Podsumowanie biznesowe przedsiębiorców 2023
Końcówka roku to czas refleksji i planowania, zarówno dla jednostek, jak i przedsiębiorstw. Dla firm, podsumowanie roku biznesowego staje się kluczowym narzędziem, pozwalającym na ocenę osiągnięć, identyfikację obszarów do poprawy i opracowanie strategii na kolejne miesiące. W tym kontekście, przewagi konkurencyjne, efektywność operacyjna, zadowolenie klientów, czy strategie marketingowe stają się tematami głównymi podczas analizy. Podsumowanie biznesowe roku to kluczowy proces dla każdej firmy i marki osobistej, niezależnie od jej wielkości czy branży. Jest to ważny element strategii zarządzania, który przynosi liczne korzyści. Podsumowanie biznesowe roku to nie tylko refleksja nad przeszłością, ale przede wszystkim solidna baza do budowania przyszłości firmy. Daje klarowny obraz sytuacji, pomaga dostosować strategie do zmieniających się warunków rynkowych i zwiększa szanse na długotrwały sukces. Jak podsumowują swój rok przedsiębiorcy? Przeczytaj poniżej.
Dlaczego warto poświecić czas na podsumowanie ubiegłego roku?
Podsumowanie roku pozwala dokładnie ocenić, jakie działania i strategie były najbardziej efektywne. Pozwala to zidentyfikować, co przyniosło pozytywne rezultaty, a co wymaga poprawy. Dzięki temu, łatwiej jest nam zaplanować strategie działania, jak i budżet na kolejny rok. Planowanie długoterminowe oparte na solidnej analizie jest kluczowe dla trwałego rozwoju firmy. Analiza danych z minionego roku umożliwia zidentyfikowanie trendów i wzorców w działalności firmy. To cenne informacje, które mogą być wykorzystane do lepszego zrozumienia rynku i dostosowania strategii do zmieniających się warunków. Podsumowanie roku dostarcza solidnych danych do podejmowania świadomych decyzji. Zarządzanie na podstawie rzetelnych informacji zwiększa szanse na sukces i minimalizuje ryzyko błędnych posunięć.
Analiza informacji zwrotnych od klientów pozwala na dostosowanie produktów i usług do ich oczekiwań. Zadowoleni klienci są bardziej skłonni pozostać lojalni i polecać firmę innym. Przejrzystość i skrupulatność, zwiększają zaufanie zarówno wśród pracowników, jak i klientów. To buduje kapitał społeczny firmy i wpływa na jej reputację. Rozpoznanie potencjalnych zagrożeń pozwala na skuteczniejsze zarządzanie ryzykiem. Przygotowanie na różne scenariusze minimalizuje szanse na nieprzewidziane straty.
Świadomość osiągnięć i sukcesów motywuje zespół do dalszej pracy. Podsumowanie pozytywnych aspektów działalności firmy buduje poczucie wspólnej odpowiedzialności za sukces organizacji.
Jak wykonać podsumowanie biznesowe 2023 roku?
Analiza minionego roku może dostarczyć cennych wskazówek i perspektyw na przyszłość. Poniżej znajdziesz 10 kluczowych obszarów do dokładnego zbadania i przeanalizowania.
1. Kalendarz
Sprawdź swój cały kalendarz. Ten drukowany czy online. Zobacz co udało Ci sie zrealizować, a co nie wyszło. Może znajdziesz coś o czym zapomniałeś i warto ponownie do tego wrócić.
2. Wyniki finansowe
Najważniejszym krokiem jest ocena wyników finansowych. Przeanalizuj przychody, koszty, zyski i straty. Porównaj je z poprzednimi latami, aby zidentyfikować trendy i ewentualne nieprawidłowości.
3. Działania Marketingowe i PRowe
Prześledź skuteczność działań marketingowych. Ocen skuteczność kampanii reklamowych, akcji promocyjnych i obecności online. Sprawdź, co przyniosło najlepsze rezultaty i dlaczego. Zwróć uwagę na działania PRowe. Przeanalizuj wszystkie artykuły, wywiady itp. oraz całą komunikacje.
