Data powstania marki:
Platforma Brandly360 powstała w 2017 roku. Na przestrzeni lat produkt ewoluował, aby na przełomie 2022/2023 roku zaprezentować liczne moduły i funkcjonalności dedykowane e-commerce.
Historia marki
Brandly360, narzędzie skierowane do producentów, dystrybutorów i sklepów internetowych, łączy pasję do korzystania z rzetelnych danych z praktycznym doświadczeniem ekspertów e-commerce w analizie statystyk. Autorskie rozwiązanie, zostało stworzone przez doświadczony zespół współzałożycieli: Monikę Buczkowską, Wojciecha Buczkowskiego oraz Marka Kosno. Współzałożyciele, dysponujący wiedzą z obszaru korporacyjnego, start-upowego oraz budowania i promowania marek w środowisku digital i omnichannel, powołali do życia narzędzie dostosowane do potrzeb e-commerce kompleksowo zarządzające marką i produktem na tym rynku. Brandly360 umożliwia producentom i e-sklepom uzyskanie całościowego obrazu swojego produktu oraz ocenę jakości prezentacji marki w e-commerce. Rozwiązanie powstało z myślą o wsparciu branży e-commerce i zwiększeniu konkurencyjności producentów, dystrybutorów i sklepów internetowych na rynku. Brandly360 oferuje wysoką jakość zestawień i funkcjonalności, w tym monitoring cen i dostępności, śledzenie akcji promocyjnych, analizę komentarzy i wiele innych, stale rozwijając swój portfel usług.
Skąd pomysł na stworzenie marki?
Brandly360 zostało stworzone jako odpowiedź na biznesowe potrzeby właścicieli marek: producentów, dystrybutorów oraz sklepów internetowych dążących do budowania konkurencyjnej przewagi na cyfrowej półce. Narzędzie narodziło się z pełnego zrozumienia rozległości i zmienności tych oczekiwań. W środowisku e-commerce, charakteryzującym się intensywnymi zmianami, Brandly360 dostarcza istotnych danych, umożliwiając optymalizację czasu pracy zespołu zaangażowanego w analizę statystyk sprzedawcy, podejmowanie strategicznych decyzji i tworzenie możliwości do wyprzedzania konkurencji. Autorzy rozwiązania zbudowali narzędzie mające na celu doskonalenie pozycji marek w obszarze digital shelf poprzez praktyczne wykorzystanie w codziennej pracy modułów i funkcjonalności Brandly360, takich jak monitoring cen, dynamic pricing, indeks widoczności marki, porównanie widoczności kampanii promocyjnych i innych wartościowych komponentów. Brandly360 elastycznie dostosowuje jakość dostarczanych danych do ewoluujących wymagań rynku i korzystających z narzędzia: liderów e-commerce, product managerów, analityków, działów marketingu. Platforma monitoruje dowolne źródła na całym świecie: serwisy aukcyjne, porównywarki cenowe, sklepy internetowe.
Misja i cel marki
Misją Brandly360 jest tworzenie przewagi konkurencyjnej w obszarze digital shelf poprzez dostarczanie wysokiej jakości danych podmiotom takim jak producenci, dystrybutorzy i e-sklepy. Brandly360 monitoruje produkty zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta, dostarczając statystyki z częstotliwością nawet do 10 minut. Wspierane jest przez systemy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, umożliwia kompleksowe zarządzanie produktami w e-commerce. Pozwala również podejmować strategiczne decyzje biznesowe na podstawie zestawień i statystyk, jednocześnie optymalizując czas pracy zespołu e-commerce poświęcony na codzienne analizy.
W celu realizacji tych celów, Brandly360 oferuje różnorodne funkcjonalności dla producentów i sklepów internetowych, takie jak monitoring cen i dostępności produktów obejmujący sklepy internetowe, marketplace’y i porównywarki cen, co pozwala e-commerce na skalowanie biznesu, optymalizację marży oraz ochronę polityki cenowej. Moduł dynamic pricing, wspierany przez AI i ML, pozwala na dynamiczne dostosowanie cen produktów do aktualnej sytuacji rynkowej, dzięki czemu można wyprzedzić konkurencję.
