fbpx

Czego możesz się spodziewać po I Forum Kobiet w Łodzi? Wywiad z Iloną Adamską

Już w marcu wyjątkowe spotkanie dla kobiet biznesu. I Forum Kobiet odbędzie się w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. Inspirujące, wielogodzinne wydarzenie dla kobiet podejmuje takie zagadnienia jak: hejt w biznesie, mobbing w pracy, depresja i wypalenie zawodowe. Panele dyskusyjne, debaty lekarzy, psychologów, coachów, ludzi biznesu i networking. Na temat I Forum Kobiet porozmawiałam z organizatorką i pomysłodawczynią Iloną Adamską.

Ewelina Salwuk-Marko: Kim są dziś dla Ciebie przedsiębiorcze kobiety biznesu?

Ilona Adamska: To kobiety pewne siebie, które wiedzą, czego chcą od życia. Mają jasno określone cele i odważnie idą po swoje. To kobiety, które nie boją się konkurencji, zdrowej rywalizacji. Mają świadomość, że na dłuższą metę wygrywa się jakością i autentycznością. Nie boją się ryzykować. Zamiast czekać, aż coś spadnie im z nieba, same po to sięgają.

Z jakimi problemami najczęściej w Twojej ocenie, borykają się współczesne bizneswoman?

Wciąż wiele z nich ma problem z tym, żeby odważnie mówić o swoich sukcesach. Wstydzimy się o tym komunikować, by nie być posądzoną o „lans”, egoizm, zakochanie w sobie, samouwielbienie. A przecież, jak mówiła w jednym z wywiadów Joanna Przetakiewicz, założycielka marki La Mania: – Umieć komunikować sukcesy to wielka zaleta. Sukcesy wybrzmiewając w przestrzeni publicznej, stają się często inspiracją dla innych. Sam fakt, że jesteśmy w czymś dobrzy, nie wystarczy do tego, by odnieść sukces. Inni muszą się o tym dowiedzieć.

Znam także kobiety, który prowadzą swoje firmy, ale nie ma ich w sieci. Mówią, że wstydzą się publikować swój wizerunek i to, co robią. Boją się krytyki, oceny innych. Istnieje powiedzenie, które mówi, że „jak nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz”. Zgadzam się z tym. Prowadząc firmy, stajemy się swego rodzaju osobami publicznymi, a marka naszego przedsiębiorstwa nierozerwalnie związana jest z nami samymi. Dlatego koniecznością staje się też aktywność w social media. Pomijanie mediów społecznościowych, w promocji własnego biznesu jest w większości przypadków największym zaniedbaniem przedsiębiorców. Dlaczego? Jak mówi Kasia Markiewicz, moja serdeczna znajoma, która od lat zajmuje się PR-em: – Bo media społecznościowe są dziś platformą aktywności konsumentów – to tutaj szukamy inspiracji, rozmawiamy o poglądach i gustach, tutaj kupujemy, śledzimy trendy. Wiedząc to wszystko, świadomy przedsiębiorca musi być stale obecny w social mediach – inspirować, zaciekawiać, intrygować i prowadzić, odpowiadać na potrzeby konsumentów i kreować nowe. Dzięki opowiadaniu w mediach społecznościowych o swojej drodze do sukcesu, o małych zwycięstwach i porażkach dajemy naszym obserwatorom poczucie współuczestnictwa w rozwoju naszego biznesu. To dostarcza tego, co w sprzedaży kluczowe, czyli emocji i zaangażowania. Przedsiębiorca, który jest liderem i inspiratorem poprowadzi za sobą nie tylko swoich pracowników i swój zespół, ale także klientów, obserwatorów, fanów w social media, którzy dzięki charyzmie i autentyczności przedsiębiorcy, zaufają produktowi. W mediach społecznościowych nie sprzedaje się rzeczy – sprzedaje się marzenia.

Pomysł na stworzenie I Forum dla Kobiet, kiełkował od dawna. Co było ostatecznym zapalnikiem do organizacji?

Pomysł kiełkował od półtora roku. Planowałam zorganizować Forum rok temu w maju, ale nie wyszło. Tzn. poczułam, że wolę skupić się na rozwinięciu Kampanii Społecznej „Nie hejtuję-motywuję”. I poczekać na sprzyjający czas. Dziś kampania pięknie się rozwija. Wchodzą kolejne gwiazdy do naszego projektu (m.in. Ania Wyszkoni, zespół Myslovitz). Ruszamy z drugą edycją warsztatów na temat hejtu w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Dostaliśmy patronat Ministerstwa Edukacji Narodowej. Poczułam więc, że jestem w stanie połączyć już te dwie aktywności i zająć się zarówno Kampanią jak i Forum. Co było zapalnikiem? Myślę, że chęć zrobienia podsumowania pierwszego roku naszej Kampanii. I porozmawiania o hejcie na żywo nie tylko z dziećmi, ale także z kobietami biznesu, które również doświadczają hejtu i mobbingu w swojej pracy.

Podczas Forum na scenie pojawią się różne panelistki, które będą omawiać różne zagadnienia dotyczące m.in hejtu w biznesie, mobbingu czy wypalenia zawodowego. Dlaczego akurat będziecie poruszać te tematy?

