fbpx

Marka osobista w branży marketingu sieciowego

Pierwsze firmy marketingu sieciowego zawitały do Polski we wczesnych latach 90-tych. Wówczas współpracownicy budowali swoje biznesy w sposób tradycyjny czyli stacjonarnie. Budowa biznesu czyli poszukiwanie klientów oraz współpracowników do zespołu polegała przede wszystkim na spotkaniach  face to face z drugim człowiekiem. Liderzy często przejeżdżali tysiące kilometrów miesięcznie, po to, aby móc spotkać się z zainteresowanymi osobami i zaproponować im swój biznes. Nie mieli innej możliwości, ponieważ trochę czasu minęło, zanim zawitał do nas wszechobecny internet. Rozmowy telefoniczne, to niestety nie było to samo, ponieważ trudnością było pokazanie produktu, jego zalet czy pokazanie możliwości biznesowych.

Potem w naszych domach zaczął pojawiać się internet i to dał on możliwość rozszerzenia biznesu, chociażby o kontakty z ludźmi, którzy byli oddaleni od nas. Ja sama wykorzystałam tę możliwość jako jedna z pierwszych w Polsce w 2004 roku, kiedy to właśnie największe swoje sukcesy odniosłam budując biznes marketingu sieciowego w pełni wykorzystując internet, ale uwaga wtedy jeszcze nie było mediów społecznościowych.

Internet jako idealne narzędzie

Jak to jest obecnie? Teraz w dalszym ciągu są osoby, które nie chcą, nie lubią lub nie umieją pracować przez internet i nadal pracują stacjonarnie, ale są też osoby, które pracują hybrydowo wykorzystując jedną i drugą możliwość. Jednak chciałabym tu zwrócić uwagę przede wszystkim na tych, którzy internet traktują jako jedyne wybrane przez nich narzędzie do budowania swoich biznesów.

Wykorzystanie mediów społecznościowych

Współpracownicy różnych firm marketingu sieciowego wykorzystują media społecznościowe do znalezienia klientów oraz współpracowników do swoich zespołów. Piszą posty, robią różnego rodzaju działania ale jest jeden problem. Nie rozumieją, na czym tak naprawdę polega budowa swojego biznesu poprzez media społecznościowe. Po jakimś czasie tracą chęci i motywację, bo nie widzą żadnych efektów swojej pracy, a na koniec część z nich rezygnuje z marketingu sieciowego twierdząc, że to nie jest dla nich albo, że w tym biznesie zarobić się nie da. Część z nich, trafia do mnie prosząc o pomoc i wskazanie co robią źle i co powinni zrobić, aby zacząć korzystać z możliwości jakie daje bycie w mediach społecznościowych.

I tu zaczyna się nauka. Nie mieli efektów, ponieważ nie potrafili wybudować swojej marki osobistej.

Budowanie marki osobistej polega na tym, że kreujemy siebie, wyznaczamy swoją strategię, cele i wdrażamy nasze działania  w mediach społecznościowych aby dojść do wyznaczonego celu czyli osiągnięcia sukcesu.  W tym przypadku sukces, to zebranie wokół siebie społeczności, która będzie chciała być przy nas, czekać na nasze posty, wiadomości, transmisje na żywo i w efekcie doprowadzimy do tego, że będą chcieli z nami współpracować lub kupować nasze produkty.

Budowanie marki osobistej polega na tym, że kreujemy siebie, wyznaczamy swoją strategię, cele i wdrażamy nasze działania  w mediach społecznościowych aby dojść do wyznaczonego celu czyli osiągnięcia sukcesu.

Trzeba tu jednak wiedzieć, że sukces taki osiągniemy tylko i wyłącznie dobrze zaplanowaną strategią, a przede wszystkim systematyczną i ciągłą pracą z nastawieniem, że przynieść to może nam ogromne rezultaty ale nie będzie łatwo.

Błędy marketingu sieciowego

Bardzo częstym błędem osób w marketingu sieciowym jest to, że np. w swoich postach mówią „do wszystkich”. Uważają oni, że ich produkty są dla wszystkich i każdy powinien skorzystać z możliwości biznesowych, ponieważ przecież wszyscy lubią zarabiać. Jednak są w błędzie. Nie każdy chce korzystać z takich produktów i nie każdy potrzebuje dodatkowego dochodu. Efektem mówienia „do wszystkich” jest mówienie „do nikogo”. Ich działania nie przynoszą efektów, ponieważ nie mają zidentyfikowanych odbiorców czyli grupy docelowej, która rzeczywiście mogłaby być zainteresowana produktami lub współpracą. W każdej branży, od grupy docelowej zaczynamy działania marketingowe i w budowaniu biznesu marketingu sieciowego online, również tak powinno być co bardzo skraca drogę wielu prób, błędów i czasu działań bez efektów.

Tego trzeba się nauczyć

W obecnej chwili coraz więcej osób jest świadomych tego, że działania w mediach społecznościowych po prostu trzeba się nauczyć i tak też robią. Uczą się chociażby od takich osób jak ja i wykorzystują wiedzę w swoich biznesach. Znam już bardzo wielu liderów marketingu sieciowego, którzy pracując tylko i wyłącznie poprzez internet, budują zespoły jak i pozyskują klientów na całym świecie. Uczą swoją społeczność, dają wartość, pokazują jak może wyglądać taki biznes, jak można pracować a jednocześnie bawić się i jak można zmienić swoje życie, dzięki marketingowi sieciowemu.

Budowanie marki osobistej, to też bycie na czasie, wykorzystywanie nowych narzędzi, nowych możliwości, kształcenie się i obserwowanie swojej społeczności tak, aby być zawsze kilka kroków przed nią dając jej wartość. Nie musisz być ekspertem w budowaniu biznesu marketingu sieciowego, aby stworzyć swoją markę osobistą, która ściągnie społeczność do Twojego biznesu. Jeżeli jesteś osobą autentyczną, mającą jakieś pasje, umiejętności, czytasz książki, rozwijasz się i zmieniłaś lub zmieniasz swoje życie to na tym możesz zbudować swoją markę osobistą. Pomyśl jaką wartość możesz dać innym, zaplanuj swoją strategię i działaj, ponieważ przyszłość to właśnie internet i media społecznościowe, a świat stoi przed Tobą otworem i nie ma żadnych granic.

Agnieszka Kruk

Coach, doradca budowania marki osobistej i biznesu online.

Strona: www.agnieszkakruk.pl

Facebook: https://www.facebook.com/AgnieszkaKrukPL 

kom. 607-122-636

Polub ten artykuł i podaj dalej!
fb-share-icon
Tweet 20
fb-share-icon20

Jeden komentarz do “Marka osobista w branży marketingu sieciowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

https://www.facebook.com/wartoznacportal
https://www.linkedin.com/in/ewelina-salwuk-marko-339859152/
https://www.instagram.com/wartoznacbiznes/