4. Satysfakcja klienta
Zbierz informacje zwrotne od klientów. Badania satysfakcji klienta mogą dostarczyć cennych wskazówek dotyczących jakości produktów lub usług, obsługi klienta i ogólnej reputacji firmy.
5. Efektywność zespołu
Analizuj wydajność zespołu pracowniczego. Sprawdź, czy cele zostały osiągnięte, a pracownicy są zadowoleni. Przemyśl, czy istnieje potrzeba szkoleń czy restrukturyzacji zespołu.
6. Technologie i innowacje
Zbadaj, czy firma nadąża za postępem technologicznym. Ocen efektywność stosowanych narzędzi i systemów. Zastanów się nad ewentualnymi inwestycjami w nowe technologie.
7. Zarządzanie ryzykiem
Przemyśl, czy strategie zarządzania ryzykiem były skuteczne. Zidentyfikuj potencjalne zagrożenia i przygotuj plany zarządzania nimi w przyszłości.
8. Cele i strategie na przyszłość
Na podstawie analizy dotychczasowych osiągnięć, sformułuj cele i strategie na przyszłość. Określ, jakie kroki należy podjąć, aby poprawić wyniki i utrzymać rozwój firmy.
Podsumowanie
Podsumowując, dokładna analiza biznesowa zakończonego roku dostarcza solidnej podstawy do opracowania planów na przyszłość. Staranność w analizie kluczowych obszarów biznesu pozwoli unikać błędów, wykorzystywać sukcesy i dostosowywać strategie do zmieniających się warunków rynkowych.
Jak podsumowują 2023 rok przedsiębiorcy?
Nie ma lepszego sposobu na zrozumienie dynamiki działalności firmy niż posłuchanie przemyśleń samych przedsiębiorców. W tym artykule skupimy się nie tylko na krokach niezbędnych do przeprowadzenia kompleksowego podsumowania roku, ale także na doświadczeniach i wypowiedziach przedsiębiorców, którzy podzielą się swoimi refleksjami na temat minionych dwunastu miesięcy. Jako inspiracja i źródło cennych wniosków, ich głosy dodadzą wymiar praktyczny do analizy, pokazując, jak teoretyczne koncepcje przekładają się na realne wyzwania, porażki i sukcesy biznesowe. Przekroczmy więc próg minionego roku razem z przedsiębiorcami, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami, wnioskami i perspektywami na temat podsumowania roku biznesowego. Wchodząc w narrację sukcesów i wyzwań, odkryjmy, jakie lekcje mogą być cenną inspiracją dla innych przedsiębiorców, dążących do rozwoju i sukcesu w biznesie.
Iwona Czugajewicz
Kobieta przedsiębiorcza, sukcesu, świadoma swoich wyborów i wartości. Certyfikowana Księgowa i CFO z wieloletnim doświadczeniem. Od 20 lat z sukcesem prowadzi i rozwija własną markę – biuro rachunkowe RABAT świadczące usługi rachunkowo-podatkowe dla przedsiębiorców polskich i zagranicznych. Inspirująca kobieta biznesu według rankingu 21 inspirujących Kobiet biznesu. Ambasadorka marki Senelle.
W tym roku wprowadziłam kilku klientów i marek zagranicznych na rynek polski (m.in marka CANDY POP). Pomogłam im w ich ekspansji m.in poprzez stworzenie pełnych struktur organizacyjnych i finansowych (rachunkowo-podatkowych) oraz wzięłam pełną odpowiedzialność za ich sprawy finansowe. Zostałam wyróżniona w Rankingu 21 Inspirujących Kobiet Biznesu jako jedyna z branży rachunkowo-podatkowej ( w kwietniu 2023 roku). Zostałam zaproszona jako Kobieta biznesu i Kobieta sukcesu do bycia ambasadorką marki Senelle (polska marka kosmetyków naturalnych, wegańskich) dedykowanych dla kobiet świadomych swojej wartości i wyborów. Ponadto pozyskałam kolejnych klientów przez rekomendacje moich obecnych klientów i partnerów biznesowych, co jest niezwykle cenne, ponieważ nigdzie się nie pozycjonuje. Mam tę satysfakcję, że klienci ufają i doceniają moją markę przez polecanie mojej osoby. Mam za sobą udział w kilku projektach dotyczących przedsiębiorczości kobiet, równości płac (m.in. organizowany przez Business Center Club Kobiety) wiele z nich także wspierałam. Nie poniosłam żadnej porażki biznesowe, jedyne co to może niezbyt wiele czasu na odpoczynek.
