fbpx

Dobrze napisane teksty są fundamentem biznesu w dzisiejszych czasach

Żyjemy w czasach, gdy firma musi być widoczna w Internecie. Bez względu na rodzaj działalności i wielkość przedsiębiorstwa, każda firma potrzebuje dobrze napisanych tekstów w celu skutecznej i efektywnej promocji usług i produktów online. Polecana content writerka i copywriterka SEO zdradza sekrety tworzenia skutecznych treści pisanych dla firm.

Teksty jako element budowania marki online

Treści na stronę, social media, odpowiadanie na maile, przesyłanie ofert, newslettery, artykuły promocyjne w prasie drukowanej i na portalach online czy prowadzenie firmowego bloga – to jedynie kilka przykładów komunikacji pisemnej w każdej firmie. Okazuje się, że prowadzenie biznesu jest bezpośrednio powiązane ze zdolnością rozumienia informacji, które czytamy oraz działania na ich podstawie. Właśnie dlatego tak istotnym – choć często pomijanym – elementem budowania silnej marki online, która może odgrywać kluczową rolę w sukcesie firmy, są odpowiednie treści. Dobrze napisane teksty to niesamowity sposób na wzbudzenie zainteresowania firmą czy zachęcenie do skorzystania z oferty.

Treści dopasowane do wyszukiwarek

Słowa kluczowe to potencjalne frazy, na które klient może znaleźć Twoją markę online. Sekretem skuteczności tekstów SEO jest dostosowanie ich optymalnej ilości do długości tekstów. Są one absolutnie niezbędne i mogą stanowić istotny element budowania świadomości marki. Zwiększając ilość i różnorodność słów kluczowych, realnie wpływasz na poprawę rankingów w wyszukiwarkach.

Im więcej dobrze napisanych treści na stronie (treść to nie tylko teksty na stronie głównej czy w zakładkach, ale także opisy kategorii i produktów) oraz firmowym blogu, tym bardziej poprawi się SEO twojej strony. W efekcie wpłynie to na rozpoznawalność marki, a co za tym idzie, ilość nowych klientów.

Atrakcyjna treść na stronie odpowiednio dopasowana do potrzeb potencjalnych klientów przekłada się na większą ilość osób, do których dotrzesz. Przemyślany copywriting SEO dla firm generuje zainteresowanie marką, pokazuje, że jesteś liderem i ekspertem w swojej dziedzinie, dzięki dostarczaniu wysokiej jakości informacji. A to wzbudza zaufanie do Twojej firmy.

Najlepsze teksty dostarczają czytelnikowi niezbędnych informacji

Ludzie korzystają z Internetu, ponieważ poszukują odpowiedzi na różnorodne pytania lub wiedzy. Odpowiednio skonstruowane artykuły dostarczają im niezbędnych informacji. Są podzielone na akapity, optymalnie nasycone słowami kluczowymi i posiadają dobrze oznaczone nagłówki. Powstały w taki sposób, aby z łatwością wyłuskać z nich potrzebne informacje.

Tekst pisany doskonale zwiększa sprzedaż produktów i usług

Ludzie potrzebują szczegółowych informacji do podjęcia decyzji o zakupie, szczególnie jeśli mają wydać większą sumę pieniędzy. Fakt ten sprawia, że teksty pisane stają się nieocenione. Powinny jednak wyjaśniać funkcje i zalety produktu albo efekty skorzystania z usługi. Odpowiednio przygotowany opis produktu lub usługi jest dokładnie tym, czego potrzebujesz, aby zwiększyć szansę na sprzedaż.

Sekrety pisania skutecznych tekstów dla firm

W świecie biznesu umiejętność pisania jest absolutnie niezbędnym narzędziem budowania marki. Oprócz kreatywnych opisów produktów poprzez wszystkie treści na stronie internetowej oraz prowadzenie firmowego bloga – kreatywne pisanie pozwala zdobywać nowych klientów oraz zwiększać sprzedaż produktów i usług. Poznaj sprawdzone patenty – niezbędne składniki skutecznych tekstów dla firm, które poprawią treści na twojej stronie, a w efekcie przeniosą Twój biznes na wyższy poziom.

1. Przekonujący i zachęcający nagłówek

Mocny i dostarczający konkretnych informacji nagłówek to absolutna podstawa. Moim zdaniem powinien zawierać słowa kluczowe. Pamiętaj, że ludzie chcą czytać teksty, które czegoś ich nauczą albo dostarczą poszukiwanych informacji.

2. Określona grupa odbiorców

Trudno jest przygotować dobrej jakości tekst, jeśli nie masz pojęcia, do kogo ma być skierowany. Trzeba go napisać z myślą o konkretnej grupie odbiorców. Absolutnie nie musisz go tworzyć dla wszystkich. Pisząc ten artykuł, moją grupą docelową byli właściciele firm oraz osoby z działu marketingu, czyli ludzie, którzy mogą być zainteresowani pisaniem skutecznych tekstów w celu promocji czy budowania świadomości marki.

