaniu i teraz masz większą świadomość tego, jakie korzyści niesie ze sobą prowadzenie bloga.

Aleksandra Kowalczyk

Copywriterka, redaktorka, korektorka, tłumaczka i nauczycielka przedmiotów zawodowych
– Podstawy i Techniki Reklamy w Technikum TEB Edukacja w Łodzi. Entuzjastka ciągłego rozwoju i poszerzania swoich kompetencji zawodowych. Absolwentka Zarządzania
o specjalności Marketing Internetowy na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie kończy studia na kierunku filologia włoska ze specjalizacją translatorską na Uniwersytecie Łódzkim. Od 8 marca 2018 właścicielka agencji copywritersko – tłumaczeniowej AKcontent, która dba o dobry content klientów w Polsce i na całym świecie. Marketing i praca ze słowem są moją pasją.

Strona www: https://akcontent.pl/
FB: www.facebook.com/akcontent/
LinkedIn: www.linkedin.com/company/akcontent

Polub ten artykuł i podaj dalej!
Tweet 20
fb-share-icon20

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

https://www.facebook.com/wartoznacportal
https://www.linkedin.com/in/ewelina-salwuk-marko-339859152/
https://www.instagram.com/wartoznacbiznes/