Paulina Grajek
Prezeska agencji PR od 2005, specjalistka public relations, kreatorka wizerunku.
Mój tegoroczny sukces to podjęcie kilku ważnych decyzji. Decyzji, które wiązały się z dużymi obawami i wyjściem ze strefy komfortu. Poczułam się zmęczona dotychczasową formą mojej pracy, nie samą pracą bo uwielbiam to czym się zajmuję, ale jej formą. Moim marzeniem był bardziej swobodny czas pracy i brak biura, postawienie na moją osobę i wiedzę a nie na „posiadanie” agencji, pracowników na etacie. Obawiałam się reakcji klientów, kiedy postanowiłam zrezygnować z biura w prestiżowym miejscu w centrum Warszawy (gdzie rezydowałam zmieniając od czasu do czasu adres od 2005 roku) decydując się na pracę zdalną wspierana podwykonawcami. Czułam, że tak będzie dla mnie lepiej, także dla mojej kreatywności, którą zjadał brak czasu. Obawy okazały się bezpodstawne, mam tych samych klientów i obsługuję ich z domu lub z licznych podróży na jakie mogłam sobie już pozwolić. W końcu praca zdalna możliwa jest z każdego miejsca na świecie. Zamiast pracowników mam zdalną asystentkę i inne samodzielnie działające osoby, które mnie wspierają w projektach.
Zaliczyłam tylko jedną. Taką samą jak w poprzednim. Nie zaufałam w pełni mojej biznesowej intuicji i zdecydowałam się na projekt z firmą, z którą od początku nie czułam chemii. Współpraca była dla mnie bardzo trudna, odbiegała mocno od moich standardów. Z zaciśniętymi zębami ją zakończyłam wywiązując się ze wszystkich zadań. Na szczęcie był to dość krótki projekt a ja mam teraz drugą już lekcję do odrobienia. Już wiem, że jeśli czuję, że mi z kimś nie po drodze, to mam tego nie brać i koniec. Niezależnie od tego jak bardzo intratny wydaje się to projekt. Intuicja mnie zwykle nie myli, albo może to jest po prostu wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu firmy i we współpracy z wieloma różnymi osobami.
Monika Brzózka
CFO, Interim Managerka, Mentorka, Mówczyni TEDx
Symbolem 2023 roku jest dla mnie Czerwona Kropka, na której stanęłam wygłaszając mowę na TEDx Warsaw Women. Trzycyfrowa ilość zgłoszeń była bliska liczbie na widowni konferencji. Idea, którą uznałam za wartą rozpowszechnienia jest niszowa, para się nią 21 osób w Polsce, a 350 na świecie. Wyzwaniem było takie opowiedzenie o sieciach widmo zabijających zwierzęta w morzach i ocenach, które będzie zrozumiałe dla osób nienurkujących. Znalezienie obrazów pozwalających widowni na wyobrażenie sobie tego co się dzieje pod wodą. Pokonałam strach przed wystąpieniami publicznymi – to było moje pierwsze w życiu. Sprostałam niełatwym wytycznym konwencji TEDx. Proces twórczy i przygotowania były bardzo wymagający i nie zakończyłby się sukcesem bez ogromnego zaangażowania mojej Mentorki Alicji Trojanowskiej-Laskowskiej. Ta współpraca była interesująca również z innego powodu – po kilku latach w roli mentorki wróciłam do bycia uczennicą – to było odświeżające. A wystąpienie na TEDx Warsaw Women to doświadczenie jedyne w swoim rodzaju – ogromna satysfakcja i zastrzyk pozytywnej energii. Postanowiłam rozwinąć skalę swojego biznesu podejmując się równolegle dwóch projektów z obszaru Interim Management. Doświadczyłam na własnej skórze, że ten model skalowania biznesu nie działa w przypadku usług świadczonych osobiście. Ograniczeniem jest w tym przypadku ilość czasu, którą mogłam poświęcić każdemu z projektów. Podjęte zobowiązanie odbiło się na moim zdrowiu, co z kolei miało przełożenie na terminowość wykonanych usług. Wyzwaniem było uświadomienie klientom, że nie są jedynymi. Żadna z umów nie zobowiązywała mnie do wyłączności, jednakże klienci konsekwentnie wypierali ten fakt. Ustalanie kalendarza spotkań pozwalającego na współpracę z pracownikami obu przedsiębiorstw w ich godzinach pracy nie zawsze się udawało. Wymagało precyzyjniejszego niż zazwyczaj planowania, że o żonglowaniu priorytetami nie wspomnę. Wyczerpujące doświadczenie, nie planuję go powtarzać.