Brandly360 umożliwia również analizowanie opisów produktów i monitorowanie komentarzy, potwierdzając jakość ekspozycji na cyfrowej półce oraz dostarczając wiedzy, jak potencjalnie zoptymalizować tę prezentację. Narzędzie śledzi także akcje promocyjne i strategię cross-sell, umożliwiając analizę jakości marketingu i usprawnianie standardów reklamy. Wiedząc, jak kluczowe jest skuteczne zarządzanie cyfrową półką, Brandly360 wprowadziło także Indeks Widoczności Marki, dedykowany markom i producentom. Ten moduł prezentuje dane dotyczące cen i dostępności produktów, generuje zestawienia obecności produktów na bannerach, analizuje produkty prezentowane jako sugestie podczas wyszukiwania, a także weryfikuje opinie konsumentów i inne parametry związane z widocznością marki w e-commerce. Zestawienia porównawcze stanowią cenną bazę do analiz dla zespołów odpowiedzialnych za sprzedaż, marketing i budowanie wartości marki, umożliwiając wyznaczanie mierzalnych celów i zwiększanie efektywności działań.
Plany na najbliższy rok
Brandly360 stale pracuje nad udoskonaleniem funkcjonalności oferowanych e-sklepom, aby odpowiedzieć na potrzebę optymalnego monitorowania cen konkurencji i akcji promocyjnych prowadzonych na rynku oraz producentów, którym dostarcza wiedzy w zakresie kompleksowego zarządzania cyfrową półką. W tym zakresie początek roku owocuje udoskonaleniem modułu monitoring cen i dostępności poprzez implementację raportu dostępności ofert. Niebawem zostaną wprowadzone kolejne implementacje, które rozwijają możliwości monitoringu cen. Będą to komponenty wzbogacające funkcję monitoring cen o dodatkowe możliwości analiz, w tym raporty identyfikujące, kto pierwszy obniżył cenę, kto pozostał samodzielnym liderem cenowym, a także raport porównania cen na raty. Moduły i nowe komponenty stanowią odpowiedź na zmienny ekosystem e-commerce, dostarczając klientom Brandly360: producentom i sklepom internetowym danych, dzięki którym mogą skalować biznes, chronić marżę, kontrolować jakość przekazów marketingowych i trzymać rękę na pulsie w rynkowym wyścigu.
W ślad za pojawieniem się nowych funkcji, użytkownicy Brandly360 docenią też stałą pracę na udoskonaleniem user experience i infrastruktury panelu oraz zwiększenie intuicyjności architektury. Brandly360, poszerzając mapę produktową, planuje także wprowadzenie wersji SMART narzędzia, która pozwoli sklepom internetowym i producentom wykorzystać monitoring cen w codziennej pracy. Oprogramowanie w opcji self service, umożliwi samodzielną konfigurację modułów i analizę e-commerce pod kątem konkurencyjności cen, zdefiniowaniu reguł, na podstawie których należy mierzyć konkurencyjność e-biznesu. Dostarczenie Brandly360 w wersji SMART, dedykowanej sklepom internetowym, sprzedawcom korzystającym z systemów aukcyjnych i porównywarek cenowych, wpisuje się w strategię odpowiadania na przychodzące z rynku inspiracje i preferencje klientów.
Oprócz rozwijania mapy produktowej produktów, Brandly360 będzie włączać się w dyskurs na temat przyszłości branży e-commerce, dostarczając wiedzy i inspiracji w tym zakresie, poprzez przygotowanie wysokiej jakości contentu, wiedzę udostępnianą w webinarach i w zapowiadającym się ciekawie cyklu spotkań z praktykami handlu w modelu omnichannel, który marka zainauguje w pierwszym kwartale 2024 roku.
Trzymając rekę na pulsie współczesnych trendów, Brandly360 pragnie dzielić się wiedzą, tworząc e-booki i raporty dotyczącego dynamic pricingu i monitoringu marki, ważnych zmiennych w dynamicznym ekosystemie e-handlu. Zapraszamy do naszej społeczności.
Beata Ryba
PR & marketing managerka Brandly360, zarządza marketingiem i PR-em projektu, dbając o każdy detal od strategii po egzekucję.
W codziennej pracy wykorzystuje doświadczenie w obszarach marketingu B2B, public relations, budowania relacji, product managementu. Autorka marketingowych publikacji oraz audytów zorientowanych na zwiększenie konwersji w e-commerce, koordynatorka projektów zwiększających świadomość marki, współtwórczyni projektów video z zakresu silver marketingu. Jej portfolio obejmuje udane współprace zarówno z podmiotami komercyjnymi, jak i opiniotwórczymi mediami. Szczególnie ceni sobie doświadczenia w zakresie prowadzenia prelekcji na konferencji praktyków e-commerce, prezentującej success story zrealizowanego audytu CRO, a także koordynację ogólnopolskich projektów promujących Pokolenie Silver, oraz kompleksową opiekę komunikacyjno-promocyjną nad Raportem „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?” wydanym przez Brandly360.
Linki:
https://brandly360.com/pl/monitoring-cen-i-dostepnosci/
https://www.linkedin.com/company/brandly360