fbpx

Jak Cię widzą, tak Ci płacą! Profesjonalny wizerunek w biznesie

Pierwsze wrażenie to początkowe źródło wiedzy o nowo poznanym człowieku. Na podstawie tylko części informacji, jaką daje wygląd zewnętrzny zwykle oceniamy całość i przyporządkowujemy obraz do stereotypu. W psychologii to zjawisko nazywane jest EFEKTEM HALO (efektem AUREOLI). Nasz mózg myśli obrazami. Przyporządkowuje obraz do stereotypu. Zakłada, że jeśli ktoś wygląda w określony sposób, to będzie posiadał określone cechy. Jesteśmy oceniani przez pryzmat pierwszego wrażenia. Najczęściej spotykane etykiety stroju biznesowego to Dress code smart oraz Dress code smart casual.

Dress code smart – wizerunek biznesowy na najwyższym poziomie

Smart – elegancki, wytworny

Zasady tej etykiety ubioru to:

  • skromność,
  • elegancja,
  • prostota

 Moje klientki na co dzień zwykle nie mają problemu z etyką Dress code smart, wyzwanie pojawia się wtedy kiedy chcą lekko zmiękczyć swój wizerunek biznesowy boją się, że już przekroczą granicę „smaku” i zamiast sobie dodać profesjonalizmu to stracą w oczach odbiorcy.

Zmiękczony wizerunek biznesowy to tzw. Dress code smart casual

Smart casual oznacza dodanie wizerunkowi odrobiny miękkości poprzez:

Odpowiedni kolor czy fakturę materiału,

np. garnitur/garsonka w etykiecie smart casual może być w kolorze wychodzącym poza ramy kodu smart, np.

  • bordo,
  • zieleń,
  • może być w paski,
  • kropki,
  • kratkę

Stosuj zasadę łączenia 3 kolorów!!

(kolory achromatyczne: czarny, biały, szary – nie liczą się),

Smart casual dopuszcza noszenie dżinsów, ale mają to być:

  • klasyczne dżinsy w odcieniu granatu,
  • bez zdobień typu cekiny,
  • bez przetarć,

Smart casual pozwala również na noszenie swetra,

sweter ten musi być:

  • gładki
  • matowy,
  • nie może mieć nadruków,
  • błyskotek.

Pamiętaj jednak, że sweter to nie marynarka!!!

Jeśli czeka Cię poważne i formalne spotkanie wybierz marynarkę – doda Ci profesjonalizmu.

Pamiętaj o tym, aby  ramiona były zakryte,
• dekolt niewielki, albo jego brak
• spódnica powinna sięgać do kolan
• obcas maxymalnie do 7 cm i nie szpilki

Garnitur, sukienka, czy spódnica?

Twój wybór!!!

PAMIĘTAJ!!!

  • W stroju masz czuć się sobą!!! Jeśli na co dzień nosisz spodnie, nie wbijaj się na siłę w sukienkę
  • Marynarka, spódnica, sukienka mają być dopasowane do typu Twojej sylwetki. (S, X, Y, T, H, I, E, A, O)
  • Wybieraj matowe, nieprześwitujące tkaniny
  • Do sukienki, spódnicy zawsze zakładaj rajstopy, niedopouszczalne są gołe nogi!! Nawet w upał!!!

SYMBOLIKA KOLORU:

GRANAT, BIEL, CZERŃ w ubiorze – to kolory autorytetu

GRANAT – dodaje powagi

CZERWIEŃ – wyzwala energię, namiętność, ale i agresję

SZAROŚĆ – jest neutralna

JASNY BŁĘKIT – wzbudza zaufanie

BIEL – symbolizuje czyste intencje, szlachetność, uczciwość

ŻÓŁTY – przywołuje na myśl innowacyjność, fantazję

BRĄZ – kojarzy się ze zubożeniem

Koszula/Bluzka

To części garderoby, które najczęściej mogą urozmaicić wizerunek biznesowy

UNIKAJ!

  • przezroczystych tkanin,
  • napisów,
  • cekinów,
  • ćwieków
  • głębokich dekoltów,
  • odkrytych ramion/pleców

Na Twój wizerunek biznesowy składają się również zadbane dłonie, włosy a także makijaż.

