Własny e-commerce – od czego zacząć?
Masz pomysł na działalność w sieci? A może próbujesz rozwinąć istniejącą już firmę, dodatkowo oferując sprzedaż produktów/usług online? Stworzenie sklepu internetowego wbrew pozorom nie jest takie trudne. Chcesz założyć własny e-commerce? Podpowiadamy, od czego zacząć!
Jak założyć własny e-commerce?
Masz zamiar zacząć sprzedawać coś online, ale nie masz pojęcia, jakzałożyć własny e-commerce? Jeśli wiesz już, jakie produkty/usługi będziesz oferować (i masz do nich dostęp), to już połowa sukcesu.
Przede wszystkim musisz kupić domenę (adres z unikalną nazwą) oraz hosting (miejsce na serwerze). Kolejnym krokiem jest zaprojektowanie oraz wykonanie samej witryny – można zlecić to zewnętrznej firmie lub samodzielnie ją przygotować, korzystając z platformy sprzedażowej lub systemu CMS (np. WordPress).
Kiedy stworzy się już odpowiedni układ strony (podział na kategorie itp.), trzeba wypełnić ją treścią. Należy umieścić na niej teksty przyjazne dla użytkowników, a także dla SEO (m.in. zawierające słowa kluczowe) oraz estetyczne zdjęcia. Szczególnie ważne są opisy produktów/usług.
Na co zwrócić uwagę zaczynając działalność e-commerce?
Zaczynając działalność e-commerce trzeba postarać się, by sklep wzbudzał zaufanie oraz był jak najprzyjemniejszy w obsłudze. Skupiając się na UX zwiększa się szanse, że potencjalni klienci pozostaną na stronie oraz zdecydują się na zakup. Z tego względu witryna musi być m.in. w pełni responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych, które są coraz częściej wykorzystywane przez internautów.
Sklep powinien również być ogólnie przejrzysty oraz estetyczny. Każdy musi być w stanie łatwo się w nim orientować, by bez problemu z niego korzystać. Do tego trzeba też oczywiście zadbać o bezpieczeństwo – zaawansowany protokół SSL jest w tej sytuacji obowiązkowy. Klienci zakładają konta, podają dane wrażliwe oraz wykonują płatności online, dlatego należy zadbać o ich ochronę poprzez szyfrowanie. Jakiekolwiek utrudnienia czy niedociągnięcia zwiększają tzw. współczynnik odrzuceń, czyli sprawiają, że użytkownicy opuszczają stronę.
O czym pamiętać, tworząc sklep internetowy?
Tworząc sklep internetowy należy także odpowiednio zorganizować system płatności. Dla klientów największe znaczenie ma to, w jaki sposób muszą uregulować należność oraz jak długo będą czekać na przesyłkę. Zgodnie z raportem Gemius „E-commerce w Polsce 2021”[1] aż 70% internautów preferuje szybkie przelewy. Przedstawiciele młodszych pokoleń często rezygnują z zakupów, gdy są zmuszeni skorzystać, z np. tradycyjnego przelewu czy wysyłki za pobraniem.
Nowoczesne metody są zdecydowanie najwygodniejsze oraz najszybsze – wystarczy kilka kliknięć. Współpraca z operatorem płatności sprawia też, że przelew zostaje od razu zaksięgowany, więc proces realizacji zamówienia może zaraz się rozpocząć, a produkt zostanie dostarczony najpóźniej w ciągu kilku dni.
Więcej informacji o tym, jak wdrożyć szybkie płatności online w swoim sklepie internetowym, znajdziesz na: https://www.dotpay.pl/.
[1] https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce-w-polsce-2021.html.
Artykuł sponsorowany