Beata Michalska
Przedsiębiorczyni, trenerka rozwoju osobistego i biznesu, inwestorka na rynku nieruchomości, nauczycielka mindfulness.
W roku 2023 zrealizowałam kilka ważnych dla mnie zaplanowanych celów. Po pierwsze stworzyłam programy, materiały i nagrania do moich szkoleń online, bazując na swojej dotychczasowej wiedzy z sal szkoleniowych oraz uzupełniając ją o to, co jest potrzebne w dzisiejszym świecie. Stworzyłam szkolenia z przedsiębiorczości, inwestowania w nieruchomości i realizowania celów, które jako komplet dają bardzo dużo samodzielności początkującym przedsiębiorcom. To wymagało ode mnie bardzo dużo pracy i niezwykłej samodyscypliny oraz nauczenia się pracy w studio. Dużym sukcesem jest też opanowanie umiejętności pisania w internecie tak, że dwie moje publikacje zostały przyjęte przez Onet. Jednak za mój największy sukces uważam to, że mając 59 lat zaczęłam mój nowy biznes i nadal z determinacją codziennie poświęcam mu czas, pieniądze i wkładam w niego całe serce. 2 lata temu nie miałam nawet kont w portalach społecznościowych, a teraz codzienną pracą sprawiam, że grono moich stałych odbiorców przekroczyło 2.000. Zostałam dostrzeżona i udzieliłam kilka wywiadów, które zainspirowały inne osoby do podjęcia ryzyka, by zacząć od nowa.
Rok 2023 był też ważną lekcją. Za największą porażkę, którą przekuwam na lekcję, uważam to, że nie osiągnęłam zaplanowanych przychodów z mojej działalności online, a zaplanowałam, że stanie się ona moim głównym dochodem. Zastanawiając się dlaczego tak się stało zrozumiałam, że nie wszystkie doświadczenia przenoszą się pomiędzy dziedzinami. Gdy zabierałam się do realizowania mojego celu, dwa lata temu, przeceniłam czas, który musi upłynąć do osiągnięcia odpowiedniej marki. Uważałam, że 30 lat doświadczenia biznesowego pomoże mi przyspieszyć wszystkie procesy w biznesie online. Okazało się, że algorytmy nie pozwalają na takie przyspieszanie jakie zaplanowałam. Dodatkowo okazało się, że potrzebuję nauczyć się zupełnie nieznanych mi umiejętności, żeby dobrze zlecać ich wykonanie. Myślałam, że wystarczy jeśli znajdę dobrych podwykonawców, a okazało się na przykład, że muszę jednak sama dowiedzieć się co to jest SEO, żeby dobrze napisać felieton. Jeśli jest napisany bez uwzględnienia tych zasad to po prostu nie da się go poprawić – trzeba go napisać od nowa. Uważam, że wyciągnęłam z tego bardzo ważną lekcję biznesową. Wiem już, że ten nowy biznes wymaga ode mnie również nowej wiedzy i świadomie ją teraz zdobywam, żeby niezrealizowany cel zrealizować w nadchodzącym roku.