3. Przejrzystość

Jedna z moich klientek miała na swoim blogu artykuły, które przypominały swoją budową wiersz. Natomiast na wielu stronach i blogach firmowych dostrzegam brak umiejętności tworzenia przejrzystych i odpowiednio zbudowanych tekstów. Pisząc o produkcie lub usłudze, musisz jasno przekazywać wiedzę bez używania skomplikowanych sloganów i terminów, które mogą zniechęcić czytelnika. Również podzielenie tekstu na mniejsze nagłówki, koniecznie rozdzielone śródtytułami wpływa na łatwość odbioru tekstu przez czytelnika i jest niezbędne, by tworzyć skuteczne treści dla firm. Stosowanie prostego i zrozumiałego języka (również krótsze zdania) mają większe współczynniki czytelności. Prościej ujmując, pisanie angażujących treści polega na używaniu języka, który zrozumieją i docenią konkretni odbiorcy.

4. Zasady SEO

Pozycjonowanie, czyli tajemnicze zasady SEO, oznaczają optymalizację tekstu pod kątem wyszukiwarek. Celem tego działania jest pomoc w przyciągnięciu ruchu do twojej strony. Odpowiednie słowa kluczowe i zastosowanie zasad SEO to świetny sposób zdobywania klientów. A dobrze napisane teksty czy oferta biznesowa po zaindeksowaniu w wyszukiwarkach przyciągają realnych klientów. Doświadczam niemal każdego dnia, ponieważ klienci „sami do mnie trafiają” poprzez mojego bloga.

5. Unikalny głos marki

Zastanawiasz się czasem, dlaczego niektóre marki wyróżniają się swoimi treściami bardziej niż inne? Choć wpływa na to wiele różnych czynników, to większość powiązana jest z osobowością marki. Wiedząc, dla kogo piszesz i co angażuje twoich czytelników, możesz przygotowywać spójne treści. Intrygującym rozwiązaniem jest opracowanie indywidualnego sposobu mówienia o marce, który wpływa na emocje lub zmysły.

6. Wiedza, której poszukują czytelnicy

Ludzie poszukują konkretnych wskazówek, informacji i wiedzy na różne tematy. Dlatego, zanim jeszcze zaczniesz pisać tekst, sprawdź w wyszukiwarkach, czego poszukują twoi potencjalni czytelnicy. I daj im potrzebną wiedzę oraz praktyczne wskazówki. To absolutnie niezwykły patent, który sprawi, że czytelnicy powrócą na Twoją stronę.

7. Zatrudnij profesjonalnego content writera lub copywritera SEO

Nie każdy musi umieć pisać skuteczne teksty. Wielu moich klientów ma inne, niezwykłe i niesamowite talenty. Umiejętności komunikacyjne są niezbędne do odniesienia sukcesu w biznesie. Skuteczny copywriter logicznie przekazuje informacje oraz wpływa na emocje, by zachęcić do określonej czynności – wysłania maila, kontaktu telefonicznego z firmą, zapisu na newsletter czy zakupu produktu lub usługi.

Wiele osób zwierza mi się, że pisanie treści jest dla nich trudne albo znajdujące się na ich stronie teksty nie robią tego, co powinny. Oznacza to, że nie przyciągają i nie angażują potencjalnych klientów, a w efekcie nie sprzedają.

Copywriting jest dla mnie ekscytującą podróżą. Pasją, którą mogę rozwijać, doskonalić i praktykować będąc mamą.

  • Szukasz sposobów, by wyróżnić swoją firmę?
  • Chcesz, aby sprzedaż produktów lub usług wzrosła?
  • Budujesz świadomość marki lub zależy Ci na jej wzmocnieniu?
  • Potrzebujesz treści pisanych dla swojego biznesu?

Z przyjemnością zdejmę z Twoich barków ciężar pisania tekstów dla Twojego biznesu.

Renata Zielezińska

Content writerka, copywriterka SEO, blogerka, biznes mama prowadząca popularny kobiecy blog lifestylowy SposobyNaZycie.pl inspirowany codziennym życiem i doświadczeniami oraz najpopularniejsza w Polsce redaktor kosmetyczna prowadząca magazyn TrustedCosmetics.pl.

Pracując w pięknie urządzonym gabinecie w domowym zaciszu z pasją i radością łączę obowiązki zawodowe i rodzicielskie z rozwijaniem własnej firmy. Pisanie to moja pasja od lat, która daje mi mnóstwo satysfakcji i przyjemności. Sprawia, że nieustannie doskonalę swoje rzemiosło i zdobywam umiejętności, by każdego dnia przygotowywać najlepsze teksty na zamówienie dla firm. A jako copywriterka freelancerka pracuję już 10 lat.

Kontakt:

Blog: https://www.sposobynazycie.pl/

Magazyn kosmetyczny: https://www.trustedcosmetics.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/sposobynazyciepl/

Instagram: https://www.instagram.com/sposobynazycie.pl

Polub ten artykuł i podaj dalej!
fb-share-icon
Tweet 20
fb-share-icon20

One thought on “Dobrze napisane teksty są fundamentem biznesu w dzisiejszych czasach

  • 24 maja 2022 o 12:03
    Permalink

    Polecam usługi Pani Renaty! Korzystam od wielu lat. Zawsze najwyższej jakości i dostarczone na czas!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

https://www.facebook.com/wartoznacportal
https://www.linkedin.com/in/ewelina-salwuk-marko-339859152/
https://www.instagram.com/wartoznacbiznes/