Blog firmowy – do czego jest Ci potrzebny?
Blogi, które jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu były domeną osób prywatnych, dzielących się swoimi przemyśleniami i wydarzeniami z życia, śmiało wkroczyły do świata biznesu. Blog firmowy to idealny sposób na zwiększenie zasięgów w Internecie, a co za tym idzie – zdobycie nowych klientów i zwiększenie zysków ze sprzedaży. Oczywiście – aby zauważyć pozytywne efekty, trzeba robić to dobrze! O czym nie można zapominać przy prowadzeniu bloga?
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
Blog będący dodatkiem do firmowej strony www, jest – na równi z nią – Twoją najlepszą wizytówką. To na nim możesz dzielić się wiedzą i doświadczeniem, edukować, pokazywać zakres swoich zawodowych zainteresowań, kształtować wizerunek eksperta. Najważniejsze funkcje, jakie spełniają firmowe blogi to:
- Reklama – zamieszczane na nim artykuły mogą odnosić się do oferty i do niej bezpośrednio odsyłać za pomocą linków. Dobre teksty blogowe to takie, które z jednej strony dostarczają czytelnikowi informacji, których szuka, a z drugiej – zachęcają do skorzystania z płatnych usług firmy.
- PR – blog jest także miejscem działań PR-owych. To na nim możemy dzielić się z czytelnikami naszymi case studies czy przedstawiać się jako ekspert w danej branży.
- Pozycjonowanie – poprawnie zoptymalizowane pod kątem SEO treści zamieszczane regularnie na blogu, mogą pomóc w poprawieniu pozycji strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie – przełożyć się na zwiększone zainteresowanie naszą ofertą.
W czasach, kiedy praktycznie każdy przedsiębiorca musi wkroczyć do świata biznesu online, aby nie pozostawać w tyle za konkurencją, na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim ostatni wymieniony punkt.
Blog firmowy a SEO
Blog jest doskonałym narzędziem służącym do poprawienia pozycjonowania strony. Dlaczego? Ponieważ algorytm wyszukiwarki ceni regularne zamieszczanie nowych treści. Dzięki blogowi wiadome jest, że strona www się nieustannie rozwija i daje czytelnikom jakąś wartość dodaną w postaci merytorycznej wiedzy.
Istotnym dla pozycji strony w Internecie czynnikiem jest dobór słów kluczowych. Pamiętaj, że artykuły na firmowym blogu powinny być wpisane w strategię fraz kluczowych. Jak najprościej ją określić? Zastanawiając się nad tym, co mogą wyszukiwać potencjalni klienci w Internecie i dostarczając im odpowiedzi na dręczące ich pytania.
Przykładowo: prowadzisz sklep online ze zdrową, ekologiczną żywnością. Twoi klienci to osoby zainteresowane zdrowym odżywianiem, dlatego też jedną z informacji, jakich mogą szukać w Internecie, jest ta dotycząca zdrowych przekąsek. To właśnie nasza kluczowa fraza. Tematami, jakie możemy pod nią stworzyć, są np.: „Zdrowe przekąski – co jeść zamiast słodyczy”, „Pomysły na zdrowe przekąski do pracy”, „Zdrowe przekąski na imprezę”, „Jak przyrządzić zdrowe przekąski?” itp. W takim artykule możemy oczywiście odnieść się od razu do naszej oferty, np. podlinkowując produkty ze sklepu internetowego. Jest spora szansa, że osoba, która trafiła do nas z wyszukiwarki internetowej ostatecznie skusi się na świeże daktyle czy orzechy i dokona zakupu w naszym e-sklepie.
Tych błędów w prowadzeniu bloga nie popełniaj!
Na koniec – pamiętaj, że kluczem do osiągnięcia sukcesu, jest przede wszystkim systematyczność oraz dobry plan. Jeśli nie masz czasu na rzetelne prowadzenie bloga, na którym będziesz dostarczać sukcesywnie merytorycznych, jakościowych treści, nie rób tego na siłę! Lepszą opcją będzie wstrzymanie się z założeniem firmowego bloga niż wystartowanie z kilkoma słabej jakości tekstami.
Poniżej znajdziesz kilka najważniejszych błędów, jakie popełniają firmy prowadzące blogi – warto postarać się, by ich nie popełniać:
- brak systematyczności w publikowaniu nowych treści,
- brak określenia grupy docelowej,
- publikowanie artykułów niezoptymalizowanych pod SEO,
- brak strategii słów kluczowych,
- pisanie wszystkich tekstów tylko pod jedną frazę kluczową,
- brak spójności stylistycznej i tematycznej,
- pisanie treści, które interesują Ciebie, a nie czytelnika,
- wybór tematów niezwiązanych do końca z Twoją branżą.
Anna Wołodko
Copywriterka, redaktorka, specjalistka ds. content marketingu. Absolwentka edytorstwa i PR-u. Doświadczenie zdobyte w pracy w wydawnictwach i agencji reklamowej wykorzystuje dziś, prowadząc własną firmę Mint Concept, która wspiera przedsiębiorców w skutecznej komunikacji, marketingu i budowaniu silnej marki.
Strona www: www.mintconcept.pl
Facebook: www.facebook.com/AnnaWolodkoMintConcept