Monika Sarapa
Właścicielka marki Custommade.pl, szkoły językowej dostarczającej rozwiązania dla klienta korporacyjnego
Myślę, że 2023 rok mogę podsumować jako rok pod znakiem prawdziwego networkingu i budowania relacji. To właśnie te silne relacje dają najwięcej pozytywnej energii do dalszego działania i przynoszą wymierne efekty biznesowe. Moim największym sukcesem było 'podniesienie się’ po nieudanej 6-letniej współpracy zakończonej w 2022 roku, ponowne otworzenie się na ludzi i zaufania swojej intuicji. Jestem wdzięczna za poznanie wspierających kobiet biznesu, z którymi stworzyłyśmy grupę mastermindową oraz Klubowi Inteligencji Biznesu i swojemu mentorowi, który pokazał mi wartość zadbanych relacji, na których do tej pory tylko częściowo działałam. A wszystko to dzięki wyjściu ze swojej strefy komfortu.
W tym roku moją największą porażką było niewykorzystanie potencjału drzemiącego w AI i zbyt powolne działanie w tej kwestii. Prawda jest taka, że pomysł na projekt zrodził się już pół roku temu i mógł być obecnie na ukończeniu, co dałoby firmie sporą przewagę rynkową. Myślę, że sprowadza się to do niewłaściwego mindsetu i braku gotowości na dużą zmianę. Jest to jeden z tematów, nad którymi staram się nieustannie pracować i kształtować.
Bożena Ostaszewska
PHU Prestige Ostaszewska Bożena
Postawiłam postawić na własny rozwój . Ukończyłam Master business trening u Kamili Rowińska. Kursy Video Marka Anny Oszajcy. Szkolenia z sztucznej inteligencji u Mirka Skwarka AI. Wzmocniło mi to moja pewności siebie i nauczyło w którym kierunku chcę podążać. Dzięki czemu budują swój zespół według misji , wizji .Wiem już co to znaczy wprowadzać wartości firmie i ile daje kodeks honorowy. Czuje, że jak lider – wizjoner widzi taką misję to teraz wie jaką załogę ma zabrać na statek. Jak różne osobowości w zespole są ważne, aby tworzyć dobry Zespół.
Moja największą porażką było odłożenie (znów na kolejny rok) nauki języka angielskiego. Nie zrobiłam nic w tym kierunku. Jest to moja najsłabsza strona. Teraz tak sie zastanawiam (i to chyba bardzo fajne), że nie było dużo ważnych porażek . Jestem wdzięczna za ten rok 2023 – za spokój, energie i ogrom siły do działania.
Ola Gościniak
Pomysłodawczyni marki Jestem Interaktywna, ekspertka WordPress, mentorka biznesów online w Interaktywnej Paczce, blogerka, przedsiębiorczyni, wykładowczyni akademicka, autorka e-booków, książek m.in. bestsellerowej Bądź Online oraz kursów online w Interaktywnej Akademii WordPressa, organizatorka Interaktywnej Konferencji GIRLBOSS, inicjatorka raportu „Jesteś ekspertką! Uwierz w to!” i autorka cenionego podcastu wyróżnionego przez Forbes Woman.