Bo to gorące tematy, na czasie. Media trąbią o depresji, wypaleniu zawodowym, mobbingu i hejcie. Nie znam osoby, która się z tym nie mierzy. Po pandemii jest jeszcze gorzej. Czas wreszcie zacząć głośno o tym mówić w środowiskach biznesowych. Statystyki dotyczące np. samobójstw wśród dzieci są zatrważające. Te dotyczące dorosłych – wcale nie lepsze. Powody dla których ludzie odbierają sobie dziś życie? To m.in. hejt, stany lękowe, depresja, zaburzenia adaptacyjne i negatywny wpływ social mediów.

Stopa bezrobocia w Polsce oscyluje w granicach 5 procent. Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują, że nadal mamy do czynienia z rynkiem pracownika i to firmy mają kłopot ze znalezieniem lojalnych i dobrze wykwalifikowanych pracowników. Stres, niepewna sytuacja polityczna, a także strach o jutro odbijają się na kondycji psychicznej pracowników. Już 52 proc. odczuwa wypalenie zawodowe. Mówi się nawet, że co drugi pracownik je odczuwa.

Według danych, opracowanych przez Departament Planowania, Analiz i Statystyki Głównego Inspektoratu Pracy, od 1 stycznia do 30 czerwca 2022 roku wpłynęły do Państwowej Inspekcji Pracy 1003 skargi dotyczące mobbingu. W roku 2021 było ich 2116, w 2020 roku – 1884, a w 2019 roku – 2085. Zdaniem Michała Murgabiego z platformy ePsycholodzy.pl, te dane nie oddają rzeczywistej skali zjawiska.

Dlatego podjęłam decyzję, że tymi zagadnieniami trzeba i warto się zająć podczas naszego forum, by budować świadomość wśród kobiet na temat tego, jak mogą radzić sobie z hejtem, mobbingiem czy wypaleniem. Gdzie szukać pomocy.

Nie zabraknie także gości specjalnych, wybitnych i cenionych ekspertów na wysokim poziomie. W jaki sposób dobierałaś takich gości?

Po prostu wykorzystałam swoje prywatne, wieloletnie relacje biznesowe.  Z Moniką Richardson czy zespołem Blue Cafe znamy się od lat. Wspieramy podczas wspólnych projektów. Są ambasadorami naszej kampanii NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ. Z radością przyjęli zaproszenie do udziału w Forum.

Ponadto zaprosiłam do grona Gości Specjalnych także dr Pawła Węgrzyna, psycholog biznesu Agnieszkę Zydroń oraz Ewę Trzecińską – Prezes Polskiej Izby Biznesowej we Włoszech. Fantastyczni eksperci w swojej dziedzinie. Opowiedzą o negatywnym wpływie hejtu na psychikę, nasze zdrowie, pracę, ale też opowiedzą o wypaleniu. Warto ich posłuchać.

goście specjalni Forum Kobiet

Takie Forum to nie tylko edukacja dla uczestników, to także wspaniały networking który przewidujesz. Jak uczestnicy mogą sie do niego przygotować?

Warto zabrać ze sobą swoje wizytówki, ulotki. Można rozdać uczestniczkom swoje katalogi reklamujące usługi. Wykupując z kolei jeden z pakietów partnerskich, można liczyć na inne dodatkowe korzyści i formy reklamy podczas forum. Stoiska wystawiennicze, ustawienie roll upów w auli, promocja logo na ściance sponsorskiej, wywiady na kilku portalach, statuetki, etc. Po szczegóły zapraszam pod adresem: info@idmedia.pl.

Podczas wydarzenia zostaną wręczone statuetki Inspiratorka roku – kim dla Ciebie jest kobieta, nosząca to miano?

Kobieta, która potrafi pociągnąć za sobą tłumy. Prawdziwa liderka. Po prostu…

Czego jeszcze możemy spodziewać się po Forum?

Inspirujących paneli dyskusyjnych, cudownej, luźnej atmosfery. Bez tego „sztywnego”, biznesowego klimatu. Fantastycznego grona kobiet, które przybywają do Łodzi z całej Polski. Zadbamy też o Wasze podniebienia i pyszne przekąski, a także słodkości od znanej z telewizyjnych występów w Pytaniu na Śniadanie – „Słodkiej Pani”, czyli Moniki Małkowskiej. Będzie zabawnie, motywująco, merytorycznie. Pragnę by kobiety wyszły z poczuciem, że to był wartościowy czas. Być może będący motorem do ważnych zmian w życiu.

Dziekuje za rozmowę.

Bilety: https://ekobilet.pl/?fbclid=IwAR0ga_bkTy8WhV6g_Bf8xFa9Bze-3V_I2YCLZBXG83eIB4W9XKUW43QAqpQ

Ilona Adamska

Wydawca, redaktor naczelna Imperium Kobiet, Law Business Quality, Szczypta Luksusu, W męskim kręgu, Be-Art, Planeta Kobiet. Właścicielka Agencji PR I.D. MEDIA. Autorka i pomysłodawczyni 16 projektów książkowych, prezes Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu. Twórczyni prestiżowych plebiscytów jak Lwice Biznesu czy Diamenty Kobiecego Biznesu.

Strona www: www.ikmag.pl, www.magazynlbq.pl, www.szczyptaluksusu.pl, www.planetakobiet.com.pl, www.wmeskimkregu.pl, www.be-art.pl

Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063485110000

Instagram: https://www.instagram.com/ilona.adamska/?hl=pl

Patronat medialny Warto Znać

Polub ten artykuł i podaj dalej!
fb-share-icon
Tweet 20
fb-share-icon20

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

https://www.facebook.com/wartoznacportal
https://www.linkedin.com/in/ewelina-salwuk-marko-339859152/
https://www.instagram.com/wartoznacbiznes/