MAKIJAŻ BIZNESOWY = PROFESJONALIZM W PRACY

Makijaż jest bardzo ważnym elementem wizerunku kobiet biznesu. To on dopełnia stylizację i dużo mówi o nas – to twarz skupia największą uwagę rozmówcy.  Jakość wykonania makijażu, jego staranność, schludność są dawką informacji o nas, np. świadczą o szacunku dla otoczenia, pewności siebie, kreatywności, przebojowości.  Profesjonalny kobiecy wygląd powinien wspierać Twoje osiągnięcia zawodowe, dlatego bardzo ważne jest, abyś wyglądała na osobę kompetentną, dbającą o siebie. 

Bądź naturalna – jeśli chodzi o makijaż w pracy, mniej znaczy więcej. Staraj się podkreślić nim swoje naturalne atuty, zamiast rozpraszać rozmówców mocnymi akcentami. Zadbaj proszę o to, aby Twój makijaż był elegancki, stonowany, subtelny i trwały.

Podstawą jest dbałość o naszą skórę, jej nawilżanie, dobre odżywianie, regularne jej oczyszczanie i usuwanie martwego naskórka. Jeśli nie zadbasz o odpowiednią pielęgnację swojej skóry, to żaden makijaż nie doda jej 100 % blasku i świeżości. 
Twoja twarz musi być czysta, o ujednoliconym kolorycie. Kolor podkładu musi być idealnie dopasowany do koloru Twojej skóry, dzięki temu unikniesz efektu maski.  Warto zainwestować w dobry, rozświetlający korektor pod oczy, który doda Twojemu spojrzeniu blasku, przykryje sińce.

Makijaż oka wykonujemy w neutralnych odcieniach brązów, beżów, szarości, zgaszonych fioletów. Rzęsy tuszujemy starannie, uważnie je rozdzielając. Po nałożeniu mascary warto przeczesać rzęsy czystą szczoteczką.  Zwróć uwagę na oprawę oczu, czyli brwi. Zadbaj proszę, aby Twoje brwi były wyregulowane, a ich kształt był dopasowany do kształtu twarzy. 

Modelowanie rysów twarzy powinno być delikatne, wykonane przy użyciu kosmetyków o wykończeniu matowym .
Na nawilżone (np. przy pomocy bazy) usta nakładamy matową lub satynową pomadkę w odcieniu zbliżonym do naturalnej czerwieni wargowej.

Zadbaj proszę, aby Twój makijaż w 100% podkreślał Twój profesjonalizm w pracy!!! 

Swoim nienagannym wyglądem możesz wzbudzać szacunek, zaufanie dlatego traktuj swoje UBRANIA jako INWESTYCJĘ, a nie przejaw próżności, czy rozrzutności.

Każdy zakup przemyśl dokładnie. Zrób przegląd szafy, zapisz na liście brakujące rzeczy i zacznij z sukcesem ZARZĄDZAĆ SWOJĄ SZAFĄ!!!

Iwona Góra

Coach, doradca wizerunku. Od ponad 4 lat wspiera kobiety w poszukiwaniu własnego stylu i radosnym doświadczaniu życia. Jest partnerem w procesie rozwoju i zmiany wizerunku płynącego z serca. W duchu ekologii wspiera w poszukiwaniu rozwiązań, dotyczących wyglądu oraz realizacji celów życiowych. Towarzyszy w podróży do własnego stylu poprzez pytania, które poruszają emocje.

coachstylu@iwonagora.pl , www.iwonagora.pl

Kontakt: tel. 733 077 734

Facebook: https://www.facebook.com/iwonagoracoachstylu

Instagram: https://www.instagram.com/coachstylu_iwonagora.pl/

,

Polub ten artykuł i podaj dalej!
fb-share-icon
Tweet 20
fb-share-icon20

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

https://www.facebook.com/wartoznacportal
https://www.linkedin.com/in/ewelina-salwuk-marko-339859152/
https://www.instagram.com/wartoznacbiznes/