Strona internetowa, pomimo ciągłego postępu technologii, wciąż jest główną wizytówką firmy w internecie. Decydując się na działania marketingowe powinniśmy przede wszystkim pomyśleć o witrynie www. Jaka powinna być taka strona?
Estetyka oraz funkcjonalność to dwie kwestie, które nie mogą zostać pominięte podczas projektowania strony. Wielu z nas jest wzrokowcami, dlatego bardzo ważne jest pierwsze wrażenie. Niemniej jednak, wygląd strony należy dopasować do całej marki, tak aby stworzyć spójną całość z wizerunkiem firmy.
Chcąc dobrze wyglądać w sieci musimy rozważyć czy bardziej zależy nam na funkcjonalności czy designie.
Wiele zależy od oczekiwań, ale najlepszym wyjściem jest znalezienie złotego środka pomiędzy jednym i drugim. Pierwsze strony internetowe tworzyły czarne tło oraz kod, który dla wielu użytkowników stanowił wielką niewiadomą. Dzisiejsza witryna www powinna nie tylko mieć ładną oprawę graficzną, ale przede wszystkim powinna stanowić źródło przydatnych informacji dla potencjalnego klienta. Dobrze stworzona strona to taka, która jest użyteczna. Jeśli osoba przeglądająca stronę znajdzie informacje, które ją interesują będzie zadowolona i chętnie wróci na nią ponownie.
Dzisiejsza witryna www powinna nie tylko mieć ładną oprawę graficzną, ale przede wszystkim powinna stanowić źródło przydatnych informacji dla potencjalnego klienta.
Podczas projektowania strony musimy odpowiedzieć sobie na istotne pytania, które pozwolą nam stworzyć odpowiednie treści.
Przykładowo strony dotyczące poważnych branż, takich jak radca prawny, lekarz czy ubezpieczyciel finansowy, powinny zawierać odpowiednio dobrane fonty oraz grafiki. Kształty, style, motywy powinny być spójne, aby wzbudzić zaufanie klienta oraz budować pozytywne odczucia. Branże bardziej kreatywne mogą zobrazować swój styl poprzez dobranie odpowiedniej kolorystyki oraz motywów.
W każdym projekcie powinien panować ład i porządek, chaos zaburzy odbiór strony. Strona powinna być intuicyjna, dlatego należy zadbać o odpowiednie rozmieszczenie zakładek i bloków. Po wybraniu odpowiedniej kategorii strona musi przechodzić do miejsca, w którym znajdują się potrzebne informacje. Teksty na stronie powinny być krótkie i zarazem szczegółowe. Nikt nie będzie chciał czytać długich wywodów aby znaleźć odpowiedź na samym końcu. Zarówno tekst jak i zdjęcia powinny tworzyć jednolitą całość, aby niepotrzebnie nie odciągać uwagi użytkownika.
Dziedziną, która zajmuje się projektowaniem doświadczeń nazywamy UX Design.
To nic innego jak proces dopasowania całej strony internetowej tak, aby jej odbiór wzbudzał zaufanie oraz pozytywne odczucia u odbiorcy, jednocześnie zachowując funkcjonalność oraz użyteczność witryny. Aby dobrze zaprojektować stronę musimy skupić się na grupie docelowej. Jeśli określimy grupę klientów, do której chcemy kierować ofertę, uda się stworzyć stronę pozytywną dla przyszłego konsumenta.
Zastanawiając się co jest ważniejsze – funkcjonalność czy estetyka, nie możemy jednoznacznie udzielić odpowiedzi.
Warto do każdego projektu podejść indywidualnie, określając cel na którym najbardziej nam zależy. Czasem warto postawić na wyraziste kolory, aby wzbudzić od razu zainteresowanie konsumenta, a czasem wybór prostych, ale stylowych rozwiązań będzie najlepszy.
Kluczem do sukcesu jest odpowiednie wyczucie. Całość powinna być nietuzinkowa przy jednoczesnym zachowaniu elegancji i nowoczesnego stylu, a także intuicyjności i przejrzystości.
Ewelina Jurczyńska
Właścicielka agencji marketingowej Papillon Media, dynamicznie rozwijającej się firmy, która daje klientom najwyższą jakość usług za bardzo dobrą cenę. Jest to możliwe dzięki innowacyjnej formie pracy zdalnej najlepszych specjalistów z całej Polski. Poza agencją marketingową prowadzi dwa portale dla kobiet: modnaczestochowa.pl i ekobietki.pl. Prywatnie miłośniczka aikido, kultury dalekiego wschodu, książek i długich spacerów na łonie natury.