To był dla mnie niezwykle pracowity ale fascynujący rok. Udało mi się stworzyć i zrobić wiele projektów. Tak naprawdę sytuacja, którą na początku nazwałabym porażką, była zapalnikiem do wszystkich fantastycznych akcji. Pod koniec ubiegłego roku, stworzyłam nową stronę WWW, która nie była dopracowana. Obawiałam się negatywnego odbioru i hejtu ( uczę jak wyklinać samodzielnie swoją stronę). W jej dopracowaniu, pomogli mi ludzie. Pokazali co nie działa, co dodać, usunąć. Zaoszczędziłam dzięki temu sporo czasu, ale i zyskałam sympatie wielu osób. To był zapalnik, do rozpoczęcia działań, nad badaniem eksperckości kobiet. I tak przez kilka tygodni wraz z różnymi osobami, działałam i udało sie stworzyć raport „Jesteś ekspertką. Uwierz w to!”. Po kilku tygodniach, pojawił się w ponad 100 mediach online, radiu, Tv czy prasie. Wspólnie z 59 świetnymi ekspertkami, napisałyśmy książkę „Chcę WWWięcej” , która jest świetnym drogowskazem dla osób, które chcą zacząć lub rozwinąć swój biznes online. Zorganizowałam kolejną edycje Konferencji Online, na której było mnóstwo genialnych specjalistów i ekspertów, którzy podzielili się swoją wiedzą. Grudzień był jak wisienka na torcie. Zorganizowałam swoją pierwszą całodniową Gale Interaktywnych. Przygotowania do niej trwały od wakacji. Gala podzielona była na dwie części – rano, odbywały sie panele dyskusyjne, prelekcje i warsztaty. Wieczorem, na części oficjalnej, w pięknych wieczorowych sukniach odbył się finał konkursu Kursory Roku, Koncert Kasi Wilk prelekcje Iwony Guzowskiej, Olgi Kozierowskiej oraz Krzysztofa Bartnika. Mnóstwo fantastycznych osób dołączyło do tego eventu. Przez rok pojawiłam się w różnych mediach, udzieliłam wywiadów, napisałam wiele tekstów eksperckich, byłam prelegentką i panteistką. Akademia WordPress, Interaktywna Paczka – to projekty, które zrewolucjonizowały, życie i biznes innym. Uważam, że to był jeden z najlepszych okresów w moim życiu. Nie zastanawiałam się, a działałam. Słuchałam odpowiednich ludzi i swojej intuicji. Myślę, że 2023 jest dla mnie wstępem do czegoś wyjątkowego.
Ilona Adamska
Prezes Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu, pomysłodawczyni kampanii NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ
Rok 2023 był dla mnie rokiem trudnym, ale i pięknym równocześnie. To rok pełen zawodowych i prywatnych osiągnięć oraz głębokich zmian! Zaczynając od I FORUM KOBIET w Łodzi oraz II FORUM KOBIET w Warszawie z udziałem wybitnych panelistów (m.in. Jacka Santorskiego, Fryderyka Karzełka, Dariusza Duma). Jestem niezwykle dumna z Patronatu Honorowego Parlamentu Europejskiego nad I edycją Forum. 8. Edycja gali LWIC BIZNESU była okazją do promowania sukcesów kobiet oraz budowania inspirujących wzorców. Wydarzenie zgromadziło w listopadzie ponad 100 osób, wśród których pojawiło się kilka gwiazd, m.in. Halina Mlynkova, Jasiek Mela, Katarzyna Pakosińska czy Monika Pyrek. Gala zamyka pewien etap w moim życiu zawodowym, bowiem od przyszłego roku kończę z organizacją plebiscytu i kompletnie zmieniam markę „LWICE BIZNESU” na portal biznesowy dla kobiet oferujący poza artykułami eksperckimi i wywiadami – podcasty nagrywane w profesjonalnym studio oraz sesje biznesowe.
