5 powodów, dla których warto prowadzić bloga w sklepie internetowym
Działania marketingowe prowadzone dla Twojego sklepu internetowego nie uwzględniają prowadzenia bloga? To błąd. Stanowi on potężne narzędzie, które – jeśli zostanie w pełni wykorzystane – przyniesie Ci wymierne korzyści. Poznaj zatem 5 głównych powodów rozwiewających wątpliwości. Tyle wystarczy, by zmienić Twoje spojrzenie na prowadzenie bloga w sklepie internetowym.
Czy wiesz, że aż 92% specjalistów z zakresu marketingu uważa prowadzenie bloga za opłacalną inwestycję [źródło: Content Marketing Institute ]? Tyle osób nie może się mylić, dlatego warto wdrożyć to narzędzie do swoich działań.
Co daje prowadzenie bloga w sklepie internetowym?
Regularnie publikowane artykuły pomogą Ci odnotować większe zainteresowanie Twoją ofertą.
1. Lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania
Z pewnością masz świadomość tego, z czym wiąże się lepsza pozycja e-sklepu w wynikach wyszukiwania. Im wyżej pojawia się Twoja strona www w wyszukiwarce Google, tym większa szansa na dotarcie do klientów.
Blog firmowy pomoże Ci przebić się przez konkurencję i dotrzeć nawet do TOP 10. Dlaczego? Już dawno Google postawiło sobie za cel premiowanie tych stron internetowych, które dostarczają użytkownikom wartościowe treści. Obecnie dobre teksty mają jeszcze większe znaczenie niż kiedykolwiek – w związku z wprowadzeniem aktualizacji Helpful Content Update.
Kiedy roboty Google uznają, że dana treść, np. opublikowana na blogu, jest przydatna użytkownikom i wyczerpuje dany temat, sklep internetowy ma szansę wspiąć się wyżej w wynikach wyszukiwania.
2. Możliwość dotarcia do klientów na różnych etapach lejka zakupowego
Blog pomaga w dotarciu do klientów znajdujących się na pierwszym i drugim etapie lejka sprzedażowego. Chodzi o:
- budzenie świadomości – uświadomienie, z jakich rozwiązań mogą skorzystać w Twoim sklepie;
- wywoływanie zainteresowania – zachęcenie do bliższego poznania konkretnych rozwiązań, będących odpowiedzią na ich problemy.
Przykład. Gdy klient zastanawia się, jaki telefon do 500 zł wybrać, opublikowany na blogu artykuł w tym temacie może sprawić, że kupujący trafi do Ciebie, a nie konkurencji.
3. Poprawa świadomości marki
Rosnąca popularność zakupów online sprawia, że sklepy internetowe wyrastają niczym grzyby po deszczu. Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Sądowego, w Polsce zarejestrowanych jest ponad 54 tys. e-sklepów. W każdym miesiącu polski rynek e-commerce powiększa się średnio o niemal 350 nowych podmiotów. Jest więc z kim konkurować o uwagę i portfel klientów.
Oznacza to konieczność wzmocnienia świadomości marki – tak, aby konsument w ogóle wiedział o jej istnieniu. I tu z pomocą przychodzi blog firmowy, dzięki któremu – poprzez publikację wartościowych artykułów – można wspiąć się wyżej w wynikach wyszukiwania. A im lepsza pozycja, tym częstszy kontakt odbiorców z Twoim sklepem. Dzięki temu klient ma szansę „oswoić się” z marką, co sprzyja zapadaniu jej w pamięci.
4. Zbudowanie wizerunku jako eksperta
Czy wiesz, że na decyzję zakupową wpływa nie tylko cena? Aż 41% badanych wskazuje zaufanie do marki jako jeden z kluczowych czynników [źródło: KPMG International – raport Consumers and the new reality].
Aby je zdobyć, warto zacząć prowadzić bloga w sklepie internetowym. Dzięki publikacji wartościowych artykułów – takich, które pomagają rozwiać wątpliwości, wyjaśnić różnice między produktami itp. – masz szansę zdobyć miano eksperta. A to już krok do tego, aby uzyskać zaufanie konsumentów.
5. Zwiększenie sprzedaży
Czy wiesz, że nawet 47% kupujących przegląda bloga firmowego przed podjęciem decyzji zakupowej [źródło: Demand Gen Report]? Właśnie z tego powodu wielu sprzedawców internetowych wykorzystuje to narzędzie do prezentowania i promowania produktów dostępnych w ofercie.
Ty jednak nie ograniczaj się wyłącznie do tych działań. Artykuły blogowe wcale nie muszą być „recenzjami” produktów. Kiedy będą dopasowane do zainteresowań klientów na różnych poziomach lejka zakupowego, mogą – krok po kroku – zaprowadzić kupujących do koszyka w Twoim sklepie. Będzie to skutkować zamknięciem transakcji.
Blog w sklepie internetowym = większe zyski?
Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, większa świadomość marki, wizerunek eksperta i większa sprzedaż – to główne powody, dla których warto prowadzić bloga w sklepie internetowym. Są to jednocześnie czynniki, które zwiększają szansę na osiągnięcie wyższych zysków z prowadzonego biznesu.
Czy teraz już wiesz, dlaczego aż tylu marketerów bazuje na możliwościach, jakie przynosi prowadzenie bloga firmowego? Oczywiście to, czy Ty w pełni wykorzystasz jego potencjał, zależy od częstotliwości i jakości publikowanych treści. Aby blog firmowy otworzył przed Tobą drogę do potencjalnych klientów, musisz pamiętać o dostarczaniu tekstów powstających wyłącznie z myślą o potrzebach kupujących.
O czym pisać? Blog firmowy jest dobrym miejscem do:
- prezentowania cech i atutów produktów dostępnych w ofercie (jednak bez przesadnej reklamy);
- porównywania kilku produktów;
- publikowania poradników powiązanych z oferowanym asortymentem (z uwzględnieniem kolejnych etapów lejka zakupowego);
- publikowania artykułów eksperckich, uwzględniających tematy związane z branżą.
Pamiętaj! Na blogu firmowym publikuj to, co klienci chcą przeczytać. Jeśli zaczniesz tworzyć treści uwzględniające wyłącznie to, co chcesz powiedzieć, zmarnujesz swoje szanse.
Izabela Gorzkowska
Założycielka i Head of Content w Sago Media – agencji copywriterskiej zajmującej się tworzeniem tekstów pozwalających na prowadzenie skutecznych kampanii marketingowych online. Z branżą związana od ponad 13 lat. Pasję do pisania odkryła przez przypadek i postanowiła połączyć ją z pracą. Ma na swoim koncie setki napisanych tekstów z różnych branż, m.in. finansowej, medycznej, motoryzacyjnej, reklamowej, parentingowej.
STRONA WWW: https://sagomedia.pl
FACEBOOK: https://facebook.com/sagomedia/