Za swój sukces uważam rozwój kampanii społecznej pt. NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ na naprawdę szeroką skalę. W tym roku kampania, którą stworzyłam, uzyskała Patronat Honorowy Ministerstwa Edukacji Narodowej. Patronat nad akcją objął także Marszałek Województwa Pomorskiego, Podlaskiego, Podkarpackiego, Mazowieckiego i Dolnośląskiego. Poza pojawieniem się w Polsce kolejnych billboardów promujących akcję, zrobiliśmy kalendarz na rok 2024. Powstała oficjalna strona kampanii – www.niehejtujemotywuje.pl. Zorganizowałam „Mikołajki inne niż wszystkie” dla dzieci w Parku Trampolin połączone z wykładem na temat hejtu oraz niezwykłą konferencję pt. „Cyberzagrożenia i hejt w sieci” z udziałem topowych panelistów ze świata nauki, biznesu i mediów. Wśród nich byli profesorowie z Uniwersytetu Warszawskiego i Jagiellońskiego, Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania, dziennikarze magazynu Forbes Women, specjaliści z NASK. Wsparła nas także Konfederacja Lewiatan. W mijającym roku szkolnym zorganizowałam kilkanaście wyjazdów na warsztaty dotyczące hejtu do szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Łącznie w naszym projekcie wzięło udział już prawie 7000 uczniów i studentów z 50 placówek w całej Polsce. Ekspertkami akcji zostały cenione psycholożki i terapeutki: Katarzyna Kukielińska, Anna Stępień-Kraska, Karolina Mikulko i Joanna Węglarz. W sumie wspiera nas już swoją twarzą 17 gwiazd.
Doskonałym dopełnieniem akcji była napisana przeze mnie i wydana w październiku książka pt. „Siła pozytywnego nastawienia. Jak skutecznie radzić sobie z hejtem i wzmocnić poczucie własnej wartości”, która wydaje się być niezwykle potrzebna w dzisiejszym świecie.
Wraz z Klubowiczkami wydałyśmy książkę „Decyzja, która zmieniła życie” oraz 3 ebooki (jeden o tym samym tytule co książka, drugi pt. „Diamenty Kobiecego Biznesu. Kobiety, którymi warto się inspirować” oraz najnowszy „Lwice Biznesu. Kobiety, które nie boją się zmian”). Zorganizowałyśmy kilka akcji społecznych zwracających uwagę na ważne tematy jak np. „Siostrzeństwo – moc kobiet” oraz „#PRZECIWPRZEMOCY”. Zorganizowaliśmy także zbiórkę rzeczy dla ofiar trzęsienia ziemi w Turcji. Prywatnie pojawiłam się jako ekspert w kilku programach telewizyjnych w TVP, udzieliłam kilkunastu wywiadów w stacjach radiowych na temat hejtu. Wystąpiłam jako prelegentka i panelistka na 7 ważnych kobiecych konferencjach.
Ten rok przewartościował całe moje dotychczasowe życie. Wchodzę w nowy 2024 z wielką radością, pokojem serca, większą pewnością siebie i planami, które pozwolą mi rozbudować swój biznes na większą skalę.
Podsumowanie
Podsumowanie roku biznesowego to nie tylko spojrzenie wstecz, ale również krok w przyszłość. W miarę jak zamykamy rozdział pełen wyzwań i osiągnięć, otwieramy przed sobą nowe strony, gotowe do zapełnienia historią kolejnych sukcesów i innowacji.
Doświadczenia przedsiębiorców, które dzieliliśmy się w tym artykule, rzucają światło na różnorodność świata biznesu. Ich refleksje stają się przewodnikiem dla tych, którzy poszukują inspiracji i cennych wniosków. Każda przeszkoda, każdy triumf, każde podjęte wyzwanie stanowi element większej historii sukcesu, którą kształtujemy jako wspólnota przedsiębiorców.
Podczas gdy podsumowanie roku skupia się na analizie przeszłości, jego najważniejszym celem jest kształtowanie przyszłości. To moment, aby przemyśleć cele, dostosować strategie i przygotować się na nowe wyzwania. Niech każda lekcja, wypowiedź przedsiębiorcy i sukces będą źródłem motywacji do działania.
Rok, który pozostawiamy za sobą, jest jedynie etapem w drodze do osiągnięcia długofalowych celów. Wartościowe są nie tylko liczby w raportach, ale również nauki wyciągnięte z doświadczeń. Tak więc, witajmy nadchodzący rok z otwartymi umysłami, gotowi na nowe wyzwania i możliwości. Niech każdy przedsiębiorca odnajdzie w nim nowe pole do rozwoju, a każda firma zrealizuje swoje cele biznesowe. Nowe rozdziały czekają na nas, a my, razem z nimi, tworzymy historię przyszłych sukcesów.
Autor: Ewelina Salwuk-Marko